Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Joeï
#2764622
Goeiedag,

Bijna een jaar geleden kwam ik al surfend op het internet bij jullie site uit. Ik heb mij gelijk bij het forum aangemeld om
mij in te lezen. Wij wilden toen een puppy aanschaffen, Harley onze Amstaff, maar haar eten heeft nog al wat voeten in de
aarde gehad.

Zelf ben ik echt een zeur over mijn eten, ik eet veel groente en fruit en probeer afwisselend te eten, ik vind dit ook belangrijk voor mijn dochter en onze hond. Mijn vriend eet wat de pot schaft en is een beetje een 'boer' hahaha...

Ik kwam met het idee om haar straks over te zetten op vleesvoer en geen brokken.. Oeh het huis was te klein haha, ik moest terug komen met feiten... 8)

Ik heb een aantal avonden op internet gezocht naar 'bewijsmateriaal' en na een paar gesprekken heb ik hem overstag gekregen  :biggrin2:. Wij hebben onze Amstaff uit een thuisnestje met kleine kinderen via marktplaats. Ik was gelijk verliefd  :-*

Toen ze bij ons kwam was ze 7 weken. Ik heb haar gelijk overgezet op Alaska kvv. Ik ben over het algemeen erg te spreken over dat voer, ook al is het wel een beetje aan de dure kant, maar zij doet het er goed op en ik ben daar blij mee!

Nu heb ik eindelijk geld voor een amerikaanse koelkast (die wil ik al heel lang) en dan ook meteen van 2 vriesvakjes naar 7 vriesvakken. Dat geeft me genoeg ruimte om eindelijk te gaan barfen. Ik heb mijn vriend er vanaf het begin al op voorbereid. Eerst was hij terughoudend, maar mijn gevoel zegt dat ik hiermee op het goede spoor zit!

Aangezien onze hond al bijna een jaar kvv eet (rund, kip, lam, eend en konijn) denk ik dat ze wel aardig wat aan kan qua verteren. Doe ik er verstandig aan om haar nog geen grote vleesbotten te geven? Ben zelf wel een beetje een schijterd omdat ik bang ben dat ze in een bot stikt, terwijl ze stokken aan gort scheurt en knaagt...

Ik heb een schema gemaakt en ik hoop dat één van jullie zo vriendelijk wil zijn om te kijken of ik het goed heb gedaan, ontzettend veel dank alvast!!

Het gaat om Harley, een amstaff teefje ongeveer 18kg 11 maanden, redelijk veel beweging. We voeren haar nu 800 gram (1 rol) per dag, over twee maaltijden.

Ik wil haar wel twee keer per dag blijven voeren, s'ochtens en s'avonds. Ik heb posten gelezen en volgens mij was het s'morgens orgaanvlees en spiervlees geven en s'avonds dan de vleesbotten, klopt dit? Maakt het dan nog uit hoelaat?
Ik voer haar nu meestal rond 23.00 s'avonds, ligt het dan niet te zwaar op de maag?

Ze weegt ongeveer 18kg en ik voer haar in het schema 5% van haar lichaamsgewicht, dat maakt 900 gram per dag.

(Uitgaand van 45% vleesbotten, 20% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% groente, fruit enz.
405 gram vleesbotten (60% kip en 40% iets anders + 20% bot en 80% vlees)
180 gram spiervlees (vlees van dieren, geen orgaanvlees)
180 gram orgaanvlees (50% pens en 50% iets anders)
135 gram groente, fruit enz.

Ik hoop dat het klopt tot zover, ik vind wiskunde lastig en het is een lang verhaal, ook om het voor mezelf extra duidelijk te krijgen, naast die kladjes voor mijn neus  :biggrin2:

Oke het schema; (getallen iets afgerond)

Maandag:
245 gram kippenvleugels
160 gram hertenbot
180 gram rundersnippers
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix (wil ik zelf samenstellen uit diverse soorten organen van diverse diersoorten) Kan dit?

Dinsdag:
245 gram kippennek
160 gram konijnenkarkas
180 gram bevlezing konijnkarkas?
90 gram runderpens
90 gram konijnorgaan (mix van long, lever, nier en hart)

Woensdag:
245 gram kippenvleugels
160 gram hertenbot
180 gram rundersnippers
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Donderdag:
245 gram kippennek
160 gram konijnenkarkas
180 gram bevlezing konijnkarkas?
90 gram runderpens
90 gram konijnorgaan

Vrijdag:
245 gram kippenvleugels
160 gram kangeroebot met vlees
180 gram lamavlees
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Zaterdag:
405 gram kwartelkarkas
180 gram antilopevlees
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Zondag:
405 gram zalmkop met bevlezing?
180 gram lamavlees
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Maandag:
245 gram kippennek
160 gram kangeroebot met vlees
180 gram antilopevlees
90 gram runderpens
90 gram konijnorgaan

Dinsdag:
245 gram kippenvleugels
160 gram hertenbot met vlees
180 gram paardensnippers
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Woensdag:
245 gram kippennek
160 gram kangeroebot met vlees
180 gram antilopevlees
90 gram runderpens
90 gram konijnorgaan

Donderdag:
245 gram kippenvleugels
160 gram hertenbot met vlees
180 gram paardensnijdsels
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Vrijdag:
245 gram kippennek
160 gram kangeroebot met vlees
180 gram rundersnippers
90 gram runderpens
90 gram konijnorgaan

Zaterdag:
405 gram kwartelkarkas
180 gram antilopevlees
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Zondag:
405 gram zalmkop met vlees
180 gram lamavlees
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Voor de andere twee weken wil ik ook nog een ander schema maken, maar voor nu hoop ik dat iemand mij wil helpen of ik het goed doe zo :)

Ik vroeg me af of ik die verschillende organen kan mixen, is het oke om verschillende diersoorten te mixen op één dag?
Heel erg nieuwsgierig wacht ik af op een reactie, alvast heel erg bedankt!!

Groetjes Joeï
Door Lizzy
#2764673
Joeï schreef: Goeiedag,

Bijna een jaar geleden kwam ik al surfend op het internet bij jullie site uit. Ik heb mij gelijk bij het forum aangemeld om
mij in te lezen. Wij wilden toen een puppy aanschaffen, Harley onze Amstaff, maar haar eten heeft nog al wat voeten in de
aarde gehad.

Zelf ben ik echt een zeur over mijn eten, ik eet veel groente en fruit en probeer afwisselend te eten, ik vind dit ook belangrijk voor mijn dochter en onze hond. Mijn vriend eet wat de pot schaft en is een beetje een 'boer' hahaha...

Ik kwam met het idee om haar straks over te zetten op vleesvoer en geen brokken.. Oeh het huis was te klein haha, ik moest terug komen met feiten... 8)

Ik heb een aantal avonden op internet gezocht naar 'bewijsmateriaal' en na een paar gesprekken heb ik hem overstag gekregen  :biggrin2:. Wij hebben onze Amstaff uit een thuisnestje met kleine kinderen via marktplaats. Ik was gelijk verliefd  :-*

Toen ze bij ons kwam was ze 7 weken. Ik heb haar gelijk overgezet op Alaska kvv. Ik ben over het algemeen erg te spreken over dat voer, ook al is het wel een beetje aan de dure kant, maar zij doet het er goed op en ik ben daar blij mee!

Nu heb ik eindelijk geld voor een amerikaanse koelkast (die wil ik al heel lang) en dan ook meteen van 2 vriesvakjes naar 7 vriesvakken. Dat geeft me genoeg ruimte om eindelijk te gaan barfen. Ik heb mijn vriend er vanaf het begin al op voorbereid. Eerst was hij terughoudend, maar mijn gevoel zegt dat ik hiermee op het goede spoor zit!
Ik hoop dat deze vriezer groot genoeg is... Want je zult eigenlijk snel zien dat een vriezer van een barfer altijd te klein is :biggrin2:
Aangezien onze hond al bijna een jaar kvv eet (rund, kip, lam, eend en konijn) denk ik dat ze wel aardig wat aan kan qua verteren. Doe ik er verstandig aan om haar nog geen grote vleesbotten te geven? Ben zelf wel een beetje een schijterd omdat ik bang ben dat ze in een bot stikt, terwijl ze stokken aan gort scheurt en knaagt...
Ik zou in het begin zeker alleen vleesbot geven van kleine dieren. Dus konijn, kip, parelhoen, kwartel, eend, fazant, etc. De grotere botten van lam en geit enzo: die kun je later altijd nog voeren. Hoewel dat helemaal niet nodig is hoor, vleesbot van kleine dieren is goed genoeg.

De angst voor in een bot stikken: die kan ik niet wegnemen. Dat is ook een kwestie van wennen. In de barfplaatsbieb staat een document "honden en het eten van botten". Zorg dat je weet hoe je de Heimlich procedure uitvoert. Je zult 'm waarschijnlijk nooit nodig hebben (ik heb 'm in al die jaren met 2 tot 4 honden nooit nodig gehad) maar beter mee verlegen om die kennis dan om verlegen. En niks in de wereld is zonder risico. Van ademhalen ga je dood ;)
Ik heb een schema gemaakt en ik hoop dat één van jullie zo vriendelijk wil zijn om te kijken of ik het goed heb gedaan, ontzettend veel dank alvast!!

Het gaat om Harley, een amstaff teefje ongeveer 18kg 11 maanden, redelijk veel beweging. We voeren haar nu 800 gram (1 rol) per dag, over twee maaltijden.

Ik wil haar wel twee keer per dag blijven voeren, s'ochtens en s'avonds. Ik heb posten gelezen en volgens mij was het s'morgens orgaanvlees en spiervlees geven en s'avonds dan de vleesbotten, klopt dit? Maakt het dan nog uit hoelaat?
Ik voer haar nu meestal rond 23.00 s'avonds, ligt het dan niet te zwaar op de maag?
Je kunt alle combinaties maken die jou uit komen. Maar waarom wil je 2 keer per dag blijven voeren? Een (1) keer per dag is beter. En nee, het maakt niet uit hoe laat, maar het beste wissel je de tijden af. En na een flinke maaltijd geef je je hond in ieder geval een paar uur rust.

Ze weegt ongeveer 18kg en ik voer haar in het schema 5% van haar lichaamsgewicht, dat maakt 900 gram per dag.
(Uitgaand van 45% vleesbotten, 20% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% groente, fruit enz.
405 gram vleesbotten (60% kip en 40% iets anders + 20% bot en 80% vlees)
180 gram spiervlees (vlees van dieren, geen orgaanvlees)
180 gram orgaanvlees (50% pens en 50% iets anders)
135 gram groente, fruit enz.

Ik hoop dat het klopt tot zover, ik vind wiskunde lastig en het is een lang verhaal, ook om het voor mezelf extra duidelijk te krijgen, naast die kladjes voor mijn neus  :biggrin2:
Dit is prima.
Oke het schema; (getallen iets afgerond)

Maandag:
245 gram kippenvleugels
160 gram hertenbot
180 gram rundersnippers
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix (wil ik zelf samenstellen uit diverse soorten organen van diverse diersoorten) Kan dit?

Dinsdag:
245 gram kippennek
160 gram konijnenkarkas
180 gram bevlezing konijnkarkas?
90 gram runderpens
90 gram konijnorgaan (mix van long, lever, nier en hart)

Woensdag:
245 gram kippenvleugels
160 gram hertenbot
180 gram rundersnippers
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Donderdag:
245 gram kippennek
160 gram konijnenkarkas
180 gram bevlezing konijnkarkas?
90 gram runderpens
90 gram konijnorgaan

Vrijdag:
245 gram kippenvleugels
160 gram kangeroebot met vlees
180 gram lamavlees
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Zaterdag:
405 gram kwartelkarkas
180 gram antilopevlees
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Zondag:
405 gram zalmkop met bevlezing?
180 gram lamavlees
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Maandag:
245 gram kippennek
160 gram kangeroebot met vlees
180 gram antilopevlees
90 gram runderpens
90 gram konijnorgaan

Dinsdag:
245 gram kippenvleugels
160 gram hertenbot met vlees
180 gram paardensnippers
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Woensdag:
245 gram kippennek
160 gram kangeroebot met vlees
180 gram antilopevlees
90 gram runderpens
90 gram konijnorgaan

Donderdag:
245 gram kippenvleugels
160 gram hertenbot met vlees
180 gram paardensnijdsels
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Vrijdag:
245 gram kippennek
160 gram kangeroebot met vlees
180 gram rundersnippers
90 gram runderpens
90 gram konijnorgaan

Zaterdag:
405 gram kwartelkarkas
180 gram antilopevlees
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Zondag:
405 gram zalmkop met vlees
180 gram lamavlees
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Voor de andere twee weken wil ik ook nog een ander schema maken, maar voor nu hoop ik dat iemand mij wil helpen of ik het goed doe zo :)

Ik vroeg me af of ik die verschillende organen kan mixen, is het oke om verschillende diersoorten te mixen op één dag?
Heel erg nieuwsgierig wacht ik af op een reactie, alvast heel erg bedankt!!

Groetjes Joeï
OK, een paar dingen gaan niet helemaal goed Joei. Om te beginnen kan ik in je menu nergens de groentenmix terug vinden. En om te kijken of het goed gaat, heb ik 1 week voor je nagerekend. En ik kom dan op:

53% vleesbot
23% spiervlees
23% orgaanvlees

En dat komt niet overeen met jouw percentages.

Nu begrijp ik alleen ook je opmerkingen "bevlezing konijnkarkas" niet....

Ik weet niet hoe jij hebt gerekend maar een konijnkarkas is dermate kaal, daar kun je niet ook nog eens extra vlees van halen. Bovendien werkt het zo ook niet. Een vleesbot is een vleesbot en dat reken je in z'n geheel als vleesbot. Een konijnkarkas is een konijnkarkas en dat reken je als geheel tot vleesbot.
Door Joeï
#2764775
Hoi Lizzy,

Bedankt voor uw reactie! Stel ik ontzettend op prijs!

Waar heb de berekening verkeerd gemaakt? Ik begrijp het niet..
Kan dat liggen aan dat ik de getallen naar boven heb afgerond?

Het stukje groente heb ik niet toegevoegd aan het schema, heb het wel uitgerekend op 135 gram per dag.
Ze krijgt nu groente door haar voer en als aanvulling bepaade soorten fruit en nog een beetje groent wat voorhanden is hier.

Dat begrijp ik, die angst zal ik leren loslaten. Het artikel had ik al gelezen.

In ieder geval bedankt, ik blijf nog verder puzzelen...
Fijne dag nog..
Groet, Joeï
Door Lizzy
#2764816
Ik heb even zelf een menu gemaakt voor jouw hond (met haar gewicht en %) en ik kom op:

Per week:
2840 gram vleesbot
950 gram groenten
1260 gram spiervlees
630 gram orgaanvlees als hart, lever, nier
630 gram pens

Ik zou al die bovenstaande dingen zelf nooit allemaal elke dag voeren (omdat ik dat te lastig vind - ik voer elke dag vleesbot en dan groenten en dan 4 keer per week spiervlees en 3 keer per week orgaanvlees (incl. pens).

Zou ik dat toch allemaal elke dag voeren, kom ik uit op:

Per dag:
450 gram vleesbot
135 gram groenten
180 gram spiervlees
90 gram orgaanvlees (hart, lever, nier, etc)
90 gram pens

Wat er dus mis gaat is dat jij de groenten niet verwerkt hebt in je weekmenu en ik daar dus 135 gram per dag mis :). De rest klopt wel.

Ik ben nog 1 vraag van jou vergeten en dat is of je zelf een orgaanvleesmix kunt maken met verschillende diersoorten. Ja, dat kan prima. Verdeel alleen wel hart, lever en nier (minimaal) over ongeveer gelijke delen. Dus dat je niet heel veel hart en een klein beetje lever neemt, maar echt van ieder 1/3 neemt.

Je menu ziet er trouwens verder helemaal prima uit. Maar vind je het zelf niet makkelijker om per dag gewoon 1 soort vleesbot te geven? Dus niet op 1 dag en kippenvleugels + hertenbot en de dag erop kip + konijn maar dag 1 kippenvleugels, dag 2 hertenbot en dag 3 konijnkarkas. Niet dat het kwaad kan of uit maakt, maar ik denk dat je met dit menu het jezelf wel vrij ingewikkeld maakt.
#2772743
Hoi joei

Leuk dat je gaat barfen. Hou wel rekening mee dat barf veel meer plek in de vriezer inneemt dan KVV. Het zijn rare stukken en daardoor niet goed te stapelen.

Je afwisseling in diersoorten ziet er prima uit. Een paar opmerkingen hertenbot is knetterhard en zou ik niet geven, hetzelfde voor kangaroe.

90 gram pens per dag is prima. Makkelijker en beter is t om bijvoorbeeld 2 keer per week 300-350 gram pens te geven. Scheelt jouw heel veel werk ( en is geen fris werkje ) en de hond scheurt pens wat weer goed is voor t gebit. Je hoeft niet iedere dag compleet te voeren als t aant eind van de week allemaal maar klopt. Je geeft iedere dag 2 soorten vleesbot waarvan 1 kip is. Ik geef liever wat minder kip en rund en wat meer van andere diersoorten, 1 soort vleesbot per dag is ook voldoende. Zalmkoppen wegen ongeveer 500 gram per stuk sommige zelfs nog meer. Hieraan valt weinig te doen. Stukken ervan afhalen gaat erg lastig. Zou dus gewoon een zalmkop geven met pens bijvoorbeeld die dag. Maak t jezelf niet te moeilijk. Ik heb een hekel aan portioneren dus hou t zo makkelijk mogelijk...
#2788542
[quote="Joeï"]
Goeiedag,

Bijna een jaar geleden kwam ik al surfend op het internet bij jullie site uit. Ik heb mij gelijk bij het forum aangemeld om
mij in te lezen. Wij wilden toen een puppy aanschaffen, Harley onze Amstaff, maar haar eten heeft nog al wat voeten in de
aarde gehad.

Zelf ben ik echt een zeur over mijn eten, ik eet veel groente en fruit en probeer afwisselend te eten, ik vind dit ook belangrijk voor mijn dochter en onze hond. Mijn vriend eet wat de pot schaft en is een beetje een 'boer' hahaha...

Ik kwam met het idee om haar straks over te zetten op vleesvoer en geen brokken.. Oeh het huis was te klein haha, ik moest terug komen met feiten... 8)

Ik heb een aantal avonden op internet gezocht naar 'bewijsmateriaal' en na een paar gesprekken heb ik hem overstag gekregen  :biggrin2:. Wij hebben onze Amstaff uit een thuisnestje met kleine kinderen via marktplaats. Ik was gelijk verliefd  :-*

Toen ze bij ons kwam was ze 7 weken. Ik heb haar gelijk overgezet op Alaska kvv. Ik ben over het algemeen erg te spreken over dat voer, ook al is het wel een beetje aan de dure kant, maar zij doet het er goed op en ik ben daar blij mee!

Nu heb ik eindelijk geld voor een amerikaanse koelkast (die wil ik al heel lang) en dan ook meteen van 2 vriesvakjes naar 7 vriesvakken. Dat geeft me genoeg ruimte om eindelijk te gaan barfen. Ik heb mijn vriend er vanaf het begin al op voorbereid. Eerst was hij terughoudend, maar mijn gevoel zegt dat ik hiermee op het goede spoor zit!

Aangezien onze hond al bijna een jaar kvv eet (rund, kip, lam, eend en konijn) denk ik dat ze wel aardig wat aan kan qua verteren. Doe ik er verstandig aan om haar nog geen grote vleesbotten te geven? Ben zelf wel een beetje een schijterd omdat ik bang ben dat ze in een bot stikt, terwijl ze stokken aan gort scheurt en knaagt...

Ik heb een schema gemaakt en ik hoop dat één van jullie zo vriendelijk wil zijn om te kijken of ik het goed heb gedaan, ontzettend veel dank alvast!!

Het gaat om Harley, een amstaff teefje ongeveer 18kg 11 maanden, redelijk veel beweging. We voeren haar nu 800 gram (1 rol) per dag, over twee maaltijden.

Ik wil haar wel twee keer per dag blijven voeren, s'ochtens en s'avonds. Ik heb posten gelezen en volgens mij was het s'morgens orgaanvlees en spiervlees geven en s'avonds dan de vleesbotten, klopt dit? Maakt het dan nog uit hoelaat?
Ik voer haar nu meestal rond 23.00 s'avonds, ligt het dan niet te zwaar op de maag?

Ze weegt ongeveer 18kg en ik voer haar in het schema 5% van haar lichaamsgewicht, dat maakt 900 gram per dag.

(Uitgaand van 45% vleesbotten, 20% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% groente, fruit enz.
405 gram vleesbotten (60% kip en 40% iets anders + 20% bot en 80% vlees)
180 gram spiervlees (vlees van dieren, geen orgaanvlees)
180 gram orgaanvlees (50% pens en 50% iets anders)
135 gram groente, fruit enz.

Ik hoop dat het klopt tot zover, ik vind wiskunde lastig en het is een lang verhaal, ook om het voor mezelf extra duidelijk te krijgen, naast die kladjes voor mijn neus  :biggrin2:

Oke het schema; (getallen iets afgerond)

Maandag:
245 gram kippenvleugels
160 gram hertenbot
180 gram rundersnippers
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix (wil ik zelf samenstellen uit diverse soorten organen van diverse diersoorten) Kan dit?

Dinsdag:
245 gram kippennek
160 gram konijnenkarkas
180 gram bevlezing konijnkarkas?
90 gram runderpens
90 gram konijnorgaan (mix van long, lever, nier en hart)

Woensdag:
245 gram kippenvleugels
160 gram hertenbot
180 gram rundersnippers
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Donderdag:
245 gram kippennek
160 gram konijnenkarkas
180 gram bevlezing konijnkarkas?
90 gram runderpens
90 gram konijnorgaan

Vrijdag:
245 gram kippenvleugels
160 gram kangeroebot met vlees
180 gram lamavlees
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Zaterdag:
405 gram kwartelkarkas
180 gram antilopevlees
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Zondag:
405 gram zalmkop met bevlezing?
180 gram lamavlees
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Maandag:
245 gram kippennek
160 gram kangeroebot met vlees
180 gram antilopevlees
90 gram runderpens
90 gram konijnorgaan

Dinsdag:
245 gram kippenvleugels
160 gram hertenbot met vlees
180 gram paardensnippers
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Woensdag:
245 gram kippennek
160 gram kangeroebot met vlees
180 gram antilopevlees
90 gram runderpens
90 gram konijnorgaan

Donderdag:
245 gram kippenvleugels
160 gram hertenbot met vlees
180 gram paardensnijdsels
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Vrijdag:
245 gram kippennek
160 gram kangeroebot met vlees
180 gram rundersnippers
90 gram runderpens
90 gram konijnorgaan

Zaterdag:
405 gram kwartelkarkas
180 gram antilopevlees
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Zondag:
405 gram zalmkop met vlees
180 gram lamavlees
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix

Voor de andere twee weken wil ik ook nog een ander schema maken, maar voor nu hoop ik dat iemand mij wil helpen of ik het goed doe zo :)

Ik vroeg me af of ik die verschillende organen kan mixen, is het oke om verschillende diersoorten te mixen op één dag?
Heel erg nieuwsgierig wacht ik af op een reactie, alvast heel erg bedankt!!

Groetjes Joeï
[/quote]


Hey,

wij gaan maandag ook beginnen BARF'en en wij hebben ook een soortgelijk menu. Wij hebben een menu berekend lopend 4 weken waar onze honden ook elke dag iets anders voorgeschoteld krijgen. Zo neemt het inderdaad ontzettend veel plaats in in onze vriezers :D . Wij hebben er ook wel elke dag een groentenmix bij die we zelf zullen maken wij hebben geteld 3 verschillende groentenmixen die we zullen afwisselen gedurende 4 weken.En verder doen we er ook 5% toevoegingen bij zoals een beetje yoghurt of af en toe levertraan of bijvoorbeeld 1x per week een teentje knoflook, of wat zalmolie 1x in de week of wat zeewier 1theelepel zo van die dingen. Natuurlijk ja wij gaan ook pas maandag beginnen dus ik kan hier nog niet zoveel over vertellen buiten hoe wij het gaan doen. Maar ik moet zeggen je menu ziet er goed uit :)
Succes ermee
groetjes
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door