Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2769796
Omdat Django te harde ontlasting heeft van Tinlo wil ik spiervlees toevoegen. Ik dacht aan gemalen hazenvlees van kiezebrink maar ik zie dat het kan zijn dat het kogeltjes kan bevatten, er staat bij dat dit niet uit te sluiten is bij een wildproduct.

Ik vraag me af hoe groot zo'n kogeltje ongeveer kan zijn. En wat is jullie ervaring ermee? Ooit vervelende dingen meegemaakt of maak ik me zorgen om niks?
Door Anne in Zweden
#2769797
Ik kom ze regelmatig tegen in het gemalen wild van een Duitse barfleverancier. Mijn kat (heb er maar een die wild lust) eet eromheen/laat ze liggen. Ze zijn heel klein (2 mm?) maar hij weet ze er dus toch uit te vissen.

Bij de honden (die barfen, dus geen gemalen voer) blijft er soms een kogeltje in de bak liggen als ze haaskarkas hebben gegeten. Ook die kogeltjes zijn niet erg groot. En ook zij vissen ze er dus uit.

Ik weet niet of het per dier verschilt, maar hier worden kogeltjes blijkbaar niet opgegeten. Al kan ik natuurlijk niet zien of er niet toch af en toe eentje doorglipt, maar in ieder geval heb ik daardoor nog nooit problemen gehad.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2769799
Bedankt voor de reactie. Er staat ook bij dat de meeste honden er meestal omheen eten maar mochten er negatieve ervaringen door zijn durf ik het toch niet goed aan. Maar ze zijn dus blijkbaar heel klein dat is al een geruststelling  :)
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2769800
Off topic: Hij krijgt 2 dagen barf, tot nu toe heeft hij kippennekken en ruggen gehad. Dit gaat allemaal goed. Nu wil ik wat anders bestellen en vroeg me af of konijnenkoppen wat zijn. Zou dit te groot voor hem zijn of te hard?
Laatst gewijzigd door Joaquin op do 26 sep 2013, 01:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2769807
Hier blijven de kogeltjes ook liggen. Ik vind dat elke keer weer knap hoor, dat Oscar (grote hond) in zijn kilo voer die piepkleine kogeltjes eruit weet te werken.

Konijnenkoppen zijn nog redelijk hard. Ik zou dan liever eerst een konijnkarkas of rug proberen.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2769822
Ook hier bleven de kogeltjes in de bak liggen. ;)

Konijnenkop lijkt me ook wat hard, maar als je het toch wil geven zou ik ze flink meppen met een hamer.
Wel een stevig plastic tasje erom heen doen ;D ;)
Door smulpaap
#2769859
[quote="Iris & Django"]
Omdat Django te harde ontlasting heeft van Tinlo wil ik spiervlees toevoegen. Ik dacht aan gemalen hazenvlees van kiezebrink maar ik zie dat het kan zijn dat het kogeltjes kan bevatten, er staat bij dat dit niet uit te sluiten is bij een wildproduct.

Ik vraag me af hoe groot zo'n kogeltje ongeveer kan zijn. En wat is jullie ervaring ermee? Ooit vervelende dingen meegemaakt of maak ik me zorgen om niks?
[/quote]

Het is gemalen hazenvlees , dan kan je toch desgewenst eerst zelf even door de kvv heen en het er z.n uithalen ?
Door ChantalKrijn
#2769921
De kogeltjes zijn erg klein, een paar millimeter  :)

Ik heb nog wel konijnenkoppen liggen geloof ik, in pakjes van 2 kopjes in een zakje.
Als je wilt mag je tegen die tijd een zakje komen halen hoor!
Gebruikersavatar
Door pike
#2769949
Hier blijven de hagelkorrels ook in de bak achter (barfhonden). En zoals Ane zegt, je weet natuurlijk nooit of er eens eentje wordt ingeslikt, maar dan nog doen ze geen kwaad. Ze poepen ze gewoon mee uit. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, ook niet dat ze hun kiezen er op stuk bijten zoals wij mensen, en er wordt hier zeer regelmatig wild gegeten.
Door Mowgli
#2769951
Inderdaad zitten er in het hazenvlees van Kiezebrink soms hele kleine kogeltjes. Mowgli krijgt hazenvlees dit gemengd door zijn zelf gemalen barfprak. Ik woel inderdaad eerst even met een vork door zijn prak om eventueel de kogeltjes eruit te kunnen vissen. Maar hij heeft misschien ook wel wat kogeltjes gegeten die ik over het hoofd heb gezien..
Wat gaat door de roeperd komt eruit via de poeperd.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2769960
Iedereen bedankt voor de reacties! Nou dat moet vast wel goedkomen dan :)

De konijnenkoppen waren zeker niet mijn eerste keus ik wilde eigenlijk konijnendelen maar de andere barfproducten op die site zijn meteen verpakt per 3,5 kilo en de konijnenkoppen per 1 kilo dat is zolang ik nog geen extra vriezer heb toch handiger. Ik ga dan toch maar kijken voor wat anders.

@ ChantalKrijn om te proberen lijkt me dat wel wat :)
Laatst gewijzigd door Joaquin op do 26 sep 2013, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#2769969
Konijnenkoppen zijn inderdaad vrij groot en hard. Het heeft een jaar geduurd eer Joep ze eet, en dan ook niet te vaak want dan geeft ie het op.
Konijnenkoppen pletten is ook niet echt mijn hobby  ::) ze zijn moeilijk te portioneren, dus voor jouw chi denk ik wel erg groot? Ik zou ze inderdaad eerst eens proberen voor je een kilo aanschaf. Een kop weegt denk ik ongeveer 100 - 140 gram ofzo.

Hier ook wel eens kogeltjes, van de gans. Die blijven achter in de bak. Of ze er ook wel eens opeten durf ik niet te zeggen.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2769979
Een jaar ::) nou ben benieuwd hoe dat hier gaat dan. Mocht ik ze proberen en ik ga ze kleiner slaan hoef ik me dan niet druk te maken om scherpe splinters? In Kvv is dat natuurlijk fijner gemalen.
Laatst gewijzigd door Joaquin op do 26 sep 2013, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#2769993
[quote="Iris & Django"]
Een jaar ::) nou ben benieuwd hoe dat hier gaat dan. Mocht ik ze proberen en ik ga ze kleiner slaan hoef ik me dan niet druk te maken om scherpe splinters? In Kvv is dat natuurlijk fijner gemalen.
[/quote]

Joep is ook een miep hoor ;) maar wel een pietsie groter natuurlijk!

Of jij ze nu plet of dat je hond dat met zn kaken doet... er zit ook genoeg troep in die koppen om er een heerlijk prutje van te maken.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2770006
Een klein beetje maar :biggrin2:

Wat dat betreft ben ik nog steeds een schijterd :-X maar als jullie denken dat het kan wil k het wel eens proberen.

Een heerlijk prutje ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door