Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#276786
Heel snel nadat Bunny gecastreerd is kreeg ze in haar ene flank een dikke uitstaande bult, hij zit in haar taille net na haar heup (dus de bult steekt boven de hond uit)
Je ziet deze bulten vaker bij oude gecastreerde teven , van die hondjes die vaak een brede harde rug hebben (ik vind ze eng aanvoelen die hondjes) Nu heeft bunny niet een harde grede rug maar sinds van de week is ook de bult aan de andere kant op komen zetten.
Nu vraag ik me toch af, wat zijn die bulten eigenlijk ? ze voelen hard aan. Twee weken geleden heb ik die ene bult aan Lizzy laten zien, toen had ze nog maar 1 bult vorige week zat die ander er ineens ?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#276787
Oeps, Lizzy ik lees net het bericht na , maar ik bedoel niet dat die andere bult er is omdat ik die ene bult aan jou heb laten zien ;D ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#276795
Lizzy schreef: ;D

Maar even terugkomend op de bulten: ik weet het dus niet... ff naar de DA?
Nou het is niet iets waar je je bezorgd om hoeft te maken denk ik omdat veel van die oude gecastreerde honden dat hebben, alleen vraag ik me af, wat is het eigenlijk. Ik heb daar nooit over nagedacht omdat ik nooit een gecastreerde teef heb gehad , dus ik heb nooit een oudere teef gehad met van die bulten . Nu ik er dus 1 heb, vraag ik me gewoon af waardoor zitten die bulten daar en wat zijn het eigenlijk
Laatst gewijzigd door sylvia op di 08 mar 2005, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#276817
Ik ben geen DA en ik kan van hieraf die bulten natuurlijk niet zien, maar het klinkt als een lipoom. Een lipoom is een goedaardig vetgezwel en je ziet het vaker bij gecastreerde teven, omdat ze na de castratie vaak wat vetter worden en / of meer vet vasthouden. Mijn oudste teef heeft ze ook. Het begon met 1 bultje en ik ontdek regelmatig een nieuwe. In het begin renden we voor elk nieuw bultje naar de DA, die nam dan met een holle naald wat weefsel eruit, keek even onder de microscoop en dan bleek het alleen vet te zijn en dan waren we weer een paar tientjes armer.
Niet elke gecastreerde teef krijgt dit en bij de teven die het wel krijgen gaat het bij elke teef weer anders. De 1 krijgt 2 of 3 bultjes en daar blijft het bij en bij de ander groeien er regelmatig nieuwe vetbultjes bij.
Als het lipomen zijn is dat niks om je zorgen over te maken, je teef kan er oud mee worden en je kan ze ook gewoon laten zitten. Tenzij je het echt lelijk vindt of als ze op een plek zitten waar de hond er last van heeft.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#276820
Ik denk dat we iets anders bedoelen, dit zijn geen bultjes en ze zitten ook niet in de huid maar ze komen vanuit het lichaam en zijn gewoon hard het lijkt wel of er een kindervuistje van binnen naar buiten duwt
Door Audrina
#276824
Brrr, dat klinkt griezelig. :o Die lipomen bij mijn teef zitten trouwens ver onder de huid, soms is het net of er een half pingpongballetje ergens diep onder haar vel zit. Maar da's toch anders dan een kindervuistje. :o
Gebruikersavatar
Door sylvia
#276830
Audrina schreef: Brrr, dat klinkt griezelig. :o Die lipomen bij mijn teef zitten trouwens ver onder de huid, soms is het net of er een half pingpongballetje ergens diep onder haar vel zit. Maar da's toch anders dan een kindervuistje. :o
ja, ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen

Maar ik heb wel het idee alsof er door de verandering in de hormonen inderdaad een vetophopingsprobleem is.
Maar het is niet echt eng hoor, ik heb dit bij heel veel oude honden gezien, alleen ik heb geen benul wat het nu precies is.
Je ziet wel eens van die oude poedeltjes of maltesers als ze net geschoren zijn zie je het goed zitten
Door Peet
#277032
Is het geen cyste? Die zijn ook onschuldig, een soort bultjes van binnenuit die gevuld zijn met vocht. Soms gaan ze ontsteken en dan kan je een lelijk gat krijgen waar veel troep uitkomt. :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#277043
Peet schreef: Is het geen cyste? Die zijn ook onschuldig, een soort bultjes van binnenuit die gevuld zijn met vocht. Soms gaan ze ontsteken en dan kan je een lelijk gat krijgen waar veel troep uitkomt. :-\
nee, oke ik zal het geen bulten noemen daar hebben jullie geloof ik toch verkeerde ideeen van zie het als bobbels, alsof de nieren verhuisd zijn naar een andere hogergelegen plek
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#277093
sylvia schreef: nee, oke ik zal het geen bulten noemen daar hebben jullie geloof ik toch verkeerde ideeen van zie het als bobbels, alsof de nieren verhuisd zijn naar een andere hogergelegen plek
;D nee, dit maakt het een stuk duidelijker :o ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#277102
Ivonne schreef: ;D nee, dit maakt het een stuk duidelijker :o ;D ;D
ja toch....niet dan ;D Maar het zijn geen bulten zo in de zin van vetbultjes of gezwelbultjes
Door tweedy
#277107
Een teef hoeft niet gecastreerd te zijn voor zulke (vet)bulten te krijgen ( zo ken ik er een paar)
Het ene ras is er gevoeliger aan dan het andere.
Onze vorige Golden is met zo 2 grote bulten " eentje op de borst en eentje op de flanken 16 jaar geworden.
Was wel gestereliseerd toen ze 5 jaar was.
Voor zekerheid toch eens bij de D.A langs.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#277110
Peet schreef: ??? ik ken de zwevende rib...maar verhuizende nieren zijn nieuw voor mij.... ;D
Ja het zullen haar nieren ook wel niet zijn ;D

maar wat dan wel.......het zal wel een mysterie blijven
Op een volgende wandeling moeten jullie haar bulten maar eens bezichtigen ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door