Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door pippie
#277630
Ik voer mijn honden op het oog, dit komt omdat de samenstelling van de roedel erg varieert, van kleine muizen tot een grote podenco ibicenco.
Mij lijkt het moeilijk om dan toch volledig te gaan barfen.
Iemand een idee wat ik globaal moet voeren zodat ze toch alles binnen krijgen ? Dan heb ik het dus niet over de hoeveelheid maar puur wat het menu zou moeten bevatten. Gisteren hebben ze kip gehad, vandaag krijgen ze Duck en vanavond allemaal een kommetje karnemelk. Verder allemaal een stuk appel.
Voorlopig is het toch uitproberen voor ons.
gr. addy
Door rees
#277704
hier hebben we een hoop geleerd van de menuus van de anderen en zelf het een en ander uitgeprobeerd

want wat bij de een goed vald kan bij een ander totaal geen succes zijn. ;) :)
Door Peet
#277803
en er heeft toch laatst iemand een heel mooi excel-tabelletje gemaakt? Da's misschien ook handig!

Een uitgebalanceerde maaltijd is niet 1-2-3 te geven, want het hangt juist af van de combi die je per dag geeft en wat je in totaal over een periode van 1 a 2 weken geeft. Pens en een kluif is in principe een complete maaltijd, maar niet geschikt om elke dag te geven. Het gaat er om dat je spiervlees en orgaanvlees afwisselt, een hapje groente (doet niet iedereen), een vleesbot, wat yoghurt, soms wat fruit....

Dus spiek gewoon in de menu's van anderen, zo kom je zelf gauw genoeg op ideeen. En voor de zekerheid laat je 't dan gewoon ff checken door de kenners hier ;)..zo leren we het allemaal... ;D
Door the dude
#277806
[quote="Peet"]
en er heeft toch laatst iemand een heel mooi excel-tabelletje gemaakt? Da's misschien ook handig!
[/quote]
Ja dat ben ik.

hiermee kan je berekenen wat je hond waarvan precies nodig heeft per week.

Met die info + wat er bij de slager te verkrijgen is + de menuutjes hier op de site heb je in principe genoeg info om zelf een menu samen te stellen.

De sheet kan je ik wel mailen, moet je me even een PM sturen met je email adres. (of mail mij op westend_bar [at] hotmail [dot] com)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door