Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#24539
Hallo allemaal,

Ik geeft mijn katten Carnibest, maar ik vind dit erg zacht. Het is voor de katten: hap slik, hap slik.

Nu zag ik kippenhartjes in de supermarkt liggen. Kan ik die zo af en toe geven, zodat ze wat meer voor hun eten moeten werken?
Door Angelique
#24542
Loeka schreef: Hallo allemaal,

Ik geeft mijn katten Carnibest, maar ik vind dit erg zacht. Het is voor de katten: hap slik, hap slik.

Nu zag ik kippenhartjes in de supermarkt liggen. Kan ik die zo af en toe geven, zodat ze wat meer voor hun eten moeten werken?
Ja hoor, dat kan
Ben benieuwd of je katten ook willen werken voor hun eten:-) De meeste namelijk niet, vandaar de de CB fijgemalen is, anders gaan ze ook weer uitzoeken.
Vraag anders bij de fabrikant van CB na hoeveel hart je "ongestraft" kan/mag bijvoeren.
Door Loeka
#27657
Nou nou wat heb ik die kater van mij zien kluiven! Ik heb van de Carnibest botjes met wat vlees er nog aan meegekregen om te proberen. Het was alsof ik naar een natuurfilm op Discovery zat te kijken waar een luipaard een prooi verorberd!

Eerst snapte hij niet hoe hij dat botje moest "aanpakken". Hij bleef maar likken. Maar ja dat is wat lastig met een kluif. Uiteindelijk heb ik het kluifje vastgehouden en toen kreeg hij door dat hij ook kiezen heeft waarmee je het vlees van het bot kan scheuren. Dit was echt de ontdekking van de eeuw voor hem. Hij heeft het kluifje werkelijk verslonden!! :D Alleen... wat vond ik het goor zeg, mijn maag draaide om :-X Maar goed alles went

Loeka
Door sylvia
#27660
Loeka schreef: Nou nou wat heb ik die kater van mij zien kluiven! Ik heb van de Carnibest botjes met wat vlees er nog aan meegekregen om te proberen. Het was alsof ik naar een natuurfilm op Discovery zat te kijken waar een luipaard een prooi verorberd!

Eerst snapte hij niet hoe hij dat botje moest "aanpakken". Hij bleef maar likken. Maar ja dat is wat lastig met een kluif. Uiteindelijk heb ik het kluifje vastgehouden en toen kreeg hij door dat hij ook kiezen heeft waarmee je het vlees van het bot kan scheuren. Dit was echt de ontdekking van de eeuw voor hem. Hij heeft het kluifje werkelijk verslonden!! :D Alleen... wat vond ik het goor zeg, mijn maag draaide om :-X Maar goed alles went

Loeka
Goor???????? geweldig joh ;D
Boris is nog te klein voor kluiven maar heeft van mij met een kippenvleugel mogen spelen,een beetje bewerkt met het hakbijltje en open gesneden :o hij maakte hem open en zat op een gegeven moment helemaal in de vleugel te wroeten (hondjes vonden em erg lekker daarna,hebben em helemaal afgelebberd) en spinnen dat hij deed,volgens mij heeft hij er weinig van kunnen eten maar de animo was er duidelijk ;D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#29751
kippenekjes, vleugeltjes en stukken sudderlap, geef ik mijn katten om ze even lekker te laten kauwen en scheuren. Vinden ze geweldig en hun tanden blinken!
Door Angelique
#29884
Loeka schreef: Nou nou wat heb ik die kater van mij zien kluiven! Ik heb van de Carnibest botjes met wat vlees er nog aan meegekregen om te proberen. Het was alsof ik naar een natuurfilm op Discovery zat te kijken waar een luipaard een prooi verorberd!

Eerst snapte hij niet hoe hij dat botje moest "aanpakken". Hij bleef maar likken. Maar ja dat is wat lastig met een kluif. Uiteindelijk heb ik het kluifje vastgehouden en toen kreeg hij door dat hij ook kiezen heeft waarmee je het vlees van het bot kan scheuren. Dit was echt de ontdekking van de eeuw voor hem. Hij heeft het kluifje werkelijk verslonden!! :D Alleen... wat vond ik het goor zeg, mijn maag draaide om :-X Maar goed alles went

Loeka
Probeer anders eens een eendagskuiken. Ook zeer grensverleggend :-X :-X
Door sylvia
#29973
Angelique schreef:

Probeer anders eens een eendagskuiken. Ook zeer grensverleggend :-X :-X
Ja alleen met eendagskuikens is het vaak zo dat je ze eerst even moet koken en dan steeds iets minderlang,niet veel katten eten dit direkt rauw.
Laatst gewijzigd door sylvia op do 11 dec 2003, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
#29990
sylvia schreef:

Ja alleen met eendagskuikens is het vaak zo dat je ze eerst even moet koken en dan steeds iets mijnderlang,niet veel katten eten dit direkt rauw.
Nou, dat lijkt me helenmaal een gaaf gezicht, kuikens in me pannetje :-X :-\ ;D
Door sylvia
#29995
Angelique schreef:

Nou, dat lijkt me helenmaal een gaaf gezicht, kuikens in me pannetje :-X :-\ ;D
ja gaaf hoor da gaan ze weer vliegen met mooi wuivende veertjes :-X niet in de pan kijken dus ;)
Laatst gewijzigd door sylvia op do 11 dec 2003, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door