Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Elise
#276533
Phoebe is in januari loops geweest. Ze heeft er niet veel last van gehad, en hield na afloop alleen wat opgezette tepels over en ze is een beetje zeurderig af en toe (aandacht vragen van Bas). Vandaag had ze weer wat nieuws. Ze had speelgoedjes verzameld uit de speelgoedmand en op het hondenkussen gelegd. Ze was die speelgoedjes aan het wassen, terwijl ze dat normaal gesproken niet doet, dan is ze er echt mee aan het spelen. Nu kwam ik net de kamer in en zie ik Spike in de keuken zitten, heel zielig. Durft hij de kamer niet meer in, want Phoebe verdedigd nu haar "puppies". Speelgoed heb ik nu dus opgeruimd, maar Phoebe blijft een beetje mokken. Nu heb ik hier gelezen dat Pulsatilla bij schijnzwangerschap goed kan helpen. Maar welke pulsatilla zou ik haar moeten geven? Haar zusje heeft bijv Pulsatilla C30 gehad voor de schijnzwangerschap. En waar kan ik Pulsatilla kopen?
Door Lizzy
#276626
Pulsatilla moet bij je hond passen. Dat het bij haar zusje past, wil nog niet zeggen dat het bij Phoebe ook past. Helaas. Maar dat is dus het lastige van homeopathie.... en pulsatilla is echt een typemiddel.

Ablavetsen van VSM is een algemeen middel tegen schijnzwangerschap en hier kun je ook iets meer lezen over Pulsatilla:

Samenstelling
Per 100 gram: Pulsatilla D30 20 gr, Asa foetida D4 30 gr, Avena sativa Ø 50 gr, alcoholgehalte 55% (v/v).
Indicaties
Bij lactatio abnormalis

Eigenschappen
De samenstellende bestanddelen beogen een normalisering van afwijkend gedrag bij schijndracht.
Pulsatilla D30 : normaliseert de vrouwelijke geslachtsfunctie. Opvallende symptomen voor de toepassing van Pulsatilla zijn, dat de teef weinig drinkt en niet of nauwelijks eet. Het gedrag binnenshuis is tegengesteld aan het gedrag buitenshuis; binnen is de teef sloom, buiten is ze normaal, speels en levendig. Beweging in de frisse buitenlucht verbetert de klachten met betrekking tot het gedrag sterk.
Asa foetida D4: past bij de schijndrachtige teef die het beeld vertoont van moederhysterie: nerveus, opgewonden, rusteloos, hijgen, piepen, overdreven nestelen, het adopteren van poppetjes en dergelijke en de teef volgt de baas of bazin bij elke stap.
Avena sativa Ø: heeft een kalmerende werking.

Hier meer middelen bij loopsheid:

Salvia Officinalis D2 : indien er veel melkafscheiding is.

Pulsatilla D30: indien uw hond nestbouw vertoont, aanhankelijk en aanhalig is, weinig drinkt en niet of nauwelijks eet.

Phytolacca D3: bij hete, harde borstklieren.

Belladonna D30: hoogrode ontstoken borstklieren

Ignatia D30: bij stemmingswisselingen (van aanhalig tot agressief)

Asa Foetide D4: bij moederhysterie, nerveus, rusteloos, hijgen, piepen, overdreven nestelen, het adopteren van speelgoed.

Avena Sativa: heeft een kalmerende werking

Echinacea D6: ter ondersteuning van het genezingsproces.

Abla-Vetsem van VSM is een homeopathisch combinatiepreparaat speciaal voor honden met schijnzwangerschap. Het is veilig, vertoont geen bijwerkingen en is erg effectief. De homeopathische ingrediënten van Abla-Vetsem normaliseren de vrouwelijke geslachtsfuncties, en doen onrustig gedrag bij schijnzwangere teefjes kalmeren.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#276745
Heb je niet het boek van Atjo Westerhuis? zoniet dan is dat een leuk kado , daar kun je in kijken welk middel er bij jou hond past, want eerlijk gezegd geef ik liever een gericht middel dan zo'n breed middel.
Maar ik kan jou niet zeggen welke middel de juiste is voor Phoebe (bij mijn spaniels is het meestal Pulstatilla en soms ignatia)
Door Elise
#276758
Nee dat boek heb ik niet :(, ik heb wel het boek van Sonja Jager, Honden natuurlijk genezen.. Daarin staan ook o.a. Pulsatilla D30 en Ignatia D30. Waarbij bij Pulsatilla staat: nestbouw, aanhankelijke, aanhalige teef en bij ignatia: bij stemmingswisselingen (van aanhalig tot aggressief). Ik neig dan eerder naar Pulsatilla. Het bewaken van haar "puppies" vandaag stelde niet zo heel veel voor, maar Spike is een beetje een mietje dus die durfde gelijk niet meer de kamer in ::)
Door Erna
#276778
Abla-Vetsem van VSM is een homeopathisch combinatiepreparaat speciaal voor honden met schijnzwangerschap. Het is veilig, vertoont geen bijwerkingen en is erg effectief. De homeopathische ingrediënten van Abla-Vetsem normaliseren de vrouwelijke geslachtsfuncties, en doen onrustig gedrag bij schijnzwangere teefjes kalmeren.
Dit gebruikte wij ook voorheen maar hadden niet de indruk dat het hielp
Gebruikersavatar
Door sylvia
#276781
Erna schreef: Dit gebruikte wij ook voorheen maar hadden niet de indruk dat het hielp
Daarom heb ik ook liever echt een op de hond gericht middel, maar mijn ervaring is ook dat als er pups in huis zijn dat je kunt geven wat je wilt, maar dan is de natuur gewoon sterker.


Elise, ik denk ook wel dat je met pulstatilla goed zit, ik weet van heel veel fokkers die homeopathie gebruiken bij de amerikanen dat pulstatilla het meest voorkomende is.
Voor ignatia heb je meer een inzich zelfgekeerde hond die agressief reageerd.
Door Elise
#282767
Zo, we zijn nu een weekje bezig met de Pulsatilla en het begint zijn vruchten al af te werpen. Phoebe begint haar "tietjes" kwijt te raken ;) Ook kan er weer fatsoenlijk worden gespeeld met het speelgoed, dus Spike ook weer blij :D
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door