Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door John-elzer
#2779924
Hallo hondenliefhebbers,
Woon in het noord-oosten van de provincie Groningen en ben de gelukkige baas van een "Ruwharige Hollandse Herder"
Hij is inmiddels 5 maanden oud en groeit als kool.
Ben in principe voor het "rauw" gebeuren, maar ben bang dat ik niet alles goed doe en geef hem om die reden 5 dagen per week junior brokken en 2 op elkaar volgende dagen rauw vlees, met rijst en gepureerde rauwe groente.
Kan een hond de gepureerde rauwe groente wel goed verteren? is door het pureren de celstructuur van de rauwe groente zodanig, dat de hond het wel kan verteren?
Groetjes, John
Door spikkel
#2779937
Allereerst Welkom,

Als je de handleiding goed leest kan er eigelijk niets mis gaan.
Je kunt je menu hier plaatsen, en dan kan er naar gekeken worden of het goed is, of als er nog wat veranderd moet worden, of aangevuld.
Je kan ook met KVV beginnen, dat is gemalen vlees incl. bot en orgaan. Je kan dan vast wennen aan rauw voeren. Als het goed bevalt kun je altijd nog overstappen naar BARF.

Als je dan toch 2 dagen rauw geeft zou ik er geen rijst bij doen, en geef je dan alleen vlees of ook bot?
Rauwe gepureerde groenten is goed te verteren, die van mij lusten het niet rauw dus word het een beetje gekookt.
Door Lizzy
#2780399
John-elzer schreef: Hallo hondenliefhebbers,
Woon in het noord-oosten van de provincie Groningen en ben de gelukkige baas van een "Ruwharige Hollandse Herder"
Hij is inmiddels 5 maanden oud en groeit als kool.
Ben in principe voor het "rauw" gebeuren, maar ben bang dat ik niet alles goed doe en geef hem om die reden 5 dagen per week junior brokken en 2 op elkaar volgende dagen rauw vlees, met rijst en gepureerde rauwe groente.
Kan een hond de gepureerde rauwe groente wel goed verteren? is door het pureren de celstructuur van de rauwe groente zodanig, dat de hond het wel kan verteren?
Groetjes, John
Hoi John, ja, met pureren (als je het goed doet - de groenten moet echt uitgeperst worden zeg maar) maak je de cellen kapot en kan de hond de voedingsstoffen er uit opnemen. Je merkt ook echt verschil of je wel of geen groenten voert.

Rijst heeft je hond niet nodig. Sterker nog, ik vind rijst ongezond.

En als je vleesbotten, vlees, orgaanvlees, groenten, rauwe eieren, vette vis, etc. voert en je voert meer dan 4 diersoorten (mooi verdeeld) dan kan er niks mis gaan. Ik zet je topic wel even in de BARF categorie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door