Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bernadette
#276614
Ik merk (ben al twee heeeeeeele dagen bezig) dat het gedrag van Blitz (hond) veranderd. Hij is constant bij me, gedraagd zich zeer onderdanig en als hij vlees eet staat hij met zijn staart tussen zijn benen te eten.

Als ik dicht in de buurt sta van hem dan kruipt hij ineen boven zijn vlees en als ik dan nog een stapje dichterbij ga dan gaat hij achteruit sluipend weg van zijn vleesje.

Als hij uitgegeten is weet hij niet zo goed of hij nou naar me toe wil komen of niet. Kies voor een middenweg en gaat in de buurt liggen (uitbuiken)

Als ik hem "gewoon" diepvries duck geef is hij superblij en staat niet met zijn staart tussen zijn poten te eten, is dan ook niet zo onwijs onderdanig en is heel blij als hij uitgegeten is. Komt dan bij me, rekt zich altijd uit en komt lekker bij me liggen (tegen me aan)

Blitz is een hondje die vroeger mishandeld is en niets van mensen moest hebben. Dit gedrag heb ik 4 jaar geleden gezien en met veel geduld eindelijk aangepast gekregen.

Vind het nogal wat dus! Ik schrik er ook een beetje van. Jullie ervaringen?

Voor het geval de vraag komt: wat doe jij in zo'n situatie? Dan ben ik dus vooral bezig met het heel erg te negeren.

Hij eet dus ook pas zijn vlees als ik zeg dat het mag.... ::)
Door Lizzy
#276627
Ik geloof dat ik je verhaal niet echt begrijp.... :-[. Sinds je vlees geeft heb je deze problemen? Maar Duck is toch ook vlees? Wat is het verschil? En heeft het werkelijk met zijn voer te maken? (ik heb hier ook nooit eerder van gehoord/gelezen).
Door yalla
#276642
Als hij dit pas twee dagen doet, denk ik dat het te vroeg is om dit gedrag te wijten aan vers vlees. Ik heb nooit enige gedragsverandering gemerkt. Maar je bent welkom om je vraag te komen stellen om mijn forum hoor ;)
#276645
Okee, haha... Nooit gehoord het forum? Zal het eens vreselijk uitgebreid gaan formuleren dan.

En ja, ik ben voorbarig met het trekken van conclusies, maar dat komt omdat ik zoveel sh*t heb meegemaakt met mijn hond en ik echt alles probeer te doen om te voorkomen dat hij in zijn oude gedragspatroon vervalt.

Daaronder zou ook vallen het blijven geven van duck in plaats van barf! Ookal sta ik als een blok beton achter deze voedingsmethode.

Blitz heeft het eerste jaar van zijn leven moeten overleven. Eten is een heeeeeeeeel gevoelig punt bij hem.

Goed, op naar het andere forum dan! (thanx)
Door Lizzy
#276646
Zou het niet per ongeluk ergens anders door komen maar dat het toevallig samenvalt met de voer verandering? Aan de andere kant, kan zo'n geweldig heerlijk fantastisch vleesbot niet gewoon TE overweldigend voor hem zijn ofzo?
#276649
Mijn aanwezigheid is niet meer nadrukkelijk dan anders eigenlijk. Als hij gewoon eet ben ik ook altijd in de buurt, dus daar is verder geen verandering in te zien? Wel is anders dat hij zijn duck altijd uit zijn bak at (dus vertrouwd misschien? Zeg ook maar wat) en zijn vleesje uit zijn bak haalt en het op de grond verder eet.
#276657
Lizzy schreef: Zou het niet per ongeluk ergens anders door komen maar dat het toevallig samenvalt met de voer verandering? Aan de andere kant, kan zo'n geweldig heerlijk fantastisch vleesbot niet gewoon TE overweldigend voor hem zijn ofzo?
Omdat Blitz een gevoelig hondje is, die sterk reageerd op veranderingen in de thuissituatie ben ik altijd bezig met het zorgen dat er niet te veel prikkels in zijn leefomgeving zijn. Probeer het allemaal zo stabiel mogelijk te houden en ben ook zeer consequent in mijn doen en laten tegenover hem.

Het kan zijn dat het bot zo overweldigend is, maar hij heeft wel vaker vlees gegeten en dit gedrag niet vertoond.

Ben dus nu twee dagen volledig aan het barfen en vorige week heb ik hem duck in combinatie met kippennekken gegeven.
Door ~Joke~
#276659
Bernadette schreef: Ik merk (ben al twee heeeeeeele dagen bezig) dat het gedrag van Blitz (hond) veranderd. Hij is constant bij me, gedraagd zich zeer onderdanig en als hij vlees eet staat hij met zijn staart tussen zijn benen te eten.

Als ik dicht in de buurt sta van hem dan kruipt hij ineen boven zijn vlees en als ik dan nog een stapje dichterbij ga dan gaat hij achteruit sluipend weg van zijn vleesje.

Als hij uitgegeten is weet hij niet zo goed of hij nou naar me toe wil komen of niet. Kies voor een middenweg en gaat in de buurt liggen (uitbuiken)

Als ik hem "gewoon" diepvries duck geef is hij superblij en staat niet met zijn staart tussen zijn poten te eten, is dan ook niet zo onwijs onderdanig en is heel blij als hij uitgegeten is. Komt dan bij me, rekt zich altijd uit en komt lekker bij me liggen (tegen me aan)

Blitz is een hondje die vroeger mishandeld is en niets van mensen moest hebben. Dit gedrag heb ik 4 jaar geleden gezien en met veel geduld eindelijk aangepast gekregen.

Vind het nogal wat dus! Ik schrik er ook een beetje van. Jullie ervaringen?

Voor het geval de vraag komt: wat doe jij in zo'n situatie? Dan ben ik dus vooral bezig met het heel erg te negeren.

Hij eet dus ook pas zijn vlees als ik zeg dat het mag.... ::)
Was het schaap, lam of geitenvlees? Kyra was bang voor de geur van die soorten vlees en gedroeg zich dan net alsof het vlees haar wilde aanvallen. Ze is er nu niet meer bang voor, maar in het verleden wilde ze niet in de keuken zijn als ik met dat vlees bezig was.
Door Lizzy
#276660
Zo moeilijk he... je weet niet wat er in het koppie om gaat... weet jij veel, associeert hij zijn heerlijke bot met iets vreselijks dat hij in zijn verleden heeft meegemaakt!Erachter komen doe je waarschijnlijk nooit...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#276686
Misschien heeft hij het idee, dat hij vlees aan het eten is dat eigenlijk voor jullie is, hij wacht dus tot hij op zijn flikker krijgt.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 07 mar 2005, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door the dude
#276841
Ik merk bij paco dat hij bij blikvoer enthousiaster is dan met bijv een kippebout. Ik merk ook dat hij een beetje onderdanig is/was met zulk voer.

In het allereerst begin snapte hij het ook niet zo goed. Als hij aan het eten was kon ik ook zo de kip weer pakken (om hem nog wat te bewerken bijv.) Nu een paar weken later is dat wat lastiger, als ik zijn kipje nu vastpak maakt hij er gelijk gebruik van door te trekken zodat het stukscheurt, hij is wat meer ge-focust op zijn eten en wat minder op mij.

Ik denk dat het bij jullie misschien ook komt omdat hij dit eten nog niet echt zo goed 'begrijpt'. Na een tijdje denk ik dat het wel minder zal worden.

PS Mijn hond is ook een herplaatser die het niet zo goed heft gehad, hij was een beetje mager en kreeg weinig beweging waardoor zijn achterpoten heel mager waren bijvoorbeeld. (niet te vergelijken met jullie hond hoor als ik het zo lees) Toen we hem net hadden was hij altijd zo blij met zijn eten dat hij steeds kwispelend (een kwispelende franse bulldog is heel komisch) naar ons toekwam in plaats van gewoon te eten.
Laatst gewijzigd door the dude op di 08 mar 2005, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door the dude
#276843
Oh ja, deze gedragsverandering was alleen als hij echt aan het eten was daarbuiten gedroeg hij zich net als anders.

(behalve dat hij 's avonds moeier is omdat hij nog maar een keer per dag eet.)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door