Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door yalla
#277450
Dierenartsen verkopen graag brokken (dierenspeciaalzaken trouwens ook), maar hebben ook geleerd dat een hond een carnivoor is. Vandaar ;)
Laatst gewijzigd door yalla op wo 09 mar 2005, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
#277563
[quote="bernergek"]
Wat is hier de bedoeling van?

gr. Angelique
[/quote]

Geen.

Ze denken dat een hond aan 1 keer per week kvv wel genoeg heeft voor z'n darmflora. De rest van de week mag je hem dan behandelen (volgens hen) als een omnivoor met herbivore eigenschappen. En ik vind dat dus grote kul. Een hond heeft geen/nul, nada, nakka brokjes nodig. Maar ja, veel mensen vinden het nou eenmaal makkelijk om brokjes te voeren....
#277643
Ik ben er nu wel van overtuigd dat vlees beter is dan brokken, maar het is toch heel vervelend dat mensen als de da en dierenwinkels je toch aan het twijfelen proberen te maken, zeker als je hier gevoelig voor bent.
Ik ben een erg onzeker persoontje, maar je wilt toch het beste voor je hondjes. Ik probeer nu toch naar mogelijkheden te zoeken om mijn honden volledig op kvv te kunnen zetten (krijgen nu 3 dagen kvv). Hoop dat dit financieel gaat lukken, maar voorlopig nog zonder barfen.

gr. Angelique
Door rees
#277701
[quote="bernergek"]
Ik ben er nu wel van overtuigd dat vlees beter is dan brokken, maar het is toch heel vervelend dat mensen als de da en dierenwinkels je toch aan het twijfelen proberen te maken, zeker als je hier gevoelig voor bent.
Ik ben een erg onzeker persoontje, maar je wilt toch het beste voor je hondjes. Ik probeer nu toch naar mogelijkheden te zoeken om mijn honden volledig op kvv te kunnen zetten (krijgen nu 3 dagen kvv). Hoop dat dit financieel gaat lukken, maar voorlopig nog zonder barfen.

gr. Angelique
[/quote]


ik weet niet wat voor brokken je altijd gaf maar de zogenaamde goede brok :-\ vind ik ook niet echt goed koop ze durfen nogal wat te vragen voor die troep ???

ben met kvv en barf echt niet veel duurder uit dan met brok alleen je moet je adresse een beetje gaan zoeken

en als je dat voor elkaar weet te krijgen zal je zien dat het echt wel mee valt hoop voor je dat het gaat lukken :)
#277709
Ik geef op dit moment Cavom brokken. Hier kom ik wel een stuk goedkoper uit dan met vlees. Heb nu een adres in de buurt gevonden die Bibi levert voor 2.75 euro per kg. Bij afname van 50 kg nog 10% korting. Is dit een mooie prijs of kan het goedkoper?? Dit is per saldo wel duurder dan mijn Cavom brokken. Zal dan ook een dag pens en een dag rodi of ahv kunnen voeren, of wordt de hoeveelheid pens dan te groot?
Alvast weer bedankt voor jullie reaktie!

gr, Angelique
#277712
Nu moet ik er nog wel aan toevoegen dat mijn oudste berner (4,5 jaar) maar een hele kleine hoeveelheid brokjes krijgt, terwijl hij van vlees wel wat meer krijgt. De brokjes lijken veel meer aan te zetten dan het vlees.
Komt dit door de hoeveelheid koolydraten?

gr, Angelique
#277743
[quote="bernergek"]
Ik ben er nu wel van overtuigd dat vlees beter is dan brokken, maar het is toch heel vervelend dat mensen als de da en dierenwinkels je toch aan het twijfelen proberen te maken, zeker als je hier gevoelig voor bent.
Ik ben een erg onzeker persoontje, maar je wilt toch het beste voor je hondjes. Ik probeer nu toch naar mogelijkheden te zoeken om mijn honden volledig op kvv te kunnen zetten (krijgen nu 3 dagen kvv). Hoop dat dit financieel gaat lukken, maar voorlopig nog zonder barfen.

gr. Angelique
[/quote]ja ze kunne je van alles aansmeren he , ken het ::) , hier(in de dierenwinkel) werd aangeraden om es een weekend per maand vlees te geven, en de rest gewoon een goede brok... ::), dudly krijgt duck, en zelf vind ik dus 1 weekend per maand te weinig...en hij krijgt brokken (farmfood) , anders is t voor mij ook even financieel niet te doen.....voor de rest krijgt tie tussendoor, pensstaafjes, kauwkluifjes van farmfood, komkommer , kaas , yoghurt enz, enz....ik denk dus dat je t beste gewoon zelf wat dingen moet uitproberen, en kijkt hoe je honden er op reageren ;)...succes :)
#277800
[quote="bernergek"]
Nu moet ik er nog wel aan toevoegen dat mijn oudste berner (4,5 jaar) maar een hele kleine hoeveelheid brokjes krijgt, terwijl hij van vlees wel wat meer krijgt. De brokjes lijken veel meer aan te zetten dan het vlees.
Komt dit door de hoeveelheid koolydraten?

gr, Angelique
[/quote]

Ja, koolhydraten = suikers en zet dus heel snel aan.
#277917
[quote="bernergek"]
Ik geef op dit moment Cavom brokken. Hier kom ik wel een stuk goedkoper uit dan met vlees. Heb nu een adres in de buurt gevonden die Bibi levert voor 2.75 euro per kg. Bij afname van 50 kg nog 10% korting. Is dit een mooie prijs of kan het goedkoper?? Dit is per saldo wel duurder dan mijn Cavom brokken. Zal dan ook een dag pens en een dag rodi of ahv kunnen voeren, of wordt de hoeveelheid pens dan te groot?
Alvast weer bedankt voor jullie reaktie!

gr, Angelique
[/quote]

in hoogvliet zelf betaal je 2 euro per kilo per afname van 120 kilo.
ik heb geen idee wat normaal de andere prijzen zijn :-\
je kunt dat makkelijk afwisselen met ahv of rodi wat voor jou het makkelijkst is.
al denk ik dat rodi duurder is omdat je zoveel moet geven.
ahv is wel stuk goedkoper.
Door rees
#278287
[quote="bernergek"]
Ik geef op dit moment Cavom brokken. Hier kom ik wel een stuk goedkoper uit dan met vlees. Heb nu een adres in de buurt gevonden die Bibi levert voor 2.75 euro per kg. Bij afname van 50 kg nog 10% korting. Is dit een mooie prijs of kan het goedkoper?? Dit is per saldo wel duurder dan mijn Cavom brokken. Zal dan ook een dag pens en een dag rodi of ahv kunnen voeren, of wordt de hoeveelheid pens dan te groot?
Alvast weer bedankt voor jullie reaktie!




gr, Angeliqu
[/quote]


geef je ook wel eens kip aan ze want dat is ook niet zo duur zoals maagjes hart nekken of gewoon een hele kip
is ook een lekkeren afwisseling voor ze :P
heb je alweer een dagje barf te pakken ;) :)
#278295
[quote="rees"]
geef je ook wel eens kip aan ze want dat is ook niet zo duur zoals maagjes hart nekken of gewoon een hele kip
is ook een lekkeren afwisseling voor ze :P
heb je alweer een dagje barf te pakken ;) :)
[/quote]

Barf begin ik voorlopig nog niet aan; ben erg onzeker :-\ en bang dat ik mijn honden iets te kort doe. Ik wil eerst beginnen met kvv als ik een betaalbare heb. Vandaar dat ik dan eventueel 1 of 2 dagen ahv of rodi bij wil voeren. En eventueel een dag pens. Maar ik wil graag weten of ze dan niet te veel pens krijgen.

gr, Angelique
#278317
[quote="bernergek"]
Barf begin ik voorlopig nog niet aan; ben erg onzeker :-\ en bang dat ik mijn honden iets te kort doe. Ik wil eerst beginnen met kvv als ik een betaalbare heb. Vandaar dat ik dan eventueel 1 of 2 dagen ahv of rodi bij wil voeren. En eventueel een dag pens. Maar ik wil graag weten of ze dan niet te veel pens krijgen.

gr, Angelique
[/quote]

zoals ik al zei kan het makkelijk rodi of ahv erbij
er zijn genoeg mensen die 2 soorten vlees geven.
ik bv geef ahv, bibi en cb.

die pens dag zou ik niet doen, maar kan denk wel.
ik zou persoonlijke een kipdag erbij doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door