Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2778600
Wie heeft er ervaring bij het medicijn Atopica bij Duitse Herder met peri-anaalfistels? Hij heeft van pup af aan al een verminderde weerstand, lang last gehad van demodex, slechte heupen en nu dit weer. Het is gewoon zielig om te zien. De DA heeft hem 2 weken geleden Atopica gegeven. Nu moeten we het om de dag geven en dan 4 weken lang. Voor de rest geef ik hem vitamine C.
#2782971
Wij helaas :(  Het is echt een hele nare aandoening.

Een paar maanden geleden ontdekte we ook peri-anale fistels bij mijn Duitse Herder.
Atopica, in een hoge dosering van 2 pillen per dag en de tweede dag al merkte ik dat de hond minder likte en minder onrustig was.
Ik heb het zes weken lang elke dag gegeven, nu sinds een dag of 10 om de dag..... en de fistels zijn dicht en het weefsel is mooi rustig  :circle:

Het is een erg duur maar wel fantastisch spul en ik blijf het zeker nog een paar weken om de dag geven en ga dan verder afbouwen.
Ik vind het vreselijk zo'n zwaar medicijn geven want dat is het natuurlijk wel, maar ik raad je aan niet te snel te stoppen.
Echt volhouden hoor! 
De bijwerkingen vielen gelukkig erg mee, behalve in het begin wat misselijk en vre-se-lij-ke winden laten merk ik nu alleen nog dat mijn hond hongeriger is.
Dat kan door de Atopica of door het gemalen eten komen want dat verteerd toch sneller dan de vleesbotten die ik eerst gaf.
Ik geef geen supplementen meer maar ik ben wel het voedsel gaan malen én in een andere verhouding: 30% bot, 30% orgaan, 5 % groente en 35% spiervlees. Het houdt de ontlasting mooi zacht want poepen is natuurlijk heel erg pijnlijk.

Kortom het werkt heel goed bij mijn hond en ik hoop ook bij de jouwe.
Succes!
#2782981
silvana60 schreef: Wie heeft er ervaring bij het medicijn Atopica bij Duitse Herder met peri-anaalfistels? Hij heeft van pup af aan al een verminderde weerstand, lang last gehad van demodex, slechte heupen en nu dit weer. Het is gewoon zielig om te zien. De DA heeft hem 2 weken geleden Atopica gegeven. Nu moeten we het om de dag geven en dan 4 weken lang. Voor de rest geef ik hem vitamine C.
ik vind het wel snel om al na 2 weken om de dag te gaan geven, er wordt aangeraden pas te gaan afbouwen als er duidelijk klinische verbetering is.
#2783072
*Dorothea* schreef: ik vind het wel snel om al na 2 weken om de dag te gaan geven, er wordt aangeraden pas te gaan afbouwen als er duidelijk klinische verbetering is.
Ja precies, dat vond ik ook al. Er staat toch echt in de bijsluiter : pas afbouwen als er duidelijke klinische verbetering is.

Fistels zitten diep in de huid daarom ben ik pas na 6 weken gaan afbouwen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door