Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2774484
Diva  is  2 de helft van mei loops geweest, en de eerste dagen van juni.

ik wil haar nu borstelen, en de vacht van haar broek,  onder de vulva is aan elkaar  geplakt van de  slijm,  zowel droog als vochtig  :-\ Rond haar poeperd is alles schoon en droog, ik heb geen diarree gezien.

Loos alarm of mogelijk een baarmoederontsteking?
In het laatste geval ga ik vanavond nog naar t spreekuur  :-\
Laatst gewijzigd door nova op do 03 okt 2013, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2774486
Wat is de kleur en geur van het slijm?
Nul andere symptomen?
Ik ga met mogelijke BMO trouwens altijd liever 3 keer teveel dan 1 keer te weinig....
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 02 okt 2013, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#2774941
Hier een plaatje van 2 wattenstokjes die ik even heb aangestreken aan Diva's vulva.
Dit  ziet niet jofel uit, zo meteen ga ik naar de DA

Afbeelding

Ben net terug van de DA.

Tegen de verwachting van de DA in, heeft Diva idd een bmo.
Omdat ik met Diva mijn fokplannen wil voortzetten,  worden alle registers open getrokken om haar hier goed doorheen te loodsen.
Ik heb een schema meegekregen wanneer en waarvoor Diva wordt terugverwacht, het  schema bestaat uit echo's, alizin spuiten  :-\ , en event. dinoprost . Tevens heeft ze nu een kuur gekregen.
Het behandel programma  is uitgesmeerd over een  flink aantal weken.

Met deze uitslag ben ik  blij dat ik  ernaar heb laten kijken..
Laatst gewijzigd door nova op do 03 okt 2013, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#2784561
Ik begrijp dat je haar baarmoeder wilt behouden ,maar Alizin is echt troep en let op  dat ze  een grote kans heeft niet drachtig te worden  bij de eerst volgende loopsheid.
Ik weet niet wanneer je  haar wilt laten dekken ,maar laat tussen het spuiten van alizin en een dekking zeker 1 loopsheid tussen zitten om teleurstelling te voorkomen
Veel beterschap voor je meissie  :bigarmhug:
#2786232
Tja, dat alizin niet het lekkerste spul is, dat mag duidelijk wezen, maar als je ampullen met vocht in de baarmoeder ziet zitten,  dan moet je wel wat  om erger te voorkomen.

Sweet Dutchess schreef:
Ik weet niet wanneer je  haar wilt laten dekken ,maar laat tussen het spuiten van alizin en een dekking zeker 1 loopsheid tussen zitten om teleurstelling te voorkomen
DA adviseert juist om haar de eerstvolgende loopsheid te laten dekken....
kans op herhaling van een BMO  bij de volgende loopsheid is echt groot :-\ volgens de DA

Bij controle vorige week vrijdag zag de baarmoeder schoon uit,  Diva  verliest ook geen vocht meer. Er is best heel wat uitgekomen, dr broek was nat tot op de knieen  :(
Ze heeft nog voor 2 dagen AB, verder heb  ik nog een controle afspraak.

Voor nu lijkt de crisis bezworen  :biggrin2:

PS:  de tussentijdse reacties  had ik niet gezien  :-[, én ik ben 3 dagen weggeweest  ;)
Laatst gewijzigd door nova op wo 16 okt 2013, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door