Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door anneliesdj
#2765556
Ik had laatst een slager aan de telefoon en die zei mij geen koeienwervels te kunnen geven omdat daar een of andere ziekte in zou zitten? Ik heb daar nog niet eerder van gehoord, jullie?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2765645
anneliesdj schreef: Maar besmet vlees komt toch niet bij de slager terecht lijkt me?
Is BSE schadelijk voor de hond?
Geen idee, maar ik ga het ook niet uitproberen. Ik denk dat ze de risico's verkleinen door die delen waar de ziekte in KAN zitten standaard uit de voedselketen te halen. Volgens mij wordt dat steekproefsgewijs nog steeds gecontroleerd aangezien er af en toe nog steeds een koe met BSE opduikt.

Check:
?Alle runderen ouder dan 4 jaar worden bij de slacht getest op BSE. Alle onderdelen van het rund, die BSE kunnen overbrengen worden bij de slacht verwijderd en vernietigd. Dat zijn: de amandelen en de darmen; de schedel, hersenen, de ogen en het ruggenmerg; de wervelkolom van runderen ouder dan 30 maanden, exclusief de staartwervels; separatorvlees: dit vlees wordt van de botten geschraapt.
Laatst gewijzigd door Angelique op do 19 sep 2013, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door BAC
#2769286
anneliesdj schreef: Maar besmet vlees komt toch niet bij de slager terecht lijkt me?
Is BSE schadelijk voor de hond?
Helaas wel....hoe zouden mensen dr anders besmet mee raken denk je.....
Door anneliesdj
#2769367
Ik heb inmiddels heel wat gelezen over bse en weet nu dus ook dat het voor zover bekend geen vat heeft op honden. Waarom zouden we anders strotten voeren, ruggemerg, amandelen, strotten ed zijn de grootste ziekteoverbrengers.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door