Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#2770707
Mijn sintje begon eergister met heel veel spugen,slijm sliert, gister bij da geweest voor misselijk heids pillen,gister ook spuit poep erbij,absoluut niks willen eten,heb al bouilon gemaakt maar ook niet,nu begint de berner ook,het schijnt te heersen zegt de da,loop de hele dag met sop in mijn handen.
Geef nu ook okugest erbij en imodium tabletten elke 2 uur,wat kan ik nog meer doen graag tips
En hoevaak mag de okugest gegeven worden?
Door fransbulletje
#2770734
Hier gisteren ook al eentje aan het spugen en spuitpoep.
Gelijk Okugest gegeven en inmiddels is het weer over.
Anderen hebben er gelukkig geen last van.
Door selma.
#2770789
Hier ook...winnie heeft al 3 dagen diarree, de eerdte 2 dagen met braken erbij. Ontlasting is nu slijmerig. De rijst en wat gekookte kip eet ze wel maar verder laat ze alles staan. Moet zeggen ze gedraagt zich niet heel ziekjes. Wat je verder kan doen geen idee, ik lees nog even mee.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2770802
zie je is het toch waar wat mijn da zei, ligt hier weer spuitpoep bleh effe moed verzamelen en dan maar weer de tuinslang erop, maar weet iemand hoevaak je okugest moet geven? en helpt dat ook voor diaree? hier nu ook bij de berner borrellende buik, hoop niet dat de andere 2 ook beginnen
wat een ellende.
Door fransbulletje
#2770807
Ik geef Okugest kinderdosering, max 6 per dag en start met ieder uur 1 tablet.
Maar die bullen wegen maar 15 kg dat is bij een grotere hond natuurlijk anders.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2770850
dan mag ik wel ieder uur 2 geven en max 12 kwa gewicht denk ik wegen zo rond de 45 kilo.
Bij mij is de sint echt ziek slaapt bijna hele dag en wil niks alleen drinken maar dan probeer ik steeds de bouilon maar gaat niet van harte, spugen doet ze sinds vandaag niet maar wel spuitpoep
Door selma.
#2771676
Spugen is hier ook over maar winnie poep nu dag 4 nog steeds alleen maar slijm. Rijst en kip eet ze wel maar ontlasting blijft maar slijm. Winnie gedraagt zich ziek maar niet heel erg want is alert en wil het liefste met de bal spelen maar dat doen we nu maar even niet.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2771953
hoor het nu toch steeds vaker  :'( mijn sintje is nog steeds ziek,niet meer spugen maar wel vreselijk aan de spuitpoep,tenminste paar keer vandaag,terwijl ze al niks meer heb gegeten vanaf woensdag avond,ga morgen maar probiotica halen,wat een ellende he :'(
Door fransbulletje
#2771956
Hier geen problemen meer gelukkig.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2772017
fransbulletje schreef: Hier geen problemen meer gelukkig.
dan is het gauw over bij jouw gelukkig maar,als het maandag nog zo is ga ik maar weer naar de da ik weet het nu ook niet meer, :'(
Door selma.
#2772133
Ja hier precies hetzelfde, al moet ik zeggen nu heeft ze de eerste nacht volgehouden. En ook met wandelen niet hoeven poepen.
Dus lijkt wat beter te gaan ik heb haar gister 5 keer eten gegeven kleine porties rijst met kip gekookt. Gister is ze nog 4 keer diarree gahad en vanmorgen nog niks.
Hoop dat het bij jullie ook snel wat beter gaat. :-\
Gebruikersavatar
Door kiara
#2772167
hier nog steeds niet willen eten, laatste keer gegeten woensdag ochtend klein beetje daarna begon het spugen en vanaf vrijdag diaree
Gebruikersavatar
Door kiara
#2772236
kiara schreef: hier nog steeds niet willen eten, laatste keer gegeten woensdag ochtend klein beetje daarna begon het spugen en vanaf vrijdag diaree
net gelukkig wat gekookte kip op,ze moet het niet samen met rijst,maar heb nu zoiets beter iets als niets
Door Martine-Tom
#2772241
kiara schreef: net gelukkig wat gekookte kip op,ze moet het niet samen met rijst,maar heb nu zoiets beter iets als niets
Waarom rijst erbij?
Zeker bij een hond die geen kh gewend is en ziek is zou ik die lekker achterwege laten!!
En opzich is niet eten ook niet zo'n drama hoor, zolang ze maar drinken  :)
Door fransbulletje
#2772250
Hier was het ook overgeven en spuitpoep , 1,5 dag.
Langzaam weer kleine portie's Darf gaan geven, dat is hij gewend en het is nu weer over.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door