Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sultan
#2772108
Onze Joris heeft een darmprobleem. Daarmee is alles wat bekend is door alle mogelijke onderzoeken én een darmoperatie om te zien wat er mogelijk mis is, helemaal gezegd. Geen bloedafwijkingen. Geen vreemde dingen in zijn darmen. Nergens ook maar iets te vinden. Joris eet vers, brok weigert hij . (er staat helaas brok voor enkele van onze andere 6 poezen die vers pertinent weigeren, ook na jaren proberen op allerlei wijze)
Weet echt niet meer wat te doen... Sta op het punt meneer in te laten slapen.... Doffe vacht, kan niets van de andere katten hebben. Vreet alles wat los en vast zit, maar vermagerd elke dag... Hij is vel over been.
Toch geniet hij van kleine dingen, zoals op schoot en vlees eten. Heeft vaak oplevingen en is dan een hele andere kater... Toch wordt hij steeds slechter maar dat is echt bij momenten.

Dit teruglezende lijkt er maar 1 optie mogelijk... Toch twijfel ik :-\ Wil hem geenszins onnodig laten lijden, maar ook niet te vroeg laten gaan... Ben niet iemand die een dier langer bij zich houdt omdat ik hem/haar niet kan missen. Weet doorgaans exact wanneer een dier zijn of haar rust verdient... Behalve nu, ik ben echt ff de weg kwijt....

Iemand nog een briljant idee voor ons??
Door Martine-Tom
#2772161
Pancreatitis?

Is overgens iets waar specifiek op getest moet worden "(FpLI test).
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op zo 29 sep 2013, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2772206
:-\ De test heeft een redelijk gehalte aan vals-negatief... Carnibest heeft een pancreasvariant is mss allicht het proberen eens waard  :-\
Door Lelie
#2772230
Ik weet niet wat er al geprobeerd is van medicijnen, maar misschien kun je in overleg met de DA pijnstiller/AB/cortisone/... proberen?

Niet dat ik nu zo'n grote voorstander ben van expirimenteren met medicatie, maar als het alternatief inslapen is, dan is het misschien wel een poging waard? Wie weet reageren zijn darmen ergens goed op.
Door Sultan
#2772817
Het probleem uit zich ook in diarree. En dan zo dat hij het alleen maar kan laten lopen waar hij op dat moment staat. Probeert vaak wel de bak te halen, maar dat redt hij gewoon niet. Het is ook vaak waterdun. Heel soms wat dikker.

Schildklier is ook getest, niets mis mee.

Joris heeft ook al diverse AB gehad, gaf soms enkele dagen iets verbetering, maar dat was het.
Door Ruisje
#2773072
Het lijkt toch sterk dat er in de vertering ergens iets goed mis gaat.

Ik zou de alternatieve medicijnen van de huisdierendokter proberen. Ikzelf heb goede ervaringen met de medicijnen van hun voor verschillende dingen bij onze dieren.

http://www.huisdierendokter.nl/inmaag_ontsteking.html

Onze Whoopi heeft een te snelwerkende schildklier. Ze vermagerde sterk en had altijd reuze honger, maar geen diarree. Ze heeft daar DA medicijnen voor gehad, maar daar zijn we mee gestopt toen het bijna haar dood werd (2,5 jr geleden). Sindsdien krijgt ze medicijnen voor een te snelwerkende schilklier van de huisdierendokter.

Onze Bubbles heeft pancreatitis gehad. Dat was nog in de "brokkenperiode". Zijn ontlasting was niet waterig, maar plakkerig met een grijzige kleur. Hij was ook erg mager geworden. Hij heeft toen carnibest pancreas (voor honden) gekregen. Na een paar dagen was zijn ontlasting goed, maar we zijn nog een maand of 2 doorgegaan met de carnibest pancreas, daarna gemengd met andere kvv (steeds minder). Nooit geen problemen meer gehad!
Uiteraard was dit gelijk het einde van de "brokkenperiode" :)
Door Mowgli
#2773222
Mijn schoonmoeder heeft ook goede ervaring met de huisdierendokter. Hun oude opa hond Rocky heeft artrose. De da had verschillende medicijnen tegen de pijn voorgeschreven en niets hielp. Mijn schoonouders waren ten einde raad en wilden Rocky al bijna laten inslapen.
Toen is mijn schoonmoeder een heel weekend lang aan het surfen gegeaan en kwam uit bij de huisdierendokter. Kruiden besteld en binnen een paar dagen rende opa Rocky weer rond!
Mijn schoonmoeder heeft zelf reuma klachten en neemt de kruiden die Rocky gebruikt zelf ook. Haar klachten zijn een stuk minder geworden.
Door Ruisje
#2773379
Mowgli schreef: Mijn schoonmoeder heeft ook goede ervaring met de huisdierendokter. Hun oude opa hond Rocky heeft artrose. De da had verschillende medicijnen tegen de pijn voorgeschreven en niets hielp. Mijn schoonouders waren ten einde raad en wilden Rocky al bijna laten inslapen.
Toen is mijn schoonmoeder een heel weekend lang aan het surfen gegeaan en kwam uit bij de huisdierendokter. Kruiden besteld en binnen een paar dagen rende opa Rocky weer rond!
Mijn schoonmoeder heeft zelf reuma klachten en neemt de kruiden die Rocky gebruikt zelf ook. Haar klachten zijn een stuk minder geworden.
Super! :) Onze Buzzer (afgelopen februari overleden) had de laatste jaren last van ouderdomsincontinentie. Met de kruidenpillen van de huisdierendokter hielden we het heel goed onder controle!
Sultan schreef: Dank voor de tip :) Ik ga daar eens uitgebreid kijken!!
Ik zou de link naar die gastro pillen zeker een schot wagen!! Je kunt ze trouwens ook per email of telefonisch vragen wat zij aanraden.
Door Sultan
#2773696
Helaas... Joris is eergisteravond gestopt met eten. We hebben dwangvoederen geprobeerd, maar dit kwam er van voor en van achter net zo hard weer uit. Sinds vanmorgen verstopt hij zich ergens in een mandje en blijft bij ons, de andere katten en de honden uit de buurt. Ik wil hem niet laten lijden.
Daarom heb ik de DA gebeld om hem in te laten slapen. De DA komt straks hierheen om Joris zijn verdiende rust te geven...

Het doet pijn, maar is het laatste wat we nog voor hem kunnen doen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2773822
Heel erg veel sterkte gewenst!

Het lijkt me inderdaad dat jullie er het beste aan deden hem zijn rust te geven.
Het leven kan zo oneerlijk zijn, maar soms kan je gewoon niet winnen.

Veel sterkte met het verlies!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door