Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sieppus
#2776926
Ik heb een bijna 10 jarige mechelse herder, zij is voor zo'n dame die op leeftijd komt heel erg alert. Speelt nog graag, is dikke vrienden met alles wat om haar heen leeft.
Nu loop ik tegen 1 ding op, ze trilt soms met de achterhand, heupen zijn nog in orde( foto's laten maken), ze hebben wel enige slijtage, maar niet zodanig dat ze er last van heeft.
Ik vraag mij of of mensen dit herkennen en wat het zou kunnen zijn en of er suplementen zijn die haar kunnen ondersteunen.
Door Lizzy
#2777146
Ik herken dit bij Linga (die 1 poot heeft die minder goed is omdat zij daar haar kruisband + meniscus heeft gescheurd/verpletterd) en ik herken het aan Brutus (die op ruim 14 jarige leeftijd planet earth verlaten heeft). Het kan uit de rug komen, hoeft niet. Het kan ook spieratrofie zijn. Ik vond Spier Support van de Groene Os goed werken maar ik vond dat Brutus daar heel onrustig van werd en heb daarom besloten het niet aan Linga te geven. Ik laat het zo en masseer wel haar rug en poot. Ik heb wel besloten de Flexy Drops te gaan proberen: http://www.dierendokter.nl/contents/nl/ ... ieren.html
Door charmed
#2777292
Ik denk dat het met de spieren te maken heeft. Mijn dames hebben het allemaal, de meerderheid van jongs af aan. Zij trillen altijd in de achterpoten en hoe ouder ze worden, des te meer ze gaan trillen in de achterpoten. Ik geef daar niets speciaals voor.
Door Lil
#2777858
Hier helpt muscle support van phytonics super goed. De bespiering is zichtbaar toegenomen! Bij de spiersupport van de groene os kreegf ik een doorgedraaide hond die veel moest hijgen, dus die komt er niet meer in.
Door Lil
#2778116
Lizzy schreef: Ik herken dit bij Linga (die 1 poot heeft die minder goed is omdat zij daar haar kruisband + meniscus heeft gescheurd/verpletterd) en ik herken het aan Brutus (die op ruim 14 jarige leeftijd planet earth verlaten heeft). Het kan uit de rug komen, hoeft niet. Het kan ook spieratrofie zijn. Ik vond Spier Support van de Groene Os goed werken maar ik vond dat Brutus daar heel onrustig van werd en heb daarom besloten het niet aan Linga te geven. Ik laat het zo en masseer wel haar rug en poot. Ik heb wel besloten de Flexy Drops te gaan proberen: http://www.dierendokter.nl/contents/nl/ ... ieren.html
Ja stom he, ik had dat ook mt de spiersupport van de groene os. Gelukkig heb ik dat bij phytonics helemaal niet.
Door Jiry
#2778602
Dit probleem herken ik. Het komt door een ietwat hoge spierspanning. Dit komt vaker voor bij senioren omdat, vaak ongemerkt, de bewegingsgraad vermindert; hierdoor korten de spieren in. Het beste en, voor zowel baasje als hond, het fijnst is masseren. Vrij lichte druk aaien over de poot in rustige op en neer beweging (niet de gewrichten/botten). In het midden van de dij van links naar  ( daar loopt een spier waarvan de vezels wat horizontaler liggen). Hoop dat jullie hier baat bij hebben. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door