Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Radja
#2778705
Hai allemaal,ik geef Radja alweer 3 maanden kvv. Eerst CB,kalkoen,kip,rund,lam en active. Ben nu overgestapt naar versvoer.nl en daar krijgt ze de zalm/kip,lam,rund en de barfmix. In x per week krijgt ze pens,in de ochtend,en savonds krijgt ze koolvis. Bij alle maaltijden krijgt ze een gepureerde groente mix van 12 verschillende soorten groente.per week eigenlijk wel 20 verschillende soorten groente,omdat ik verschillende mixen heb gemaakt. Als tussendoortjes krijgt ze 2 soms 3 x per week een eitje met schil,kleine eitjes omdat onze kip maar kleine eitjes legt ;). Ze krijgt ook een paar x per week een paar kippen nekken,wat geitenmelk, soms met wat honing om haar keel te verzachten. Zo nu en dan wat magere kwark met een kwart appel. En als ik vis,kip of rundvlees voor ons zelf maak,krijgt ze ook een stuk,spiervlees dus. Als beloning krijgt ze gedroogde kippenpootje en gedroogd kopvlees en hokamix algsnoepje,wel alles met mate! Radja mag over een hele dag 750 gr kvv hebben,maar ze krijgt ivm de tussendoortjes 500gr per dag!

Groetjes Jacqueline
Laatst gewijzigd door Radja op di 22 okt 2013, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2778910
harstikke goed bezig, lijkt me zo.

je zou misschien kunnen overwegen om de koolvis te vervangen voor iets als zalm of sardien. Bij mijn weten zit daar meer in waar de hond iets aan heeft. wellicht is het dan wel verstandiger om de pens en de vis niet op 1 dag te geven, want dat zou wel eens te dunne ontlasting op kunnen leveren (omdat zalm en sardien wat vetter is dan koolvis, bedoel ik).
Gebruikersavatar
Door Radja
#2779028
Dank jullie wel,radja krijgt al zalm,in de kip/zalm kvv.en ze krijgt als tussendoortje regelmatig sardientjes of een blikje tonijn in haar kong. Ik geef bewust de pens en koolvis op 1 dag,want van die pensmaaltijd is ze behoorlijk uitbuikerig,dus savonds een lichtere maaltijd leek me wel goed. Dunnere ontlasting krijgt ze er niet van,blijft hetzelfde als van de andere maaltijden,gewoon mooie drollen zelden dun,alleen na de eerste x kippennekken,maar had daar al over gelezen dat dat kon gebeuren ;). Maar wel bedankt voor de waarschuwing/tip Nienk.

Groetjes Jacqueline
Door Lizzy
#2779030
[quote="Radja"]
Hai allemaal,ik geef Radja alweer 3 maanden kvv. Eerst CB,kalkoen,kip,rund,lam en active. Ben nu overgestapt naar versvoer.nl en daar krijgt ze de zalm/kip,lam,rund en de barfmix. In x per week krijgt ze pens,in de ochtend,en savonds krijgt ze koolvis. Bij alle maaltijden krijgt ze een gepureerde groente mix van 12 verschillende soorten groente.per week eigenlijk wel 20 verschillende soorten groente,omdat ik verschillende mixen heb gemaakt. Als tussendoortjes krijgt ze 2 soms 3 x per week een eitje met schil,kleine eitjes omdat onze kip maar kleine eitjes legt ;). Ze krijgt ook een paar x per week een paar kippen nekken,wat geitenmelk, soms met wat honing om haar keel te verzachten. Zo nu en dan wat magere kwark met een kwart appel. En als ik vis,kip of rundvlees voor ons zelf maak,krijgt ze ook een stuk,spiervlees dus. Als beloning krijgt ze gedroogde kippenpootje en gedroogd kopvlees en hokamix algsnoepje,wel alles met mate! Radja mag over een hele dag 750 gr kvv hebben,maar ze krijgt ivm de tussendoortjes 500gr per dag!

Groetjes Jacqueline
[/quote]

Klinkt mij heel goed in de oren! Volgens mij hoor je Radja ook niet echt klagen, is het wel :biggrin2:?
Gebruikersavatar
Door Radja
#2779037
Lizzy volgens mij denkt mijn oude dame dat ze er voorlopig niet tussenuit piept,want ze geniet dubbel en dwars van haar eten en daardoor ook van het leven!  :D en die kippennekken,mijn god daar doet ze echt een moord voor en zou ze die het liefs de hele dag door eten! Heerlijk echt heerlijk!
Vroeger,uhum 3 maanden geleden,was het eten om te overleven,nu het blijven leven om te kunnen eten ;D

Groetjes Jacqueline
Laatst gewijzigd door Radja op di 08 okt 2013, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#2779433
Qua aanvullingen denk ik alleen maar: Prima!!!
Qua merk kvv zou ik toch iets meer willen afwisselen. Net even wat meer afwisseling qua diersoorten. Bijv. een kvv die konijn of kalkoen heeft of geit of nou ja noem maar wat op.
Ik voer ook Versvoer ben er tevreden over maar voer het wel samen met andere merken/diersoorten

Vesvoer zelf (heet tegenwoordig hondeneten) heeft diverse andere merken die prima een aanvulling zijn op hun eigen merk
Gebruikersavatar
Door Radja
#2779972
Marina je hebt gelijk,staat een bestelling klaar en daar zit ook eend en konijn bij. Heb ook nog een paar rollen CB liggen,dus er komt steeds meer afwisseling bij,heb ook eendennekken besteld en ga ook geitenpens bestellen! Bedankt voor je advies.

Groetjes Jacqueline

Konijn is hert geworden,de eend en hert zijn van kiezenbrink.
Laatst gewijzigd door Radja op do 10 okt 2013, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2781067
Dank je,ik ga dan idd goed opletten,lees het net ff na en er zit geen spiervlees in,alleen nek,rug en orgaan. Neem aan dat ik dan een stukje spiervlees zelf bij moet doen!? Bij de haas staat er niets bij,alleen 100% hazenvlees (dacht dat ik hert besteld had,maar is haas )
Door M@rina
#2781687
Yep zelf spiervlees toevoegen. Ik heb voor de vakantiekiezenbrink meegenomen omdat de vriezer ter plaatse niet groot genoeg zou zijn. Ik deed ongeveer 500 gram kiezenbrink met 300 gram spiervlees, dan was hun ontlasting goed.
Je kan ook spiervlees van een ander dier toevoegen bijv. het hazenvlees, dat is namelijk alleen spiervlees.

De hert van Kiezenbrink is volgens mij niet meer verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2792103
Radja krijgt nu inmiddels paard en eend. Ook vandaag voor de eerste x eendennekken gegeven! Wow wat vond ze dat smullen en kauwde er heel goed op. Kippennekken was ze al gewend,kauwde ze ook wel op,maar een paar x en hap,sloek weg. Nu was ze echt wel een tijdje bezig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door