Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2781851
Mijn man kwam van een toko ( marokaans ) winkel af en die hadden ook een slagerij
Mijn man is  service monteur in de koelingen en kwam vandaag in die slagerij ( volgens mij marokaans of turks ) ,

Ik ben er vorige week nog gaan vragen voor vlees voor de hond maar mij kennen ze niet en dus was het nee helaas

nu probeerde mijn man het en het werkte ( ze hadden hem nl al een paar keer gevraagd om soms hun koelingen te komen onderhouden whehe maar dat wilde hij niet doen
maar hij kreeg wel dus vlees en kwam met 3 zakken thuis
ze hadden gezegt dat ze ook nog heel veel diepvriesvlees hadden en dat de diepvries leeg moest dus mocht hij meer willen dan kon hij dat ook komen halen
heel fijn natuurlijk maar hij wist echt niet wat hij had gekregen whehe

ik dus ook niet helaas en ik wil denk ik ook geen vers vlees gaan geven maar puur om te drogen
weet het nog niet omdat ik er niet op thuis ben ( heb nu een goldenpup van 8 weken en nog andere hond en katten

Vraag nu Wie weet wat voor vlees dit is ( ik dacht eerst lever later longen of luchtpijp pff )
misschien herkennen jullie het en het belangrijkste mag de hond dit als ik het vlees droog ?

ik wil er alleen maar snacks van maken is dit te drogen ? of is dat niet te doen? in zo`n kleine droger haha


volgens die slager was dit allemaal lamsvlees maar ja wat?????????

links is bevroren en de andere 2 zakken zijn nog vers

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


als je op de link klikt zie je hetzelfde vlees in het groter

1 http://i1297.photobucket.com/albums/ag3 ... ba20d8.jpg

2 http://i1297.photobucket.com/albums/ag3 ... 79a0ee.jpg

3 http://i1297.photobucket.com/albums/ag3 ... 833ea6.jpg

4 http://i1297.photobucket.com/albums/ag3 ... f30765.jpg
Laatst gewijzigd door Ingrid (shadow) op vr 11 okt 2013, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2781864
Ik ga ook voor luchtpijp/slokdarm en long.
Ik zie een aantal van die lange gevallen ribbels hebben en volgens mij hebben alleen slokdarmen ribbels (vanwege de peristaltische beweging).

Ik zou verder gewoon wel je hond en katten rauw gaan geven. Dan kan je ook makkelijk zelf voortaan zien wat voor vlees je in de kuip hebt, net zo makkelijk.
Door eelke
#2781867
Die ribbels is luchtpijp. Dat zijn volgens meer een soort interne tentstokken die de luchtpijp open houden. Slokdarm is meer spierderig volgens. Maar google geeft mij daar alleen getekende mensen plaatjes van, ik was wel nieuwsgierig.
#2781902
eelke schreef: Alleen die linker blok wat onderop zit daar ben ik niet zeker van... maar sowieso is meer dan de helft long.

Voer je verder geen vlees dan?
dank jullie wel allemaal
ik heb overal ingelezen over barf
heb goldens gehad en caveliers en nu ook weer een cavelier en een nieuwe goldenpup van 8 weken
ik geef nu royal canin brokken en kvv rodi compleet

maar de reden dat ik nu geen vers wil gaan geven is omdat ik van verschillende reacties heb gehad dat het best ingewikkeld is en je de samenstelling niet zelf kan dat , en dus dan maar alleen snacks tot ik er meer op thuis ben
ik heb hier gelezen over een droger en heb deze vorige week gekocht en al heel wat gedroogd maar alleen nog maar
kipvilè en pensschijven in kleine snackjes verdeeld en banaan en appel
maar alles lusten ze , sterker nog ze hebben meteen door dat ik het aan het drogen ben en blijven erbij liggen haha
de pup vind het ook heerlijk wat gedroogd is ook al is ze nog maar 8 weken
maar ze is vers vlees niet gewend bij de fokker alleen kvv dus weet ook niet of ik dat mag geven
pff heb me suf gelezen overal en elders en hier maar kom er nog niet zo uit waar wat en hoe
en vooral wanneer ze het mogen als ze het niet zijn gewent
mijn cavalier is een slechte eter maar de golden eet prima maar je 8 weekjes is nog vroeg om te zeggen

wel geef ik pens rodi en gedroogde pens enz dat vind ze heerlijk
ik heb ook Perzische katten
dus was echt eerst van plan barf te gaan geven maar je heb het nu maar even op een laag pitje gezet haha
mijn pup he

ben heel blij te horen dat jullie weten wat dit voor vlees is DANK JE WEL !!
Gebruikersavatar
Door koekje
#2781912
Nou, zelf een barfmenu samenstellen is echt geen raketkunde hoor. Er zijn hier veel mensen die zelf samenstellen en volgens mij is er niemand raketoloog. Dus als al deze mensen het kunnen, dan jij ook.
Ik ben momenteel best debiel en het lukt mij ook nog steeds.
Als de stap om helemaal zelf te gaan samenstellen nu nog even te groot is, kan je er ook voor kiezen om dan maar helemaal kvv te voeren. Er zijn ook kvvtjes voor katten. Je hebt vast al vaker gelezen over de zeer gevoelige nieren van perzen, dus voor de poezekes is rauw (barf of kvv) echt ook beter.
#2781917
ja dat weet ik van de perzen en ze lusten ook niet alles heel soms mogen ze stukjes rauw - ook de honden
niet te veel maar meer als snoepjes omdat ze het niet zijn gewend

ik denk dat ze met moeilijk samen te stellen bedoelen als je compleet barf wil geven
dan zul je toch moeten voldoen aan een bepaald menu en afweging denk dat ze dat bedoelen

maar ik wilde al graag kvv en barf maar ja nu is de pup er en is die dit niet gewend en ben ik maar eerst gaan drogen omdat ik niet durf over te schakelen met zijn 8 weekjes
maar hij is stapeldol op het rodivlees en stapelgek op het gedroogde vlees
zelfs mijn cavelier die echt niets lust wil dit wel vandaar dat ik zo blij was over barf te lezen maar ja hihi
als ik jullie reactie lees ga ik toch over een tijdje eens kijken hoe en wat bij ons past en wat ik ga geven

dank je wel hoor
Door Too
#2781964
Welkom hier!     

Als je pup al gewend is aan kvv dan ga je daar toch (voorlopig) lekker op verder en gebruik je deze fantastische 'buit' voor lekkere snacks!    Ik vermoed dat je andere hond vrijwel probleemloos overgaat.  .

Katten zijn vaak net iets eigenwijzer maar met een beetje geduld en wat slimmigheid kom je een heel eind
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door