Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2764187
Boven op zijn kop. Hij heeft vlooien opgelopen op de camping en het enige wat de dichtsbijzijnde DA had was Practic. Dit hebben ze alledrie dus gehad.
Terug van vakantie bleef Balou echter aan zijn oren krabben, ik dacht vanwege de vlooienbeten.
Nu heb ik hem net in bad gehad en ontdekte een enorme hotspot op zijn kop.
Hij ligt nu met een wattenschijf met zilverwater op zijn kop. Als dat zo meteen droog is spuit ik er stop'n'itch op en als dat droog is wil ik er nog iets opsmeren.
Ik zit me nu af te vragen of ik er honingzalf of groene leem op zal smeren.
#2764201
Dommelsch zit ook onder. Wisselen van vacht geeft jeuk, jeuk doet krabben en krabben geeft hotspots.  :-\

De ergste plekken behandel ik eerst met honingzalf. Verder iedere dag de waterblazer erop, dat helpt eigenlijk nog het beste. Als honingzalf niet de verlichting brengt die het zou moeten brengen, smeer ik die plekken in met corticosteriode-creme. Als laatste redmiddel, maar soms is het het enige dat werkt, helaas.  :-\

Waterblazer is wel het meest vriendelijke en effectieve middel, maar of dat op de kop zo fijn is...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door