Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door san :)
#2772759
afgelopen zomer zijn we naar italie geweest met hondjes. netjes allebei scalibor aangehad en twee dagen na thuiskomst netjes ontwormd. nu had de DA assistente het er alleen over dat je dit dan na een maand nog eens zou moeten herhalen? ik heb zelf het idee dat het iedere x weer anders is hoe het zit met ontwormen en ik wil eigenlijk liever niet onnodig weer een wormenpil erin stoppen.
we zijn wel een maand verder nog dus mijn vraag is of het nog nodig is of niet.

NB we zaten in noorditalie,
Door Too
#2773537
bij "t woud" een wormenkit bestellen monster opsturen en je hoort of t nodig is of niet!

Zomaar anti-wormmiddelen erin stoppen heeft weinig zin en is weer een aanslag op t systeem
Door malinois.
#2773554
Hartworm is daarmee niet te testen bij mijn weten. Ik ontworm nooit omdat ik er bijna een hond aan heb verloren maar ik doe t idd ook na een maand weer met milbemax als ik in een risicoland geweest ben (en dat is italie) overigens die werkt als enige tegen hartworm wat ik begrepen heb.
Door san :)
#2773818
Ja nomaal ga ik ook voor t woud.
Hartworm moet idd wel. Vraag me alleen af.  naar mijn idee moest ik vorig jr gewoon 1xontwormen en kregen we nu voor direct na vakantie en na een maand nog een x.
Dus toch dubbel ontwormen?
Door malinois.
#2774077
san :) schreef: Ja nomaal ga ik ook voor t woud.
Hartworm moet idd wel. Vraag me alleen af. naar mijn idee moest ik vorig jr gewoon 1xontwormen en kregen we nu voor direct na vakantie en na een maand nog een x.
Dus toch dubbel ontwormen?
Ja klopt, ik ben naar Tsjechie geweest en moest het ook 2 x doen.
Door Roosjes3
#2774157
Had dat niet iets te maken met de cyclus van hartworm? Misschien krijg je de cysten niet dood en moet je daarom na een maand nogmaals ontwormen...? Zomaar even een gedachtenspinsel hoor ;)
Door malinois.
#2774456
Roosjes3 schreef: Had dat niet iets te maken met de cyclus van hartworm? Misschien krijg je de cysten niet dood en moet je daarom na een maand nogmaals ontwormen...? Zomaar even een gedachtenspinsel hoor ;)
Ja klopt
Door malinois.
#2774457
san :) schreef: nou ga ik er vanavond maar weer wat gif ingooien..
is wel driedubbelop. scalibor en twee keer ontwormen
Idd dat heb ik ook. Op 1 hond na die dus ooit bijna aan een ontworming overleden is, die heeft alleen de scalibor omgehad. De rest heeft beiden.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door