Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#2777455
Ik leg een hele lap op de droger, wat  te groot is vouw ik gewoon dubbel.

Deze huiden hebben echt wel een poos nodig, en als ze  zo een  12-16 uur op de droger hebben gelegen, dan staan er plassen olie op de vellen. Ik zet de gedroogde huiden dan rechtop in een emmer, zodat de olie  eruit  kan druipen.
Daarna  krijgen ze nog een droogbeurt.
De olie giet ik in een flesje  en voeg ik met kleine beetjes toe aan de maaltijd
Door chiva
#2777899
Ik hang ze gewoon over een droogrek  8) met een paar bakken eronder in de schuur  8)
Ligt een beetje aan de temperatuur, maar meestal na 2 dagen hangen zijn ze droog.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2777969
Ik heb nu een combi gemaakt van kleine rolletjes en lappen.
Het begint al te drogen. Nog de hele komende nacht in de droger en dan is het wel klaar denk ik.
Komt wel een berg vet af zeg!
(de deur van de schuur open gezet tegen de lucht, moet er niet aan denken dat je dit op je aanrecht doet  :puke:)
Gebruikersavatar
Door pike
#2778046
nova schreef: Ik leg een hele lap op de droger, wat  te groot is vouw ik gewoon dubbel.

Deze huiden hebben echt wel een poos nodig, en als ze  zo een  12-16 uur op de droger hebben gelegen, dan staan er plassen olie op de vellen. Ik zet de gedroogde huiden dan rechtop in een emmer, zodat de olie  eruit  kan druipen.
Daarna  krijgen ze nog een droogbeurt.
De olie giet ik in een flesje  en voeg ik met kleine beetjes toe aan de maaltijd
Lijkt me geen goed plan:
http://www.natuurlijkevoeding.info/arti ... n(789).htm
Door cindy5409
#2790404
ik gooi ze ook op de droger. Maar heb van de week een zak gekregen die waren aan de lucht gedroogd en deze zijn inderdaad een stuk taaier. de honden doen er dan ook wat langer over voordat ze weg zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door