Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door isebekhoekstra
#254000
Hebben jullie vergelijkbare ervaringen??

Onze Nox heeft sinds een aantal maanden haaruitval rond haar oog. Het wordt heel langzaam kaal. Ben al naar de da geweest het is geen huidmijt en ook de schimmelkweek was negetief.
Kortom, kom nog maar eens met de hond zei de da. Ja zei ik dan kan ze fijn de medische molen in voor allergie testen!
Als er dan al wat uitkomt is het toch de voeding die moet veranderen.
Aangezien ik toch geen lekker gevoel had over de vertering van Nox haar brokken heb ik haar 2,5 week geleden op kvv gezet.

en nu...

ze is fit, slaap als een roos na de maaltijd ,heeft een glanzende vacht en ruikt veel frisser. Ook de ontlasting is eindelijk goed.

Kortom, het oog is nog niet over, maar mijn hond is wel veel gezonder geworden, we wachten gewoon nog even af of dit probleem helemaal over gaat .
Gebruikersavatar
Door sylvia
#254011
Het enige wat ik kan bedenken met kale plek rond het oog is demodex (jongehonden schurft)
Maar ik neem aan dat dit uitgesloten is.

Als het aan de brokken heeft gelegen wat ook niet ondenkbaar is 99% van de huid en vachtproblemen komen daar vandaan, dan zou het nu na verloop van tijd over moeten gaan, je zou wat borage olie aan het voer kunnen toevoegen om de huid te helpen herstellen.
Door Lizzy
#254017
Nou, dit is sowieso al een mega-verbetering zeg! Fijn voor jullie! Maar ik sluit me inderdaad bij Sylvia aan. Het kan demodex zijn (hetgeen nog wel eens lastig uit te sluiten blijkt). Maar goed, als dat uitgesloten is, dan zou het geen kwaad kunnen om wat extra borage-olie te geven. Of visolie + borage olie. De capsules van de Hema en Etos bevatten beide dus je zou dat eens kunnen proberen.
Door isebekhoekstra
#254019
nee schurft (huidmijt) is direct uitgesloten door de da.
die heeft een afkrabsel onder de microscoop gelegd. Verder zag het er ook niet onrustig uit de huid is verder helemaal gaaf en het jeukt ook niet.

met extra toevoegingen ben ik nog maar niet begonnen ik wacht maar nog een poosje af. Wel krijgt ze rauwe kip erbij . Nox is erg actief en traint dagelijk met mij.
Laatst gewijzigd door isebekhoekstra op do 03 feb 2005, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door isebekhoekstra
#277342
:) UPDATE !!!

Nox is inmiddels bijna geheel genezen!!

Brokken komen er niet meer in en ik probeer steeds meer te barfen, bevalt ons en Nox prima nog nooit zo'n gezonde hond gehad!!
Door Helen
#277351
avalon schreef: Dat is goed nieuws :D Weet je nu ook wat het geweest kan zijn?
Ja, brokken....
Door isebekhoekstra
#277382
Het waren dus de brokken... en voornamelijk het graan daar in. Als ze nu nog eens een keer een koekje o.i.d. eet gaat ze aan de schijt en laat weer van die vreselijke vieze winden!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door