Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nienk
#2763289
Hoi allemaal,

Reus is gister per ongeluk tussen de klapdeur gekomen in de trein. normaal loopt ie altijd gelijk voor me uit, maar nu lag blijkbaar gelijk om het hoekje van de deur iets interessants, maar ik liet de deur al los, dus toen zat hij er tussen. 1 hele harde KAIT!, daarna wat bibberig en wou niet op zijn rechter achter pootje staan. ik mocht er wel aan zitten en hij heeft verder niet echt zielig gedaan, voornamelijk ontzettend geschrokken. Hij heeft dat half uurtje in de trein braaf op de bank naast me gelegen, al kon hij zich (voor hoe moe en rustig hij van te voren was) niet echt ontspannen. Wou niet zelf op de bank springen, wat hij anders altijd wel huppekee doet.

vanaf het station naar huis gelopen (half uurtje), dat ging best goed, af en toe trekt hij wat met zijn rechter achter pootje, en soms met links. klom thuis gewoon zelf in zijn mand.

nu vanochtend vond ik hem toch wel een beetje gek lopen. hij heeft rechts achter ook een beetje patella luxatie, waar hij af en toe wat van hinkt. maar dit is ander hinken. als hij gaat zitten of liggen legt hij zijn rechter achter poot ook raar naar buiten toe, alsof hij die niet zo graag wilt buigen ofzo. ik mag overal net zo aan zitten als normaal.

Hij is wat tam, maar dat kan ook zijn omdat hij gewoon moe is van een heel weekend dollen en klieren met de oppashond van mijn ouders, en hij is altijd minder actief als het vies weer is.

Reus heeft nog nooit zoiets gehad, dus ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Wanneer ga je met zoiets naar de dierenarts? moet ie rusten, of juist rustig aan lekker bewegen? Doe ik er goed aan hem iets te geven? Traumeel ofzo?

alvast dank jullie wel!
#2763296
Ik zou vandaag aankijken en traumeel geven. Laat hem maar lekker rusten met alleen poep en pies uitjes. Als er morgen geen verbetering is dan zou ik naar de da gaan. Hij loopt er wel op toch?
Door nienk
#2763313
hannabelgje schreef: Ik zou vandaag aankijken en traumeel geven. Laat hem maar lekker rusten met alleen poep en pies uitjes. Als er morgen geen verbetering is dan zou ik naar de da gaan. Hij loopt er wel op toch?
ja hij staat en loopt er wel op.
-Saskia- schreef: Ocharm! Euhm tja, ik zou als ik me zorgen zou maken, gewoon een da-check uitvoeren. Wij noemen dat hier de "€35 well spent rust in het hoofd-check"  ;)
ja, ik twijfel. met jeuk of ziek dingen weet ik inmiddels best goed in te schatten wanneer ik er mee naar de DA moet gaan, maar zoiets heeft ie dus nog nooit gehad.

dank jullie voor de reacties, Traumeel zal ik zo maar gaan halen en dan maar even afwachten.
Door miik
#2763895
Ik zou ook een potje Arnica pilletjes halen en elk uur of elke 2 uur een pilletje Arnica erin...
Voor alles wat er van binnen en van buiten gekneusd is... kwaad kan het niet ;)
Beterschap voor het mannetje !
Door nienk
#2764049
dank weer voor de reacties!

ik heb het idee dat het wel wat beter gaat, al is ie wel nogal mopperig. hij loopt al wat soepeler en hij heeft net op een iets langer rondje dan gister volgens mij niet op 3 poten gelopen of staan.

denk dus dat het allemaal wel weer goed komt, maar we doen voor de zekerheid nog maar even een paar dagen rustig aan.
Door nienk
#2764072
miik schreef: Ik zou ook een potje Arnica pilletjes halen en elk uur of elke 2 uur een pilletje Arnica erin...
Voor alles wat er van binnen en van buiten gekneusd is... kwaad kan het niet ;)
Beterschap voor het mannetje !
bedoel je met 'van binnen en buiten' dat het ook kan helpen in zijn koppie?
Door miik
#2764085
nienk schreef: bedoel je met 'van binnen en buiten' dat het ook kan helpen in zijn koppie?
Ja volgens mij is het overal goed voor ! Dus voor "trauma" in zn geheel.
Bij mensen ook he, je smeert het als een zalfje op de huid en de pijnlijke plekken en je hebt tabletjes en druppeltjes om in te nemen, om van binnen uit te herstellen/ genezen !
Door nienk
#2766226
We zijn toch maar even langs de DA geweest, ik vond het niet echt snel genoeg beter gaan. Uitgebreid bevoelt en bekeken, beetje acupunctuur en Traumeel mee gekregen. Er is niet echt iets aan de hand, maar hij heeft duidelijk wel een opdonder gehad. de acupunctuur heeft hem duidelijk goed gedaan, terug naar de fiets liep hij eigenlijk normaal en dat had ik hem de hele week nog niet zien doen. we doen nog maar even beetje rustig aan tot hij weer helemaal normaal loopt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door