Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door kiara
#2767441
Ik heb een clatronic vlees molen aangeschaft maar moet nog veel leren,zou iemand wat kant en klare menu's hebben voor mij,voor de katten,heb er 3,
maakt niet zoveel uit welke mixen,moet toch nog proberen wat ze lusten

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Door Thea
#2767452
Toch niet zo moeilijk ;)
De juiste percentages vleesbot, spier en orgaan.
Ik deed bv 3 kg vleesbot, 2 kg spier, 1 kg orgaan.
alles malen en dan goed mengen met de hand en in porties invriezen ;)
Maar mijn katten krijgen nog wel eens een stukje spier en orgaan van Bency zijn barfmaaltijden ;)
Zo komt het vleesbot percentage dan iets lager uit.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2767456
nou ik vind de juiste verhoudingen kwa verschillende diersoorten dan nog erg moeilijk bv
afwisselen kwa bv konijn maar dan ook alles van konijn, en punt 2 dan nog inkopen, is lang niet altikd alles van te krijgen, zo ook met geit, rund/kip/lam gaat nog wel
Gebruikersavatar
Door Thea
#2767463
Voor mijn katten deed ik bv.
Vleesbot        Spier        Orgaan
Kip                  paard      lamslever
Parelhoen      kalkoen    geitenhart
eend              rund        konijn nier
Konijn van Breeze deed ik als kompleet zit veel vlees aan en vaak nog hart,lever,nier
Zalmlijf          kipfilet      evt lamstesten
Evt kwartel/    geit          bv haasorgaan
hazenribbetjes

Voor het spiervlees ga ik naar rotterdam naar SW ook orgaan is daar veel te krijgen.
Vleesbot zoals kip,parelhoen,zalm en evt eend degomeat.
Maar eend haal ik hier ook bij Caroba ;)
Hazenribbetjes en orgaan zullen ook wel weer snel via de lijntjes of Nikedog te krijgen zijn ;D
Door kakocavi
#2767480
Naar mijn ervaring kun je beter eerst kijken wat ze lusten en wat echt niet, en daarna pas een menu samenstellen. Je kunt jezelf zo een hoop frustratie besparen ;) Je weet dan ook beter hoe je moet combineren, iets dat ze vies vinden mengen met iets dat ze heerlijk vinden bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2767682
bedankt hoor voor het lijsje,ik had ook rotterdam gezien,maar ja toch wel uurtje rijden voor mij,en ja wat ze lusten is nu alleen wat ik compleet gekocht heb en dat is carnibest en darf
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2769729
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar ik weet dat er een lijntje naar Hoofddorp gaat.
Misschien is dat wat voor je?

Groetjes,
Linda
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door