Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2767027
Wat is hier lees is dat honden eerder aankomen door 1 x per dag te voeren ivm beter verteren enzo.

Nu zijn wij deze zomer overgestapt naar 1 x per dag voeren. Was makkelijker ivm de warmte, ze kregen eten aan het eind van de dag na de laatste ronde als ze uitgehijgd waren.

Zowel Joep als Gijs zijn dunner geworden. Ze hebben absoluut MINDER beweging gehad doordat ik toen net geopereerd was, het was zomer dus niet meer verbranden door de kou...

Meer mensen met deze ervaring?
#2769774
Sita viel niet af, maar moest wel erg wennen aan 1x per dag.
Dat heeft best een paar maanden geduurd eigenlijk. Eerst mutsen met zo;n grote hoeveelheid maar tegenwoordig is het redelijk snel hap slik weg. Alhoewel ze nu soms wel eten gaat begraven in de tuin  8) Toch te veel in 1x  ???

Is het geen optie om ze tijdelijk meer te geven?
#2769873
Simone V schreef: Sita viel niet af, maar moest wel erg wennen aan 1x per dag.
Dat heeft best een paar maanden geduurd eigenlijk. Eerst mutsen met zo;n grote hoeveelheid maar tegenwoordig is het redelijk snel hap slik weg. Alhoewel ze nu soms wel eten gaat begraven in de tuin  8) Toch te veel in 1x  ???

Is het geen optie om ze tijdelijk meer te geven?
Ja als ze nog dunner worden gaan ze wel meer krijgen inderdaad. Maar ik vind het zo frappant, juist omdat ik hier gelezen heb dat het meer aan zou zetten.
#2769893
nu ik erover nadenk, is het bij Sita eigenlijk andersom.
Bij de oppas krijgt ze altijd 2x per dag, omdat die honden dat daar zo gewend zijn. En ik krijg haar altijd magerder terug......kan ook zijn door een veranderde situatie, meer of minder beweging, maar i.i.g. meer prikkels. dus ja.....

ik zou bijna de proef op de som willen nemen......en weer 2x per dag gaan geven om het uit te testen, maar sorry. Dat gaat me echt niet lukken!  :-[
Ik ben juist echt blij dat het gemuts in de ochtend voorbij is! Altijd haasten en stressen, niet willen eten pffft.
#2769895
Simone V schreef: nu ik erover nadenk, is het bij Sita eigenlijk andersom.
Bij de oppas krijgt ze altijd 2x per dag, omdat die honden dat daar zo gewend zijn. En ik krijg haar altijd magerder terug......kan ook zijn door een veranderde situatie, meer of minder beweging, maar i.i.g. meer prikkels. dus ja.....

ik zou bijna de proef op de som willen nemen......en weer 2x per dag gaan geven om het uit te testen, maar sorry. Dat gaat me echt niet lukken!  :-[
Ik ben juist echt blij dat het gemuts in de ochtend voorbij is! Altijd haasten en stressen, niet willen eten pffft.
Nee moet je ook niet doen hoor! :) gemuts is niks he.
#2771729
Waar je natuurlijk wel naar zou kunnen kijken is wanneer voer je? Ik geef mijn hond bijvoorbeeld altijd eten na de laatste wandeling zodat hij rustig kan verteren. Hij valt ook sneller af dan dat hij aankomt, dus net zoals de anorexiapatienten wil ik dat hij niet beweegt na het eten.

Heeft hij een drukke dag voor de boeg krijgt hij wel een klein hapje 's ochtends voor de extra energie.
Ik heb met hem nooit 2x per dag gevoerd met vers vlees, kvv vond ik het zo weinig en met BARF te onhandig. Verschil zou ik je dus niet kunnen vertellen.
#2772751
Hier nooit verschil gemerkt. Vind 1 keer per dag met Barf ook wel veel handiger. Geef wel in de ochtend een kleinigheidje bij. Een bullepeesje, yoghurt met rauw eitje of groenten. Anders gaat Bandit gal overgeven. Hier eten ze meestal vlak voordat ik naar bed ga.
#2772755
Ze krijgen inderdaad hun maaltijd na de laatste wandeling voor het slapen gaan. Dus ze hebben de hele nacht om rustig uit te buiken. Vind het ook veel handiger en de honden lijken het niet te missen, dus ik wil het graag zo houden.

Joep is ook makkelijk misselijk, daarom altijd okugest in huis. Maar ook daar heeft ie geen last meer van gehad sinds het 1 keer per dag voeren. Kan toeval zijn hoor, we doen dit nu een maand of 3.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door