Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anneke V
#276351
Mogen honden eigenlijk charcuterie eten van varken??? Dat ze geen rauw varkensvlees mogen weet ik, maar als onze hond een pilletje moet geven, dan steek ik dit altijd in een blokje pate :o
En een sneetje salami gaat er bij de hond & onze kater ook wel in....of een stukje cervola..... :-\
Maar mag dit wel???
Door 202spots
#276358
Zolang het varkenvlees niet rauw is dan hoef je niet over aujezki in te zitten.
Je kan je gerust wel 'n kleine beetje pate ,leverworst of plakje ham gebruiken om 'n pilletje in te verstoppen,maar ik zou niet TEveel gaan geven.
Door Anneke V
#276782
Oké, bedankt!!!
Dan zal ik het idee van zijn Kong te vullen met paté ook maar zo laten... :-\ ;D
Door casangio
#276788
Anneke V schreef: Mogen honden eigenlijk charcuterie eten van varken??? Dat ze geen rauw varkensvlees mogen weet ik, maar als onze hond een pilletje moet geven, dan steek ik dit altijd in een blokje pate :o
En een sneetje salami gaat er bij de hond & onze kater ook wel in....of een stukje cervola..... :-\
Maar mag dit wel???
In charcuterie of beleg zitten kleur en smaakstoffen, kruiden, enz.. en dat is echt niet goed voor een hond of kat.Behalve charcuterie van het varken is ook de charcuterie van andere dieren niet gezond om te voeren aan hond of kat dus m.a.w. charcuterie voeren aan onze huisdieren is eigenlijk uit den boze.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#276821
Marion schreef: Wat is charcuterie ???
Volgens mij is dat Frans/Belgisch voor vleesbeleg
Laatst gewijzigd door sylvia op di 08 mar 2005, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#276836
Helen schreef: Is ham niet rauw?
als je gekookte neemt niet ;D

Je hebt wel rauwe ham maar dan heet het ook rauwe ham, de rest van de ham is gekookt of gebraden of gerookt
Door Helen
#276837
sylvia schreef: als je gekookte neemt niet ;D

Je hebt wel rauwe ham maar dan heet het ook rauwe ham, de rest van de ham is gekookt of gebraden of gerookt
Goed, jullie snappen al wat ik nooit op mijn boterham heb zitten...... 8)
Door Laundry
#277251
Helen schreef: Goed, jullie snappen al wat ik nooit op mijn boterham heb zitten...... 8)
Of charcuterie?
Door 202spots
#277279
Marion schreef: Wat is charcuterie ???
Ik wist ik ook niet zeker hoor ;D
Maar ik had 't idee dat 't net zoiets als pate of cream achtig iets was... :-\
Als 't allemaal vleeswaren/broodbeleg is dan zou ik er evengoed niet TEveel van geven,'n klein stukje voor 'n pilletje ,ja dat wel,maar 'n hele Kong volproppen met pate...nee.
Door Anneke V
#277588
sylvia schreef: Volgens mij is dat Frans/Belgisch voor vleesbeleg
Ja, inderdaad, charcuterie is vleesbeleg/ broodbeleg zoals ham, salami, vleesbrood, pate.... ;D
Door Anneke V
#277589
202spots schreef: Als 't allemaal vleeswaren/broodbeleg is dan zou ik er evengoed niet TEveel van geven,'n klein stukje voor 'n pilletje ,ja dat wel,maar 'n hele Kong volproppen met pate...nee.
En kaas, zoals gouda of camenbert, platte kaas enz.... mogen ze dat eten?? ??? ;D
Door Peet
#277594
ja, maar alles met mate......

Nogmaals: voor een pil mag je eigenlijk van alles wel geven...maar niet de kong volproppen met camembert, pate of salami........ ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door