Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Eef+Stippels
#276396
Mijn collega heeft een kater die nogal hitsig begint te worden. Kan zij hem hop geven? Ik heb zelf wandor een tijdje hop gegeven, dit hielp niet, dus wilde ik het restant aan mijn collega geven, maar ik weet niet helemaal zeker of hop bij katten ook kan.
Door Borke
#276557
Evelyn schreef: Mijn collega heeft een kater die nogal hitsig begint te worden. Kan zij hem hop geven? Ik heb zelf wandor een tijdje hop gegeven, dit hielp niet, dus wilde ik het restant aan mijn collega geven, maar ik weet niet helemaal zeker of hop bij katten ook kan.
Over hop kan ik niets zeggen, maar eh... waarom laat je collega die kater niet gewoon castreren, of is het een dekkater?
Zo ja, hoe is zijn algehele conditie dan, is hij slank of mager, want te dik zal hij wel niet zijn?

Groetjes,
Gebruikersavatar
Door Hitam
#277097
Ja kunt het wel geven maar het gaat waarschijnlijk niet helpen. Ik zou hem laten castreren, of is het een dekkater?
Door Eef+Stippels
#277155
Hitam schreef: Ja kunt het wel geven maar het gaat waarschijnlijk niet helpen. Ik zou hem laten castreren, of is het een dekkater?
Nee het is geen dekkater. Maar mijn collega wilde wel eerst iets homeopatisch proberen (op mijn advies), zodat ze niet direct tot castratie behoefde over te gaan. Ik had haar al prodier geslachtsdrift gegeven, dat had ik ook nog, maar ze krijgt dat lastig bij de kater naar binnen.

Ik had eigenlijk zoiets van probeer eerst iets anders voordat je hem laat "helpen". Je gaat dan toch snijden in een gezond dier.... Het is trouwens wel een binnenkat, hij komt niet buiten, wel in hun buitenren, maar niet op straat, hij kan dus geen poezen dekken ofzo.
Door Eef+Stippels
#277156
AstridStraver schreef: Over hop kan ik niets zeggen, maar eh... waarom laat je collega die kater niet gewoon castreren, of is het een dekkater?
Zo ja, hoe is zijn algehele conditie dan, is hij slank of mager, want te dik zal hij wel niet zijn?

Groetjes,
De kater heeft volgens mij een normaal postuur, maar ik weet het niet zeker, ik heb hem al een tijdje niet meer gezien.
Door Kefraya
#277161
[quote author=Evelyn
Ik had eigenlijk zoiets van probeer eerst iets anders voordat je hem laat "helpen". Je gaat dan toch snijden in een gezond dier.... Het is trouwens wel een binnenkat, hij komt niet buiten, wel in hun buitenren, maar niet op straat, hij kan dus geen poezen dekken ofzo.

[quote][/quote]

Ongecastreerde katers zijn een ramp, ook om ze binnen te houden! Ze piesen en dat stinkt behoorlijk :P.
Castreren is echt de beste oplossing als ze niet willen fokken.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#277171
Kefraya schreef: Ongecastreerde katers zijn een ramp, ook om ze binnen te houden! Ze piesen en dat stinkt behoorlijk :P.
Castreren is echt de beste oplossing als ze niet willen fokken.
Mee eens, de eerste de beste keer dat Boris binnen sproeit is hij dezelfde dag nog nootloos
Door Borke
#277222
Evelyn schreef: Ik had eigenlijk zoiets van probeer eerst iets anders voordat je hem laat "helpen". Je gaat dan toch snijden in een gezond dier.... Het is trouwens wel een binnenkat, hij komt niet buiten, wel in hun buitenren, maar niet op straat, hij kan dus geen poezen dekken ofzo.
Wij hebben jarenlang dekkaters in huis gehouden en een keer ervoor gekozen om ondanks het feit dat hij in huis plaste, hem niet direct te laten castreren.
Hele domme beslissing achteraf bezien, want het heeft me een half jaar benchtraining, homeopathie en nog veel meer gekost om hem aan te wennen om weer IN de kattenbak te plassen i.p.v. ernaast en helemaal betrouwbaar is hij nog steeds niet.

"Echte kattenmensen" castreren een kater bji de eerste druppel, tenzij het een dekkater is, dan denken ze er langer over na.

Hondenmensen willen niet castreren en dat is terecht bij honden, omdat een ongecastreerde hond normaal gesproken niet standaard in huis gaat markeren.

Nou neem van mij aan dat zeker 75%, als het niet meer is, van de ongecastreerde katers uiteindelijk in huis gaan markeren en die lucht is oneindig veel erger dan de lucht van een hondenplasje.
Ik rook de plasjes van mij kater als ik de voordeur open deed en die kater zat een verdiepeing hoger en daar zaten dan nog 3 deuren tussen...

Katers - breek me de bek niet open ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#277244
Getver nou onze dekkaters zaten ook apart mijn moeder maakte het daar iedere dag helemaal schoon met ontsmetter en een spul wat die ammoniak lucht weg moest halen maar allejezus wat stinken die katers.
Als je één druppel sproeivocht ruikt dan weet je pas wat sproeien inhoud :-X :-X :-X :-X
Door Borke
#277317
sylvia schreef: Als je één druppel sproeivocht ruikt dan weet je pas wat sproeien inhoud :-X :-X :-X :-X
Kijk hier spreekt nou een echte ervaringsdeskundige ;D
Ik moet wel zeggen dat je met die moderne producten de lucht zo weer weg hebt hoor (Odour Kill is fantastisch!)
Door Loeka
#277673
Mijn ex-dekkater heeft nooit gesproeid, hij gaat altijd keurig zitten! :-* :-* Eerst dacht ik dat hij het buiten tegen de schutting wel deed, want daar vond ik sproeiplekken. Maar niet dus, ik betrapte een keer 1 van de gecastreerde poezen :o

Neemt overigens niet weg dat de stank niet te harden was. Als meneer een plas op de bak gedaan had ging ik met een knijper op mijn neus razendsnel die bak leegscheppen! :-X

Uiteindelijk heeft zijn heftige katergedrag mij toch doen besluiten om hem te castreren.
Laatst gewijzigd door Loeka op wo 09 mar 2005, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
#277682
Loeka schreef: Mijn ex-dekkater heeft nooit gesproeid, hij gaat altijd keurig zitten! :-* :-* Eerst dacht ik dat hij het buiten tegen de schutting wel deed, want daar vond ik sproeiplekken. Maar niet dus, ik betrapte een keer 1 van de gecastreerde poezen :o
Dus gecastreerde poezen sproeien ook nog (wel eens)? Met wat voor reden? Om hun domein te markeren?
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op wo 09 mar 2005, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door