Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ardley
#277003
Ardley heeft darmproblemen, teminste dat is de diagnose. Hij heeft al 4 dagen niets gegeten wb, normale voeding. Gisteren is hij bij de d.a. geweest en heeft medicijnen (finidiar) en vloeibaar voedsel (convalescence support van royal canin) gehad. Hij plast heel veel, niet in kleine beetjes maar alles ineens. Hij kwijlt veel en heeft slijm opgegeven. De eerste twee dagen heeft hij zijn voedsel uitgebraakt. Zijn ontlasting is ook slijmerig. We hebben het idee dat hij het benauwd heeft. Hij weegt nog maar 25 kilo. (4 kilo afgevallen). De vermagering is waarschijnlijk al eerder begonnen. hij is 13 jaar en 9 maanden. Zou hij hier nog overheen komen? We hebben echt het gevoel dat hij aan het aftakelen is. Renate heeft zojuist wat carnibest opgedrongen uurtje geleden, dat zit er nog in.
Door Laura2004
#277007
Ik heb geen ervaring met darmproblemen, maar ik denk dat versvlees gewoon het beste is voor alle honden of ze nu gezondheidsproblemen hebben of niet, maar ik hoop dat er meer mensen reageren die er wat meer van af weten dan ik.
Sterkte!
Door diana
#277012
ahh zielig zeg
ik zou het niet weten of dat dat de leeftijd is hoor , maar dat hij zich niet lekker voeld is wel zeker
houdt het maar goed in de gaten,
kan net zo goed een virus zijn .
Gebruikersavatar
Door Hitam
#277020
Met dat vele plassen klinkt het meer als een nierprobleem.
Daar kunnen ze zo ziek van zijn dat ze niet meer willen eten.
Door Peet
#277029
veel plassen, kwijlen, slijm opgeven....dit klinkt griezelig veel naar een nierprobleem.....Als ik jou was, ging ik terug naar de DA voor een bloedonderzoek naar de nierwaardes....

Arm ouwetje...misschien is het verstandig om hem alvast wat solidago te geven? als het aan de nieren ligt, kan hij daar redelijk snel van opknappen.

(Dit is trouwens het zoveelste voorbeeld van een DA die een nieraandoening aanziet voor een darmprobleem..... :(...mij gebeurde hetzelfde in Frankrijk. Ik moest er verdikkie zelf achter komen, na een ab-kuur voor Beau's darmen...Ik vraag me af hoe dat kan ??? zoveel lijkt het toch niet op elkaar?)
Door Francisca
#277034
Wij dachten bij Sunny ook aan darmproblemen maar onze DA wist gelukkig dat het nierproblemen waren. Sunny wilde ook niet eten als hij erg ziek was en zijn ontlasting was dan ook slijmerig.
Door Borke
#277086
Wat vervelend zeg :-(
Is er ook bloedonderzoek gedaan?
Finidiar is een gewoon 'stop middel' en het verbaast me een beetje als dat alles is wat er aan gedaan wordt?

Groetjes,
Door avalon
#277320
Ben net met Ardley naar de d.a geweest in oisterwijk. Bloed is onderzocht de nierwaardes waren niet verontrustend. Eiwit waarde was wat hoger, maar ook niet verontrustend. Hij neigde naar geelzucht. Ardley had ook weer ademhalingsproblemen (benauwd) en was weer afgevallen. Hier schrok ik toch wel van. Hij weegt nog maar 19 kilo. Ook had hij 40,7 graden koorts. En ze hebben een tumor in zijn bal ontdekt. Hij heeft een corticosteroidespuit gehad :-\ en moet morgen weer terrug komen. Tot nog toe heeft hij wel alle voedsel binnen gehouden, maar hij eet nog steeds niet uit zichzelf. Drinken doet hij wel zelf. Hij drinkt best veel. Hij ziet er ook echt ziek uit. Hij is zijn hele leven eingelijk nog nooit ziek geweest, het enige wat hij ooit heft gehad is een ernstige oorontsteking, dus een zieke Ardley zijn we niet gewend. Ik vindt dat hij erg waterig uit zijn ogen kijkt. Hij heeft ook pijn. Ik ben bang dat hij nu echt aan het aftakelen is. Ik hoop natuurlijk dat hij er weer bovenop komt, maar zoals ik hem nu zie heb ik er erg weinig vertrouwen in. :'(
Door avalon
#277324
Tis nog steeds een beetje mijn hond, door mij hebben mijn ouders een hond gekocht. Toen ik ben gaan samenwonen is hij bij mijn ouders gebleven. Het doet me toch best wat, hij is al zo oud en als ze dan wat komen te mankeren is het ineens zo heftig :'(. Ik heb er echt weinig vertrouwen in hoor :-\
Door avalon
#277340
Als je Ardley ziet schrik je echt, zo mager is hij. Mijn handen (en die zijn niet groot) passen bijna om zijn taille, zelfs Avalon heeft een bredere taille.

Op de foto bovenaan deze topic zie je al dat hij mager is, maar nu :o :o :o (10 kilo minder).
Laatst gewijzigd door avalon op di 08 mar 2005, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#277367
Hè getsie Renate :(, beterschap met Ardley en sterkte (voor je ouders natuurlijk ook).
Gebruikersavatar
Door Hitam
#277603
Als ie naar geel neigt is het de lever. Dat kan op deze leeftijd een tumor zijn............
Laat ze het maar goed uitzoeken!
Sterkte.
Door avalon
#277656
Het is niet meer nodig om uit te zoeken :'( :'( :'( Tis voorbij, het is mooi geweest. Hij heeft geen pijn gehad. Vanmorgen om half 5 is hij voor de achterdeur gaan liggen en is niet meer overeind gekomen. We hadden om 4 uur vanmiddag een nieuwe afspraak, dat heeft hij niet meer gehaald :'( :'( :'(. Vanmorgen om 9 uur is hij vredig ingeslapen, hij was echt helemaal op. Een voor een begaven de organen het, hij was al in shock bij aankomst bij de D.A. Dan zouden we hem een infuus kunnen geven, maar dan zou het het toch niet veel langer redden. Hij had ook al bloed armoede. Vanmiddag wordt hij gecremeerd. :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door