Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#2763165
In de praktijk komt het volgens mij vooral voor dat een jonge hond, als die bv na een jaar weer getest wordt, een betere aansluiting heeft gekregen en daardoor soms ook betere norbergwaarde. Heeft hij een B of C gekregen kan dit een A of B worden na het uitzwaren. Dus, ik denk dat je vooral kans loopt op een wat slechtere uitslag op die jonge leeftijd, en een iets betere op latere leeftijd. Ik laat invloed van omgeving dan even achterwege.
Door Alba
#2763168
Wat moet je dan? Laten röntgenen en dan nog maanden wachten? Wat schiet je daarmee op?
Je mag nou eenmaal vanaf 12 maanden röntgenen bij de meeste rassen, dus waarom zou je dan nog moeten wachten met inzetten.

Ik zou eerder zo'n jonge reu nog niet inzetten als je twijfelt aan z'n geestelijke (of lichamelijke) volwassenheid. Ik denk dat ik wel weet over welke reu jij 't hebt, en denk dat de eigenaar dat prima weet in te schatten.

En inderdaad, ik vind de meeste honden op 12 maanden juist erg los en puppy-erig en wacht zelf meestal tot ze weer wat 'vaster' zijn.
Heb Lotus met ruim 14 maanden laten doen, wat voor mijn doen (ahum, 2e hond maar ok) vroeg is. Omdat we Alba weer gaan laten dekken wilde ik toch een idee hebben.
Door Alba
#2763169
Lazy Garfield schreef: Lijkt me meer een vraag voor een dierenarts?
Dit is geen medische vraag, dit is een fokvraag.De gemiddelde fokker weet meer van fokken dan de meeste dierenartsen. Ervaring heeft in dit soort gevallen net zoveel, zo niet meer, zin als een papiertje.
Door hannabelgje
#2763212
Gelukkig. Jullie hebben mij gerustgesteld.  Ik heb nogal een hoge pet op van deze fokker en zou er in de toekomst best ooit een pupje van willen. Ik schrok daardoor van deze actie. De waarden van zijn heupen waren goed trouwens.
Door Alba
#2763514
**Jillaroo** schreef: Zelf vind ik 14 maanden erg jong om te dekken, onze Rv heeft de leeftijd ook naar 22 mnd gezet.
Een Corgi is, zowel geestelijk als lichamelijk, echt wel anders, sneller 'af' zoals ook de Border Terriërs van mijn vrienden echt veel sneller toe zijn aan dit soort dingen.
Daarnaast is het 'binnenshuis' in dit geval, vind ik persoonlijk ook nog anders.
Door Alba
#2763605
hannabelgje schreef: Nou ja bij een corgi hoef je in elk geval nooit te wachten tot ze geestelijk volwassen zijn.....;D;D
Daarom zijn ze ook zo leuk! De oudste van m'n zus (moeder van dus) is ook zo'n dwaas, echt een clown.
Door hannabelgje
#2763792
Ik vind het echt met recht de leukste honden die er zijn. Dat praten van ze vind ik ook echt heerlijk. Ik vind het beslist niet de mooiste honden of de gezondste enz, maar wel echt zeker weten de leukste. Zelfs mijn gestoorde exemplaar. ;D
Door **Jillaroo**
#2763975
Alba schreef: Een Corgi is, zowel geestelijk als lichamelijk, echt wel anders, sneller 'af' zoals ook de Border Terriërs van mijn vrienden echt veel sneller toe zijn aan dit soort dingen.
Daarnaast is het 'binnenshuis' in dit geval, vind ik persoonlijk ook nog anders.
Ik kon niet uit de tekst opmaken dat het om een Corgi ging.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door