Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lightning
#2763115
Iedereen kent het verhaal van dit ventje wel. Daar ik ook fok met mijn britten wil ik hem wel enten. Nou staat zijn enting voor dinsdag gepland. Hij is zwaar genoeg en fit en gewoon op gewicht voor zijn leeftijd. Maar weet niet zo goed (zeker met hem) wat wijsheid is, en dan ook nog of ik katten en niet er in moet doen levend of dood. Ik kies sowieso NIET voor nobivac tricat trio. Die vind ik sowieso te zwaar. Dus ze krijgen hier altijd al een andere entstof waar de calici niet in zit. Maar ja. Moet ik hem nou 2 keer levend geven vanwege zijn verleden? Of toch maar 1??? Help!!!!
#2763138
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik ent mijn katten drie keer. Een kittenenting en een volwassen enting in hun eerste levensjaar. Dan, als ze een jaar zijn, krijgen ze nog eens een volwassen enting. Daarna ent ik mijn katten nooit weer.
De kaarten van de dierenarts, de herinneringen, gaan dan altijd de papierbak in.
#2763144
Bij de kat is het mogelijk om de titer te bepalen van het Calici en Herpes Virus (beide veroorzakers van Niesziekte) en Panleukopenia Virus (Kattenziekte). Deze controle is alleen op aanvraag mogelijk, omdat de test zeer beperkt houdbaar is en er meerdre tetsen tegelijk besteld moeten worden.

Dat vond ik bij een kliniek.
Door Martine-Tom
#2763216
lightning schreef: Wat zouden jullie doen? 1 keer en dan titeren? Of toch de 2de keer 3 weken later.... Meer omdat hij van ver is gekomen twijfel ik daarbij.
Ik zou denk ik 2 keer enten....
#2763693
Kweet ook nog niet zo goed of ik hem morgen moet gaan enten hoor. Mijn gevoel zegt toch anders. Daar ik weer thuis ben en ik hem inderdaad door en door ken vind ik zijn ontlasting niet 100%, maar misschien was dit 1 malig ik weet het niet. overleggen doe ik sowieso wel even morgen.
#2765392
Ik zou 1 maal enten.
Ik zie niet in waarom de enting niet aan zou slaan op deze leeftijd en al zo lang gescheiden van de moeder.
Als je echt zeker wil zijn, kan je titreren.  Maar ik denk dat je positieve titers gaat krijgen.
Misschien daarna op een jaar nog eens herhalen of iets dergelijks. Waarschijnlijk zou ik dat wel doen omdat je met je fok zit.
#2765702
Volg je gevoel!!!! Als jij maar minimale twijfels hebt over die enting nu zetten...dan verplaats je die toch een week. Tot meneer wel 100% is zekersteweten. En hij is nu zolang bij de moeder vandaan dat hij hoogstwaarschijnlijk geen antistoffen van mam heeft dus zou die enting de 1e keer gewoon aan moeten slaan. Ik zou dus maar 1x enten. Als je het zeker wilt weten kun je hem nu laten titeren, kijken of de antistoffen van mam verdwenen zijn, en aan de hand daarvan enten. En evt. als je dat graag wilt 3 weken na de enting titeren om te kijken of hij is aangeslagen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door