Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2770766
Tay heeft wat lost van oogwit dat rood is. Boven het oog is het mooi wit, onder het oog is het rood. Ook tranen zijn ogen. Ik maak het nu schoon met afgekoeld gekookt water, maar helemaal lekker zit het me niet.

Ik wilde eigenlijk even langs de DA, maar dat vindt mijn wederhelft overdreven. Zouden jullie gaan?
Laatst gewijzigd door TessaThomas op wo 09 okt 2013, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#2770791
Beter een keer te vaak, dan 1 x te weinig....ik vind het moeilijk om te zeggen (zeker als je hond niet kan zien) ''joh, overdreven, ga niet''
Als het je niet lekker zit, dan zou ik het oog even laten zien...ik heb mijn oog-infectie behandeld met melk...tip van een Bp-er.
#2770816
TessaThomas schreef: Ik vind het ook lastig. Hij traant niet continu, maar ga toch even laten kijken.
Vind ik een goed idee, kan best zijn dat er iets zit, dat last geeft...een DA kan dat beter en sneller zien dan jij thuis met een gewone lamp!
Door TessaThomas
#2772785
Was toch maar goed dat we gegaan zijn. Ontsteking in beide ogen (hoe hij daar aan komt?) en het gevecht met zalven is begonnen... Eerst pup pakken en in de houdgreep, dan zalf pakken en absoluut niet andersom
Door BAC
#2772830
Goed dat je bent gegaan, ogen kijk je nooit aan, de ontsteking kan op het netvlies zitten, die is dan verweven met bloedvaatjes wat wij met het blote oog niet zien. En dat kan onherstelbare oogschade opleveren.
Succes met zalven.
Door TessaThomas
#2772834
Hij kreeg vrijdag ook ineens een soort schaafplek naast zijn oog, dus was al in de auto gesprongen. Nu kan dat gewoon van het krabben zijn of schraal door het tranen, of het heeft te ruw gespeeld, maar wel reden om even eigenwijs te doen.
#2779750
Ik ben vandaag naar een andere DA geweest, ivm onderbuik gevoel en voorgaande ervaringen.

Waren dus geen ontstoken ogen, ogen zagen er keurig uit. Wel een verstopte traanbuis en waarschijnlijk een immuun probleem ivm de wondjes om de ogen. Moest onder narcose nagekeken worden en Tay maakte er een heel gevecht van, arme gup. Nu week lang weer zalven, alleen nu dus rond zijn ogen. Als dat niet werkt, verder zoeken,
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door