Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#276514
Kai die heeft al een tijd last van een soort van schokken bv. als we in de gang staan en ik heb zijn riempje omgedaan, dan krijg ik echt ineens een keiharde trap van hem en hij heeft dat niet onder controle. Hij schrikt er zelf ook van en hij heeft het soms ook als hij gewoon bij mij op de bank ligt.(vooral met zijn achterpoot en heel soms met een voorpoot)
Het lijkt alsof hij dan een soort van electrische schok krijgt. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand misschien wat dit is en hoe dit komt?
Door Jolly
#276527
ook terwijl hij staat?

Chasey heeft het wel eens als hij erg ligt te dromen, maar verder niets.

Lijkt het een beetje wat wij mensen soms ook hebben als we bijna in slaap vallen? zo'n schokje, wat dan erg lijkt op een aanspanning van een spier en dan meteen weer los.?
Door Laura2004
#276577
Hij heeft het echt al een jaar of langer en hij heeft het gewoon als hij staat en klaar wakker is (soms ook als hij lig) en hij heeft er geen controle over. Ik vind het zelf raar, want ik heb het nog nooit bij mijn andere hond gezien.
Door Laura2004
#276580
Jolly schreef: ook terwijl hij staat?

zo'n schokje, wat dan erg lijkt op een aanspanning van een spier en dan meteen weer los.?
[/quot
Soms sta ik dichtbij en dan krijg ik echt een keiharde trap.(net zoals een paard die trapt, niet zo hard natuurlijk) Er zit echt flinke kracht achter en hij heeft het echt niet onder controle, hij schrikt er dan echt van.
Door Laura2004
#276592
Lupa schreef: even een tip ;D
als je citeer wacht scroldoor totdat je het woord [/quote/ tegen komt en pas daarna beginnen met schrijven :D
Dankje, meestal lukt het wel maar soms doe ik het te snel en dan gaat het mis, maar nu is het volgens mij wel gelukt! ;)
Door Laura2004
#276772
Hij wordt op het moment dat het gebeurt niet aangeraakt ofzo. Het lijkt ook wel of hij echt een schok krijgt, want hij houdt zijn pootje dan ook soms heel zielig omhoog (hij piept er nooit bij hoor) en hij probeert ook aan zijn pootje te snuffelen.
Door Ollie
#276920
Onze boxer doet het ook wel eens, het is net of hij idd een schok, of een steek voelt.
Ik heb het zelf ook wel eens dan begint het ineens ergens te steken.
Door Peet
#276989
Beau doet het ook wel eens....vooral als hij op bed ligt.... ???...ik dacht eerst dat hij gewoon meer ruimte wou hebben >:(..maar inmiddels heb ik begrepen dat het een soort reflex is...alleen waarop is mij een raadsel..... ???...
Door Laura2004
#277000
Het lijkt alsof hij ergens wordt gestoken, maar die van mij heeft het bijna iedere dag wel een keer en dat vind ik wel een beetje vaak, dus vandaar mijn vraag. Het zal wel niks ernstigs zijn.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#277024
Gringo doet dat als je onder zijn tenen kietelt. Een soort overdreven reflex. Het is een soort zenuwprikkeling. Lijkt mij niets ernstigs.
Door Laura2004
#277121
Nee, ik dacht ook niet dat het iets ernstigs was hoor. Ik was gewoon benieuwd wat het kon zijn. En of andere honden dat ook hebben. Mijn andere hond doet het nl. nooit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door