Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2770924
Ik heb net gebeld....DA zegt dat druiven geen kwijt kunnen...zeker niet bij een hond van 29 Kg...rozijnen dan weer wel, maar dan in de dosis van 50 rozijnen op 30Kg gewicht....

Ik ga in ieder geval maar met de Norit beginnen...of groene leem? In ieder geval nemen die de toxinen op...
#2770949
Oei! Al denk ik ook dat het wel los zal lopen, is toch minder geconcentreerd dan rozijnen.

Als het goed afgelopen is moet ik ook wel een beetje gniffelen om wat je eerder schreef; labrador zeker?
#2771465
OT @Kiara, fijn joh!! Ben blij voor je...
OnT, ja de tros lag op haar pad, en zij houdt niet van troep zomaar weggooid  :P
@Eelke, neuuuuhhhhhh hahahha, wat een vreselijke beesten die Labs, (nou en Goldens kunnen er ook wat van!!) eergisteren een hele bananenschil want ze was gefrustreerd, en nu dan een grote tros druiven..heeft ze nooit eerder naar omgekeken.

Vooralsnog is zij nog steeds dezelfde Yuma, ik zie geen bijzondere dingen....hopelijk loopt het dus met een sisser af.
#2771592
Sanyo schreef: Er zijn hier in het verleden ook wel eens vele druiven verorberd, nooit wat van gemerkt...
In die tijd hadden we ze in de tuin en wisten we niet dat dat giftig kon zijn  :-[
Hoi, mijn vader gaf ook altijd druiven aan de hond, ook wij wisten niets van risico op vergiftiging...nooit problemen gehad..
Yuma tot nog toe alles normaal, geen diarree, geen kots, niet nerveus of slaperig....ik denk dat het met een sisser afloopt. Maar ik zat/zit wel een beetje in mijn maag met het aspect nieren...
Door BAC
#2771785
Mijn hond heeft  tot nu toe ook 2x een hele tros weten te bemachtigen in een onbewaakt moment, Heiloo de eerste keer meteen gebeld,
zij reageerden wel iets anders dan jou DA, dat het wel degelijk kwaad kon. Was een kwestie van goed de hond in de gaten houden, ze kunnen dr accuut nierfalen van krijgen. Wel gaven zij aan dat de druiven van nu de druiven van vroeger niet meer zijn :biggrin2:
En ze heeft het dus ook overleefd.....
#2771837
Tot nu toe geen problemen, alles normaal, prachtige poep!!  :D

Of ik er goed aan doe weet ik niet, maar ik heb voor de zekerheid Yuma aan een tour de force onderworpen, zodat de suikerbom in ieder geval snel wordt verbrand  :-X

De druiven van nu zijn niet meer de druifjes van vroeger: in negatieve zin zeker Senta? Heb jij iets specifieks gedaan, behalve goed in de gaten houden, toen jouw hond een tros druiven had gegeten?

@Neally: Bananenschil, deze zat mij ook helemaal niet lekker, zit bomvol met gif, en er is nog iets mee, maar ik weet niet meer wat..in ieder geval heel slecht verteerbaar. Godzijdank heeft Yuma het dan wel goed verteerd, nooit meer iets van teruggezien.  :D Ijzersterke maag denk ik...door het Barfen haha.
Door BAC
#2771845
Annemarie Rijnveld schreef:
De druiven van nu zijn niet meer de druifjes van vroeger: in negatieve zin zeker Senta? Heb jij iets specifieks gedaan, behalve goed in de gaten houden, toen jouw hond een tros druiven had gegeten?
Erwin zei dat het meer water is dan echte druif, dus in ons voordeel ze zouden minder van een bepaalde giftige stof bevatten. Het waren ook nog pitloze....jaja hoe heeft de mens dit kunnen modificeren :biggrin2:

Ik heb niets gedaan, heb dr wat meer water over dr barf gegeven want het is geen drinker...maar is net als bij jou goed afgelopen gelukkig.
Maar het kán wel fout gaan. Dus voorzichtigheid is geboden.
#2771990
Senta schreef: Erwin zei dat het meer water is dan echte druif, dus in ons voordeel ze zouden minder van een bepaalde giftige stof bevatten. Het waren ook nog pitloze....jaja hoe heeft de mens dit kunnen modificeren :biggrin2:

Ik heb niets gedaan, heb dr wat meer water over dr barf gegeven want het is geen drinker...maar is net als bij jou goed afgelopen gelukkig.
Maar het kán wel fout gaan. Dus voorzichtigheid is geboden.
Oh OK, goed om te weten...maar dit waren kleine stevige druifjes, blauwe...volgens mij stikvol met tannine..ik moet toch maar eens aan de paters vragen welk soort druif zij daar verbouwen..

Dank je voor het antwoord!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door