Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#276225
Ik hoorde van mijn ex baas (heb in een dierenspeciaalzaak gewerkt) dat de toekomst van rauw vlees onzeker is. In de toekomst mag er misschien geen rauw vlees meer gebruikt worden in bijv. hondenvoer. Weet iemand hier iets van? Of is het een smoes om niet in vers vlees te hoeven stappen qua verkoop (heeft nu een klein vriezertje met rodi spullen, meer niet).
Als dit waar is, wat komt er dan?
Alvast bedankt voor jullie reaktie.

gr. Angelique
Gebruikersavatar
Door sylvia
#276251
[quote="bernergek"]
Ik hoorde van mijn ex baas (heb in een dierenspeciaalzaak gewerkt) dat de toekomst van rauw vlees onzeker is. In de toekomst mag er misschien geen rauw vlees meer gebruikt worden in bijv. hondenvoer. Weet iemand hier iets van? Of is het een smoes om niet in vers vlees te hoeven stappen qua verkoop (heeft nu een klein vriezertje met rodi spullen, meer niet).
Als dit waar is, wat komt er dan?
Alvast bedankt voor jullie reaktie.

gr. Angelique
[/quote]


Goh dat hij niet komt, met dat er misschien geen toekomst is, dat misschien de wereld vergaat ::)
Lijkt me een beetje een kul verhaal
Door Lizzy
#276264
Nou, ik heb wel iets gehoord over de strengere regels dat het moeilijker maakt om nog rauw hondenvoer te mogen maken, maar ik weet ook niet precies wat er nou van waar is.... Het zou mij overigens niet verbazen in zo'n land als Nederland ::). Ben benieuwd of de voerfabrikanten hier meer van weten!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#276271
[quote="Lizzy"]
Nou, ik heb wel iets gehoord over de strengere regels dat het moeilijker maakt om nog rauw hondenvoer te mogen maken, maar ik weet ook niet precies wat er nou van waar is.... Het zou mij overigens niet verbazen in zo'n land als Nederland ::). Ben benieuwd of de voerfabrikanten hier meer van weten!
[/quote]

Ja strengere regels zouden mij ook niet verbazen , maar een verbod op rauwe voeding lijkt me heel erg ver gaan
Gebruikersavatar
Door Angelique
#276284
[quote="sylvia"]
Ja strengere regels zouden mij ook niet verbazen , maar een verbod op rauwe voeding lijkt me heel erg ver gaan
[/quote]

In de strijd tegen de bacterietjes is alles geoorloofd ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#276286
[quote="Angelique"]
In de strijd tegen de bacterietjes is alles geoorloofd ::)
[/quote]

Ja oke , dit is Nederland , hier kunnen de meest maffe dingen ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#276288
[quote="sylvia"]
Ja oke , dit is Nederland , hier kunnen de meest maffe dingen ::)
[/quote]

Precies, want laten we even wel zijn. Die pensen die jij en ik bij de slager kopen zijn officieel al zo illegaal als de pest.
Door Lizzy
#276295
Zie je, dat bedoel ik nou. Dit land is echt te krankzinnig voor woorden. Maar goed Angelique, heb jij ook geruchten gehoord? Of is het al waarheid?
Door Salty
#276310
Ik hoop niet dat dit waar is want alle respect voor de BARFERS hier maar dat is echt niks voor mij,maar ja als ik moet kiezen tussen barfen en brokken :-\ik weet het niet ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#276325
[quote="Lizzy"]
Zie je, dat bedoel ik nou. Dit land is echt te krankzinnig voor woorden. Maar goed Angelique, heb jij ook geruchten gehoord? Of is het al waarheid?
[/quote]

Geruchten gaan er al een tijdje rond, dus hoever ze zijn weet nog niemand. Dan zelf gaan samenstellen klinkt leuk, alleen zal er dan geen stukkie orgaanvlees of botje oid meer te verkrijgen zijn.
Ben blij dat ik aan een grens woon ::)
Door Lizzy
#276331
[quote="Angelique"]
Geruchten gaan er al een tijdje rond, dus hoever ze zijn weet nog niemand. Dan zelf gaan samenstellen klinkt leuk, alleen zal er dan geen stukkie orgaanvlees of botje oid meer te verkrijgen zijn.
Ben blij dat ik aan een grens woon ::)
[/quote]

Nou, dat lijkt me toch niet? Hart en lever en niertjes zijn gewoon geschikt voor menselijke consumptie. Hetzelfde geldt voor bot. Anders zou dat betekenen dat er geen kippenpoot, vleugel of karbonaat meer verkocht mogen worden voor de mens, en dat lijkt me dus niet.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 07 mar 2005, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#276336
[quote="Lizzy"]
Nou, dat lijkt me toch niet? Hart en lever en niertjes zijn gewoon geschikt voor menselijke consumptie. Hetzelfde geldt voor bot. Anders zou dat betekenen dat er geen kippenpoot, vleugel of karbonaat meer verkocht mogen worden voor de mens, en dat lijkt me dus niet.
[/quote]

Maar was er laatst al geen sprake van dat ze de verkoop van rauwe kip wilden verbieden. Dat je alleen nog gebleekte en gegaarde kip kon kopen.
Ik ben bang dat deze regering (en Brussel) zo gek als een deur is op dit gebied (aqcijnzen op kroketjes) en dat je nergens van moet opkijken. Voor veel mensen zal Barfen vanuit de supermarkt een onbetaalbaar iets worden. We hopen maar dat het bij hersenspinselen blijft.
Door Lizzy
#276357
[quote="Angelique"]
Maar was er laatst al geen sprake van dat ze de verkoop van rauwe kip wilden verbieden. Dat je alleen nog gebleekte en gegaarde kip kon kopen.
Ik ben bang dat deze regering (en Brussel) zo gek als een deur is op dit gebied (aqcijnzen op kroketjes) en dat je nergens van moet opkijken. Voor veel mensen zal Barfen vanuit de supermarkt een onbetaalbaar iets worden. We hopen maar dat het bij hersenspinselen blijft.
[/quote]

Ja, anders vrees ik dat we moeten emigreren!
Door Laura2004
#276360
[quote="Lizzy"]
Ja, anders vrees ik dat we moeten emigreren!
[/quote]
Ben ik toch al van plan!
trouwens schapekoppen zijn ook verboden.
Door Lizzy
#276368
[quote="Laura2004"]
Ben ik toch al van plan!
trouwens schapekoppen zijn ook verboden.
[/quote]

Volgens mij alleen vanaf een bepaalde leeftijd (ivm scrapie)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door