Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jiry
#2778583
Mijn DH, inmiddels 8, heeft het de afgelopen 4 jaar steeds moeilijker. Hij heeft zware arthrose vorming mediaal aan beide knie gewrichten veroorzaakt door anatomisch afwijkende stand. Na 3 maanden carprophen kreeg hij steeds meer last van jeuk. Wij hebben nu alle nsaid's geprobeerd in 4 jaar, allemaal met dezelfde bijwerkijngen. Als laatste 'pijnstiller' optie kreeg hij nu Tramadol met cortico's. Helaas wordt hij hier hijgerig van en onzeker (ook bij hele lage dosis).
Cortaphen deed hij het goed op maar toen stegen zijn nierwaardes.
Wij zijn net naar Engeland verhuisd waar een vriendelijke DA een injectie (4x) heeft aangeraden. Hij heeft 2 injecties gehad en het krabben is weer begonnen. (Toch een Rimadyl-achtig actief ingredient). Afspraak voor overige injecties afgebeld en wachten tot het uit zijn lichaam trekt.

Elke DA is stomverbaasd, maar dat is misschien meer een kwestie van kennis/ervaring. Het is duidelijk een immuun probleem.

Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand raad? Kent iemand misschien een niet synthetisch middel dat kan helpen?

Zodra hij niet meer zo erg krabt denk dat ik toch maar weer op de cortaphen overstap als niemand een oplossing heeft. Heb een immunoloog gemaild maar (nog) geen antwoord.

Alvast dank voor het meedenken!
#2778834
Er zijn vele natuurlijke middelen die je kunt proberen. Ik weet niet, geef je al een glucosamine + chondroitine + msm preparaat?

Ik ga zelf dit proberen bij mijn hond (homeopathisch) Flex Drops: http://www.dierendokter.nl/contents/nl/ ... ieren.html. Ze hebben nog meer middelen. Ik heb er geen ervaring mee maar ja, je zou altijd wat kunnen proberen. Ze zitten ook in de UK: http://www.azmira.eu/contents/en-uk/d3_ ... _pets.html
Door Lil
#2778964
Ik zou ook gaan overstappen op natuurlijke producten. Zoals wat Lizzy aangeeft (dat ken ik niet).
Glucosamine/chondriotine/msm en een hele goede visolie.

natuurlijke pijnstillers cox compositum van de groene os (wel even opletten hoe hij hierop reageert ivm zijn allergische reactie op niet natuurlijke pijnstillers) of http://www.dierendokter.nl/contents/nl/p209.html Met de nadruk op OF, de laatste twee niet beiden gaan geven, maar daaruit kiezen. Ze kunnen wel samen met een goede glucosamine complex.

Hier een hond met zware artrose in de heup. Loopt nog top, heeft zelden pijn. Ik heb de pijnstillers van de da zo'n vier keer per jaar gedurende 1 tot 3 weken nodig, vaker niet.
Door Jiry
#2780525
Veel dank voor jullie reacties. Gluco/chondro/MSM maakt op zijn leeftijd en de de gevorderde arthrose geen verschil meer. Hij heeft een aantal maanden Artrix Plus en pure (hele dure) groenlipmossel olie gehad van Kala Health met beperkt resultaat. Hoop dat wat hij net gehad heeft sbel uitgewerkt is... Hij krijgt al kale, pijnlijke plekken van het krabben, zijn oren ook tot bloedens toe. Gebruik nu koele compressen en probeer zijn aandacht zoveel mogelijk af te leiden. Zal Yukka intensive proberen. Dank voor de links. We hebben het er wel moeilijk mee samen!  :-\
Door Lil
#2780661
Jiry schreef: Veel dank voor jullie reacties. Gluco/chondro/MSM maakt op zijn leeftijd en de de gevorderde arthrose geen verschil meer. Hij heeft een aantal maanden Artrix Plus en pure (hele dure) groenlipmossel olie gehad van Kala Health met beperkt resultaat. Hoop dat wat hij net gehad heeft sbel uitgewerkt is... Hij krijgt al kale, pijnlijke plekken van het krabben, zijn oren ook tot bloedens toe. Gebruik nu koele compressen en probeer zijn aandacht zoveel mogelijk af te leiden. Zal Yukka intensive proberen. Dank voor de links. We hebben het er wel moeilijk mee samen!  :-\
Ja, hier werken de gluco etc. ook niet meer helaas. Het heeft wel een jaar of 5 uitstekend gewerkt.
Als je erin gelooft, die mensen van de site van de yucca intensive kunnen aan de hand van een foto kijken of er nog meer producten zijn die hem helpen met de jeuk en met beter lopen en eventueel ook geestelijk helpen. Ze hadden het bij Cayley bij het juiste eind. Opeens kreeg ik het rare bericht dat niets meer nodig was. Heel vreemd vond ik dat, maar 3 weken later ging mijn meisje de regenboogbrug over. Heel frapant hoe het allemaal klopte.

Verder werkt een hollistische da misschien wel goed en anders een da die met homeopathie werkt.

Sterkte het is niet leuk om je lieve diertje zo te zien.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door