Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door zwabber
#2765904
Mijn eerste bericht hier dus, hoihoi allemaal.
Ik heb een aust. Labradoodle pup van nu een half jaar.
Ik heb haar met 9 weken op kkv willen zetten maar dat ging niet goed.
Ze heeft enorm spuitpoep gekregen en was erg veel afgevallen.
Toch weer brokjes erin. Na een tijdje stabiel heel voorzichtig begonnen met renske vers vlees.
30 gram per dag of zo.
Heel langzaam opvoeren. Toen dat goed bleef gaan heel geleidelijk kkv gaan geven.
Nu staat ze helemaal op kkv en geen brokjes meer.
Ik heb nu darf en tinlo konijn, makreel en eend.
Dit wissel ik af zodat alles ongeveer tegelijk op is.
De darf bevalt me erg goed. Maar ik heb de gewone versie en daar vind ik net te weinig diersoorten inzitten .
Vandaar dat ik de tinlo erbij doe om meer diersoorten te krijgen.
De makreel vind ze niet erg lekker dus daar zal ik iets anders voor moeten zoeken met vis.
Ik zit te denken aan renske vis. Makkelijk voor de vakantie als ze dat gewend blijft.
Ik wil nog wel iets van beginnersbotten erbij voeren maar wil niet gaan barfen.
Ik weet alleen nog geen adressen hier in Oss en omgeving om daar aan te komen.
Doe ik het zo goed met darf en tinlo voor een pup ??
Laatst gewijzigd door zwabber op do 19 sep 2013, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2766228
Ik vind konijn, eend en makreel een beetje magertjes, qua diersoorten. Ik raad je aan minimaal 2 maar liever meer diersoorten erbij te gaan voeren. Waarom voor je geen kip, rund, lam, geit, etc? Makreel vinden veel honden niet te eten. Zalm vinden ze vaak wel lekker. Lekker en goedkoop is om zelf zalmkoppen in te slaan en haar daar eerst een halve van de geven om eens te kijken hoe dat gaat. Met een snoeischaar, kniptang, flinke universele schaar knip je zoiets wel door de midden.
Door toscak
#2766284
[quote="Lizzy"]
Ik vind konijn, eend en makreel een beetje magertjes, qua diersoorten. Ik raad je aan minimaal 2 maar liever meer diersoorten erbij te gaan voeren. Waarom voor je geen kip, rund, lam, geit, etc? Makreel vinden veel honden niet te eten. Zalm vinden ze vaak wel lekker. Lekker en goedkoop is om zelf zalmkoppen in te slaan en haar daar eerst een halve van de geven om eens te kijken hoe dat gaat. Met een snoeischaar, kniptang, flinke universele schaar knip je zoiets wel door de midden.
[/quote]

Volgens mij geeft ze ook DARF? Daar zou dan de diersoorten kip en rund volgens mij ook in zitten.
Dan kom je op Kip, Rund, Eend, Konijn en Makreel.
Gebruikersavatar
Door Manon
#2766290
[quote="toscak"]
Volgens mij geeft ze ook DARF? Daar zou dan de diersoorten kip en rund volgens mij ook in zitten.
Dan kom je op Kip, Rund, Eend, Konijn en Makreel.
[/quote]

een ook nog geit en lam dus ze geeft eigenlijk 6 dieresoorten + vis en dat is prima O0
Door Lizzy
#2766296
Ja, ik weet (gelukkig) niet wat er in al die KVV's zit. Ik dacht "Ik heb nu darf en tinlo konijn, makreel en eend", hondje krijgt dus konijn, makreel en eend. Als het 6 diersoorten zijn: is dat prima natuurlijk
Door zwabber
#2766764
Dank jullie wel voor jullie antwoorden.
Idd. Darf bevat kip rund lam kalkoen.
Daarom ben ik juist eend konijn en makreel bij gaan geven.
Makreel is waarschijnlijk de laatste rol, ze vond de eerste rol erg lekker.
Nu niet meer.
Ze heeft van renske een visversie gehad die ze wel erg lekker vond.
Zalmkoppen ed vind ik nog wel eng en weet ik nog niet waar ik die kan kopen.
Ze eet nu ongeveer een maand volledig kkv.
Door zwabber
#2766877
Ja dat klopt.
Maar ik ben er niet van overtuigd dat renske nou perse slechter zou zijn omdat het gestoomd is.
Als ik op hun site lees vind ik het licht gestoomde en de theorie die erachter zit ook goed.
Bovendien vind ik dat makkelijker als ik een keer een dag weg ben om mee te nemen.
En ze vind de visversie lekker.
Er zijn ook genoeg mensen die een dag brok voeren. Ik wil dan daarvoor een dag renske voeren.

Ik ga dan ongeveer in een maand tijd een doos darf (kompleet)16 tot 18 dagen voeren.
Tinlo 3 rollen dus 9 dagen en dan nog bv 3 a 4 verpakkingen renske vis.
Steeds afwisselend. Bv 2 dagen darf,1 dag tinlo, 2 dagen darf, 1 dag tinlo en 1 dag renske en dan weer vooraan beginnen.
Moet volledig zijn zo voor een pup. Of niet ??
Laatst gewijzigd door zwabber op za 21 sep 2013, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Leontine
#2766886
Dodge is ook opgegroeid met Darf, krijgt het nog steeds in de vakantie omdat het makkelijker mee neemt qua ruimte dan barf onderdelen.
Het enige waar ik tegen aan liep dat hij groeipijnen kreeg ben, toen zelf gaan samenstellingen met tijdelijk lager bot aandeel dus hou dat in de gaten dat je pup niet te snel groeit, vind het het laatste jaar ook vrij vet geworden dus niet te veel geven. Succes!
Door Lizzy
#2766899
Hondenvoer hoort niet verhit, dus ook niet gestoomd. Je moet natuurlijk zelf weten wat je je hond voert, maar Renske valt ver buiten de peilers van dit forum.
Door zwabber
#2767214
Leontine, bedankt voor je waarschuwing.
Ik had van darf nog niks gehoord van groeipijn.
Mijn hondje poep heel snel wat dunner, dus daarom had ik er eentje genomen
met meer bot.
Darf heeft wel pas de hoeveelheid bot verminderd dus misschien nu minder risico.
Bedankt voor al jullie antwoorden.
Laatst gewijzigd door zwabber op za 21 sep 2013, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door