Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Stephanie
#276209
Ik heb een paar vraagjes waar ik zelf niet echt uit kom. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Kalf, rund en koe.. is dat t zelfde soort vlees of kan je ze elk appart als een lees soort rekenen?

en dezelfde vraag voor lam, geit en schaap?

Als ik dag 1 geit, dag 2 lam, en dag 3 schaap geef... is dat dan variatie of eten ze dan eigenlijk 3 dagen t zelfde ?


En maakt t voor de honden veel uit of ze een tam konijn of een wild konijn eten? Mijn vriend vertelde me iets over de doorbloeding die anders zou zijn...

Alvast bedankt weer !
Door Laura2004
#276213
Lamsvlees en geitevlees is natuurlijk niet hetzelfde, maar ik zou kalfs en rundvlees wel tot hetzelfde vlees rekenen. Maar je kan wel bv. 2 dagen achter elkaar rundvlees en kalfsvlees geven. Lijkt mij niet erg.
De meeste konijnen die wij hier in Nederland kopen die zijn niet wild hoor, die komen ook gewoon uit de bio-industrie.
Door Lizzy
#276412
stefenjohn schreef: Ik heb een paar vraagjes waar ik zelf niet echt uit kom. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Kalf, rund en koe.. is dat t zelfde soort vlees of kan je ze elk appart als een lees soort rekenen?
Koe en rund is hetzelfde en kalf is eigenlijk een baby koe/rund. Het vlees van kalf is voor de hond bijna nutteloos, maar de botten kun je goed gebruiken.
en dezelfde vraag voor lam, geit en schaap?

Als ik dag 1 geit, dag 2 lam, en dag 3 schaap geef... is dat dan variatie of eten ze dan eigenlijk 3 dagen t zelfde ?


En maakt t voor de honden veel uit of ze een tam konijn of een wild konijn eten? Mijn vriend vertelde me iets over de doorbloeding die anders zou zijn...

Alvast bedankt weer !
Lam is een baby schaap en dus dat is zo goed als hetzelfde. Geit is echt iets anders. Met andere woorden, als je geit, lam en schaap voert, dan voer je dus 2 verschillende vleessoorten.

Ik denk dat wild en tam konijn op zich niet heel veel van elkaar verschillen qua eiwitstructuur. Ik denk zelf dat wild konijn misschien iets gezonder is als tamme konijnen die in donkere/kleine hokjes vetgemest zijn.
Door the dude
#276418
stefenjohn schreef: Ik heb een paar vraagjes waar ik zelf niet echt uit kom. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Kalf, rund en koe.. is dat t zelfde soort vlees of kan je ze elk appart als een lees soort rekenen?

en dezelfde vraag voor lam, geit en schaap?
Kalf = klein rund
Rund = Koe of Stier
Koe = Vrouwelijk rund

Allemaal hetzelfde kwa eiwit. Verschil is wel dat kalfsbotten zachter zijn dan koebotten.

lam = klein schaap
Geit = geit
schaap/geit = 2 soorten eiwit

Over het verschil tussen tamme en wilde konijnen weet ik niets.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#276470
the dude schreef: Kalf = klein rund
Rund = Koe of Stier
Koe = Vrouwelijk rund

Allemaal hetzelfde kwa eiwit. Verschil is wel dat kalfsbotten zachter zijn dan koebotten.

lam = klein schaap
Geit = geit
schaap/geit = 2 soorten eiwit

Over het verschil tussen tamme en wilde konijnen weet ik niets.
Koebotten zijn dan runderbotten , want niet alleen koebotten zijn te hard.

Kalf en rundvlees is niet hetzelfde , kalfsvlees heeft niet zoveel voedingswaarde als rundvlees .

Het verschil in tam en wild konijn is dat een wild konijn niet zoveel vet heeft en anders heeft gegeten dan een gekweekt konijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door