Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door estherdalmaat
#2767864
Hallo, onze pup Guus van 8 wkn is nu een aantal dagen bij ons en eet met smaak zijn kvv op. Voor je aanvallen kunt zeggen is bak leeg :D.
De bedoeling is om op barf over te gaan, heb al wat eendennekjes en kippenhartjes in de vriezer. Ik wil graag weten wat ik hem, als ik een kvvmaaltijd wil vervangen door wat anders, het beste kan geven. Is dat een stukje spiervlees, of een sardientje omdat er al genoeg bot en orgaan in kvv zit? Het gaat nu puur om af en toe wat te vervangen om te wennen en wat meer verzadiging te geven.
Moeten sardientjes trouwens ook eerst 2 weken in de vriezer?

Groetjes Esther
Door M@rina
#2767894
1x per week een kvv maaltijd vervangen door een vette vis maaltijd is prima, af en te een eendennekje ter vervanging is ook geen probleem, ook leuk/lekker is een rauw ei, yoghurt, kwark of hutekase. zo lang je 4 á 5 dagen een goede kvv voert kan je de andere dagen wat experimenteren en hoef je niet heel nauwkeurig naar de verhoudingen te kijken. extra orgaan is meestal niet nodig, dit zit al voldoende in kvv's

Veel plezier met pup Guus (leuke naam) wat is het voor "merk"?
Door estherdalmaat
#2767910
Oke, dus ik vervang een maaltijd door een bakje kwark en daar hoeft verder niks bij? Ik ga eens uitzoeken wat hij allemaal lekker vindt.
Ik heb nog een kipfilet liggen, die zal ik vanavond eens in zn bakje stoppen, en dan van het weekend naar de markt voor visjes.

Guus is een dalmaat, een ontzettend knappe vent :smitten:
Door estherdalmaat
#2768045
Bedankt, vind het nog lastig om op mijn eigen gevoel af te gaan.
Ik heb ook nog kalkoenfilet. Dat wil ik hem vanavond gaan geven. Ik heb alleen geen idee hoe groot ik de stukken moet laten. Hij heeft nog nooit op een lapje vlees geknaagd.
Door Lizzy
#2768159
[quote="estherdalmaat"]
Hallo, onze pup Guus van 8 wkn is nu een aantal dagen bij ons en eet met smaak zijn kvv op. Voor je aanvallen kunt zeggen is bak leeg :D.
De bedoeling is om op barf over te gaan, heb al wat eendennekjes en kippenhartjes in de vriezer. Ik wil graag weten wat ik hem, als ik een kvvmaaltijd wil vervangen door wat anders, het beste kan geven. Is dat een stukje spiervlees, of een sardientje omdat er al genoeg bot en orgaan in kvv zit? Het gaat nu puur om af en toe wat te vervangen om te wennen en wat meer verzadiging te geven.
Moeten sardientjes trouwens ook eerst 2 weken in de vriezer?

Groetjes Esther
[/quote]

Ik weet natuurlijk niet welke KVV je voert (en al wist ik het wel..., de inhoud is toch onduidelijk), maar op zich denk ik dat je er vanuit kunt gaan dat in elke KVV alles in ongeveer de juiste hoeveelheden zit (je moet ergens vanuit gaan). En dus kun je in het zelf samengestelde deel ook alles geven, vleesbot, spiervlees, orgaanvlees, groenten, etc. Een hele maaltijd KVV vervangen door alleen sardientjes: dat is in de regel wel vragen om problemen, dat is te vet, daar worden ze vaak misselijk van of krijgen er diarree van. Dus ik zou zeggen, geef wat spiervlees met wat groenten en 1 sardientje. Bijvoorbeeld. Of wat vleesbot + spiervlees + groenten + sardientje.

Op een lapje kalkoenfilet gaat hij niet knagen hoor, dat kloekt ie zo naar binnen. Snijd het gerust in stukken van 5 cm en meng het bijv. met wat groenten dat je over hebt van je eigen maaltijd (zolang het geen prei en ui is).

Ik denk verder dat dit een goed topic voor je is: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 140.0.html
Door estherdalmaat
#2768178
[quote

Op een lapje kalkoenfilet gaat hij niet knagen hoor, dat kloekt ie zo naar binnen. Snijd het gerust in stukken van 5 cm en meng het bijv. met wat groenten dat je over hebt van je eigen maaltijd (zolang het geen prei en ui is).
[/quote]

Haha laat ik nou net prei op het menu hebben ;)
Maar ik blancheer wat zoete aardappel, worteltje en broccoli en zal dat er bij geven.
Eens kijken of dat bevalt.
Bedankt voor de tips!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door