Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door spikkel
#2766248
Ik heb het even gelezen, maar ik hou niet van KVV, ik voer ook liever de diersoorten apart.
Er zit olie in, ik kon niet vinden wat voor olie.
Ik voer mijn honden liever geen rijst.
Maar goed, de foto's zagen er in ieder geval goed uit.

Ik kan ook begrijpen dat men wel KVV voert hoor.
De percentages lijken me in orde.
Door Martine-Tom
#2766252
Ik zou er geen fruit, rijst en olie in willen (tenzij het zalmolie zou zijn, maar dan word het hier weer niet gegeten  :P).
10% orgaanvlees als hart, lever en nier
Vraag me af wat ze hiermee bedoelen, of het echt 10% die 3 organen is of dat er meer organen in zitten (waarmee je deze 3 weer tekort zou kunnen krijgen.


Niet de slechtste kvv, voor de afwisseling, zo af en toe zou ik het best eens kunnen voeren maar meer niet.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2766305
ben geen kvv voerder , maar t eerst wat ik afvroeg was ... waarom 950gr ipv 1000gr rollen ?
Door Sietie
#2766311
samenstelling lijkt goed alhoewel ik geen opsplitsing zie van het orgaan en dus niet kan zien hoe de verhouding daar in ligt.. Rijst voer ik zelf nooit ben daar geen voorstander van. En fruit samen met vlees hangt er vanaf wat voor fruit, de meeste fruitsoorten gisten samen met het vlees. olie is ook niet bekend welke.. mocht het vis of zalm olie zijn ook dat vind ik geen goede combi en wel hierom: de visolie zorgt ervoor dat de groente gaat oxideren en dan heb je dus niets maar aan je groente.. wat wel kan geen olie in de kvv maar zelf toevoegen aan de mix wanneer je het voert dan is er geen sprake van oxidatie en benut je wel de voedingstoffen van de groente..
Door Sietie
#2766315
[quote="lauraV"]
ben geen kvv voerder , maar t eerst wat ik afvroeg was ... waarom 950gr ipv 1000gr rollen ?
[/quote]miss een  idee, maar zou het kunnen dat de rijst veel minder weegt maar wel volume heeft ipv vlees? Tis maar een gedachte.. of de worsten zijn niet groter  :P
Gebruikersavatar
Door Fioon
#2767008
Ik zal er eens een mailtje aan wagen. Ze kan het vast motiveren waarom ze het zo doen.
bedankt voor jullie reacties!
Door eelke
#2767022
Wellicht omdat ze het met een kilo vullen maar geen gezeur willen omdat het na ontdooien geen kilo meer is door het dooivocht?
Door Sietie
#2767037
[quote="eelke"]
Wellicht omdat ze het met een kilo vullen maar geen gezeur willen omdat het na ontdooien geen kilo meer is door het dooivocht?
[/quote]nee volgens mij weegt het bevroren niet meer dan 950 gram...
Gebruikersavatar
Door winni
#2767088
Over het algemeen denk ik dat ze zich goed ingelezen hebben hier  ;) Alleen de vis/groente tesamen klopt niet als het visolie is....
Goede verkooptruc ook, want de honden die bij hen in pension komen krijgen het sowieso te eten. Én de klanten krijgen een rol mee naar huis ;)
Door Eranthe
#2767215
[quote="winni"]
Over het algemeen denk ik dat ze zich goed ingelezen hebben hier  ;) Alleen de vis/groente tesamen klopt niet als het visolie is....
Goede verkooptruc ook, want de honden die bij hen in pension komen krijgen het sowieso te eten. Én de klanten krijgen een rol mee naar huis ;)
[/quote]
Alleen jammer dan dat een gedeelte van de tekst op tal van andere pagina's op het net staan. Ik bedoel, als je helemaal wijs bent van je eigen product en de kennis in huis hebt dan kan het toch niet moeilijk zijn om zelf alle voor- en nadelen te benoemen op je website?
Laatst gewijzigd door Eranthe op za 21 sep 2013, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door winni
#2768103
Je moest eens weten hoe vaak ik mijn eigen tekst en zinsopbouw in andermans websites tegenkom (nieuwelingen).
Maar wat mij enigszins tegenstaat bij deze kvv verkoper is dat als je hond daar in pension is geweest, thuis weer op de brokjes wordt gezet en deze op dat moment misschien slecht verdraagt. En zó de mensen pushen om naar hun merk over te gaan.
Maar ach, beter dan brokjes in ieder geval ;)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2768154
Ca. 45% vleesbot/karkas ( dit geeft een bot percentage van 15 - 20 %) 
Ca. 10% BIOLOGISCHE groenten, fruit en zilvervliesrijst, olie en zaden.
Ca. 10% orgaanvlees als hart, lever en nier
Ca. 10% orgaanvlees, pens
Ca. 25% spiervlees
De spiervlees- en botverhouding lijkt mij prima, maar mag meer deel uitmaken van de samenstelling. Het orgaan/groente/pensdeel vind ik erg veel. Daarbij kan ik weinig samenstellingen vinden, dit lijkt alsof er in elke mix hetzelfde zit, deze is van de multimix.
Daarnaast gaat fruit (behalve appel) in combinatie met vlees in de maag gisten en wordt meestal aangeraden om dit niet samen te geven.
De 'biologische' groenten in hoofdletters stoort mij ook. Als ik een prutje maak van wortels, doperwten, pompoen en sla, en de pompoen en wortels waren biologisch, ga ik het ook geen BIOLOGISCH prutje noemen....

Dit vind ik een rare quote, of er zit rijst in of niet..:
Zonder graan alleen een beetje zilvervliesrijst, rijst dient voor de extra koolhydraten, vitamine B en daarnaast werkt rijst mee aan een goede darmwerking.
Edit: typefout
Laatst gewijzigd door Fenixjuh op ma 23 sep 2013, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2774422
[quote="Eranthe"]
Alleen jammer dan dat een gedeelte van de tekst op tal van andere pagina's op het net staan. Ik bedoel, als je helemaal wijs bent van je eigen product en de kennis in huis hebt dan kan het toch niet moeilijk zijn om zelf alle voor- en nadelen te benoemen op je website?
[/quote]

Ja, dat viel me ook als eerste op, de info is van Voerwijzer over genomen.

Ziet er best prima uit vind ik, de samenstelling, maar het zou wel interessant zijn om de exacte percentages rijst, fruit en van de specifieke organen te weten. Ziet het er goed uit?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door