Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Do
#2769599
kesha is aangevallen en gestoken door wespen, ze heeft een hele dikke neus en wat bobbels op het lichaam
ze is nu wat rustiger maar ze was een tijdje..onrustig...als door de wespen gestoken...
waar moet ik op letten? ik ga er van uit dat als een sisser loopt maar je weet het maar nooit
Door Lizzy
#2769615
Enorme zwelling, ademhalingsproblemen en in een zeer ernstig geval van allergie kan een shock optreden. Maar dat had je dan wel geweten nu. Als ze in de bek gestoken worden, kunnen ze ook door zwelling in de bek in de problemen komen maar dat is gelukkig niet het geval! Een beetje deppen met azijn kan de bulten verminderen en wat plaatselijke verlichting geven.
Door Do
#2769617
ik heb inderdaad azijn erop gedaan
ze ligt nu te slapen met af en toe een schrik beweging alsof ze gestoken wordt
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2769942
Stomme wespen ook  :'(
Hoe gaat het nu met haar?

Mijn hond is gisteren ook gestoken, stuk of 8 keer. Maar zijn gezicht begon te zwellen (oog, kaak en neus) dus ben meteen naar de DA gereden waar hij een injectie tegen de zwelling heeft gekregen. Tis al bijna helemaal weg.
De wespen zijn erg agressief nu, tis echt oppassen geblazen!
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2775987
Vrijwel direct. Bj mijn hond zwol zn gezicht binnen 15 minuten behoorlijk op.
Als het niet opzwelt hoef je niet te komen, werd mij verteld.
Hoe er rekening mee dat ie niet benauwd wordt, dan moet je echt aan de bel trekken

Beterschap voor je hond!
Door Leontine
#2775989
Dank je! Hij ligt hem rustig nu eindelijk een is goed alert dus ik denk dat het mee valt. Wel super zielig hoor. Geef hem nog maar traumeel tablet, dat schijnt ook goed te zijn en heb ik in huis.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2775992
Het is zeker zielig, doet natuurlijk best zeer! Hoevaak is hij gestoken?
Heb hier wel geprobeerd zo snel mogelijk die angeltjes er uit te halen.

Hij zal vast nog wel even onder de indruk zijn van de pijn. Mijns heeft een behoorlijke pijngrens maar was hier echt even ondersteboven van. Maar ff verwennen dus  :biggrin2:
Door Leontine
#2776994
Hij is een keer of 5 /6 in zijn bil gestoken en of in het ooglid of alsnog een allergische reactie want dat werd later pas dik. Vandaag alles weg en niets meer te merken.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2777002
Och die arme  :(
Gelukkig was alles snel weer weg!

Het oog van mijn hond zwol behoorlijk snel op tot dit :

Afbeelding

En ook zn neus en kaak

Afbeelding

Vergelijk maar met mn onderschrift/avatar  :P

En volgens mij is dit nog niet eens zo hele erg qua zwelling, kan wel extremer dacht ik!
Werd het bij jouw hond ook zo?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door