Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Bluey
#2774616
Ik heb een Australian Labradoodle van drie jaar, genaamd Bluey. Helaas is hij een aantal maanden geleden allergisch geworden. Ik ben direct gestart met elimineren, hij kreeg al kvv, maar ben gestart met een ander merk kvv, paard, hert en geit. De jeuk klachten zijn weg, maar ik ben nog niet tevreden. Hij heeft teveel diarree ( geen wormen, heb ik al laten checken ), in overleg met een holistische DA, die mij begeleid bij de allergieën, heb ik een pakket op maat laten maken wat Bluey wel mag. Nu heb ik dat gisteren in huis gekregen, daar staat wel een handleiding bij, maar heb dus toch nog wel een vraagje. Er zitten stukken ree en hert spiervlees bij van ongeveer 250 gram, moet ik dat zelf in stukjes snijden? Beetje domme vraag misschien, maar ik heb echt geen idee. Dank jullie voor antwoord!
Door TMG1961
#2774665
Ik knip spiervlees in stukken van een cm of 5. Gaat makkelijk met een huishoudschaar. Heb hier een jufje die het kleinste stukje bot kauwt maar spiervlees en pens wordt geïnhaleerd, maakt niet uit hoe groot het is dus ik knip alles gewoon in kleine stuikjes
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2774781
Bluey schreef: Ik heb een Australian Labradoodle van drie jaar, genaamd Bluey. Helaas is hij een aantal maanden geleden allergisch geworden. Ik ben direct gestart met elimineren, hij kreeg al kvv, maar ben gestart met een ander merk kvv, paard, hert en geit. De jeuk klachten zijn weg, maar ik ben nog niet tevreden. Hij heeft teveel diarree ( geen wormen, heb ik al laten checken ), in overleg met een holistische DA, die mij begeleid bij de allergieën, heb ik een pakket op maat laten maken wat Bluey wel mag. Nu heb ik dat gisteren in huis gekregen, daar staat wel een handleiding bij, maar heb dus toch nog wel een vraagje. Er zitten stukken ree en hert spiervlees bij van ongeveer 250 gram, moet ik dat zelf in stukjes snijden? Beetje domme vraag misschien, maar ik heb echt geen idee. Dank jullie voor antwoord!
Welkom hier! Als ik spiervlees gaf, gaf ik altijd lappen dan hadden ze wat om te kauwen op kleine stukken vertikken ze het om te kauwen. Dus meestal maakte ik er een plat stuk van ipv een homp.

Ik zie je wel weer een keer op de zaak, groetjes Debbie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door