Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door cath
#2773713
is er iemand die kvv rollen doorsnijdt met een electrisch mes?
Door fransbulletje
#2773717
Snij de kg worsten van Carnibest gewoon door met een broodmes  :biggrin2:
Uurtje op het aanrecht en dan gaat dat prima
Gebruikersavatar
Door cath
#2773722
ja, maar ik wil die rollen zo kort mogelijk uit de diepvries, en als ze pas uit de diepvries komen is het zwoegen hoor , vooral die van carnibest, die cattery die zijn dunner bij 500 gr.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2773726
Hier in het verleden wel gedaan/ geprobeerd, maar was een enorm pokkewerk.
Ook voor electrisch mes liet ik ze echt een tijdje wat ontdooien, anders ging het echt niet.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2773747
Ik heb hier een stevig mes voor, eventueel slijp ik het van tevoren of houd het onder de hete kraan.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2773948
Ik heb nog nooit ervaringen gehoord dat een elektrisch mes beter zou gaan dan een gewoon brood- of vleesmes.
Zelfs geen speciaal diepvriesmes.

Ikzelf doe het ook gewoon met het broodmes.  Die paar keer dat ik het moet doen, alleszinds (ze krijgen hier zelden kvv).  Heb het ooit op een stijfbevroren rol gedaan (dat mijn vingers er nog aan vroren als ik geen handdoek gebruikte), maar tegen dat ik er dan doorheen was, was de buitenzijde alsnog bijna ontdooit door er zoveel mee bezig te zijn...  ::)
En ondertussen had ik mijn pols bijna bezeerd en mijn handen zeker nogal veel druk bezorgd...  :-X

Als je er echt doorheen wil komen moet je denken aan een professioneel snijmachine (mijn schoonouders hebben zo eentje) of een lintzaag.  Er zijn barfers die dat laatste gebruiken voor blokken spier of dergelijk te verdelen.
Een snijmachine wordt gebruikt in keukens om vb rundscarpaccio te maken. Dan wordt ook een stijfbevroren rol gesneden, al worden daar wel dunnere schijfjes af gehaald, maar zijn die rollen nog dikker dan kg-rollen kvv.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 01 okt 2013, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2773950
Gewoon een uurtje op het aanrecht leggen en dan ga je er zo doorheen en is het echt nog stijfbevroren  ;)
Door BAC
#2774804
cath schreef: ik weet het, ik doe weer moeilijk ;)
Je doet helemaal niet moeilijk, je doet het juist prima!
Ik zaag met een electrisch mes, een uur buiten de vriezer is echt veel te lang! Of je moet het die dag op willen voeren.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2774807
Heb ooit electrice mes met speciale diepvriesmessen gekocht. Nou lukte echt niet dus terug gebracht.
Ik gebruik gewoon een diepvriesmes EN JA LAAT HET EEN UUR BUITEN DE VRIEZER LIGGEN.  ;)
pff is dat nou het enige waar Senta op kan reageren >:( :(
Door Martine-Tom
#2774816
Senta schreef: Je doet helemaal niet moeilijk, je doet het juist prima!
Ik zaag met een electrisch mes, een uur buiten de vriezer is echt veel te lang! Of je moet het die dag op willen voeren.
Gáán we weer ::)
Waar blijven de harde bewijzen?
Gebruikersavatar
Door cath
#2774889
ok, ik heb het gisteren een kwartier uitgelegd en dan gesneden met een broodmes, is wel zwoegen, maar het lukt me wel,ik wil het écht niet langer uit de diepvries, heb er een slecht gevoel bij, ik kan daar toch ook niets aan doen he, :D
en het lukt zo, dus ok, had liever gehoord dat een diepvriesmes super werkt :biggrin2: mijn man had me al gezegd dat ik niet in
zo'n mes moest geloven, maar ik ben nu overtuigd, geen onnodige kosten ;)
Door Martine-Tom
#2774898
cath schreef: ok, ik heb het gisteren een kwartier uitgelegd en dan gesneden met een broodmes, is wel zwoegen, maar het lukt me wel,ik wil het écht niet langer uit de diepvries, heb er een slecht gevoel bij, ik kan daar toch ook niets aan doen he, :D
en het lukt zo, dus ok, had liever gehoord dat een diepvriesmes super werkt :biggrin2: mijn man had me al gezegd dat ik niet in
zo'n mes moest geloven, maar ik ben nu overtuigd, geen onnodige kosten ;)
Persoonlijk vind ik een mes met een glad snijoppervlak makkelijker gaan, ik maak een kleine inkeping en gooi dan mijn gewicht erin :biggrin2:
Ik snij dus niet, ik hak het meer zeg maar :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door