Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Extreme
#2762760
In mijn vakantie rollen KVV van barfmenu gekocht, verschillende smaken, maar jee wat is dat veranderd.
Zal het een half jaar geleden geweest zijn dat ik het voor het laatst gekocht heb, de rollen maak ik op maar zoals het nu is komt het er niet meer in.
Ik vond het erg papperig(water toegevoegd?) veel stukken vet erin, maar dat was op zich nog niet het ergste, de geur, nee zeg maar gerust de stank die was zo erg dat ik eerst dacht dat ik het niet goed ontdooit had, dus 1e rol ging richting afvalbak(vakantiehuisje koelkast die misschien te warm stond??), volgende rol ontdooit, koelkast hoger gezet, maar de geur blijft, ook uit de hond  ;), de scheten die hij laat zijn nivo open riool  :puke:, en dit heeft hij niet bij andere merken of barf.
Ben ik de enigste die dit zo ervaart bij Tinlo?
Door Alba
#2762955
We hebben het pas nog gehad, was prima, eerder mooier dan helemaal in het begin. Toen kreeg Alba er onwijze jeuk van maar sinds de groenten eruit zijn is dat gelukkig geen probleem meer. Ik vond de 'standaard' versie toen wat waterig maar die was nu juist mooi 'stevig'. Geen last van gas (hebben ze bij mij eigenlijk nooit) en mooie poep.
Ik hoop dat het een gevalletje pech is geweest.
Door Hilde__
#2763008
Vorige week nieuwe lading opgehaald, maar ziet er hetzelfde uit als altijd. Ik heb alleen de kip en de konijnenversie, dus andere smaakjes kan ik niet vergelijken.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2763011
Had laatst ook weer eens 2 rollen. En van de natuurlijk variant gaat mijn hond ook gigantische stinkscheten laten.
Bij de ene kvv heeftie dat wel de andere niet..
En ja truikt ook niet echt lekker die variant  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door kira
#2763015
Ik heb nu voor de vakantie de fokkersvariant mee. Dat eten ze nu een week met smaak op. De ontlasting is iets smeuiiger als dat ik op barf gewend ben, verder tevreden hier.
Door toscak
#2763442
[quote="Alba"]
We hebben het pas nog gehad, was prima, eerder mooier dan helemaal in het begin. Toen kreeg Alba er onwijze jeuk van maar sinds de groenten eruit zijn is dat gelukkig geen probleem meer. Ik vond de 'standaard' versie toen wat waterig maar die was nu juist mooi 'stevig'. Geen last van gas (hebben ze bij mij eigenlijk nooit) en mooie poep.
Ik hoop dat het een gevalletje pech is geweest.
[/quote]

Zelfde hier, ik vind het juist mooier dan het ooit was. Ik voerde het niet, maar koop nu toch steeds vaker eens een rol van dit merk.
Door nienk
#2763486
ik heb ook niet het idee dat het veranderd is. maar ik kan me indenken dat het bij iedere fabrikant kan gebeuren dat er een paar slechtere rollen tussen zitten. niet ieder schaap of konijn is immers hetzelfde, dus ergens is het zelfs wel positief dat een product niet altijd helemaal iedere rol 100% hetzelfde is.
Door marit1989
#2764165
Nou inderdaad die ervaring is hier ook.
De eerste lading Tinlo werd hier goed gegeten.
De tweede en derde niet.
En de smaak Barfmenu groetemix is toch wel toppunt van de stank.
Afgelopen week heb ik de laatste kipmix gevoerd.
Het ziet er rozer dan rose uit.
Hier geen Tinlo meer, ik vind de prijs kwaliteit verhouding ook niet echt van je het.
Erg prijzig voor die stinkzooi.
Hier geen Tinlo meer.
Door keetje
#2764196
Ik heb net 20 kilo besteld en als het niet aan mijn eisen voldoet gaat het gewoon terug. Makkelijk zat. Ik voer dat niet op, gooi het niet weg maar het gaat terug.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2765178
[quote="keetje"]
Ik heb net 20 kilo besteld en als het niet aan mijn eisen voldoet gaat het gewoon terug. Makkelijk zat. Ik voer dat niet op, gooi het niet weg maar het gaat terug.
[/quote]
Voor mij waren het een paar rollen voor in de vakantie, "vroeger" haalde ik bij carnibest zelf(lekker makkelijk als je op vakantie bent in ermelo), maar dacht kom doe eens wat anders. Had nu thuis nog een kip variant liggen, en die ruikt en ziet er goed uit, zelfs de kat eet er van. Misschien toch een gevalletje van pech?? Ik weet het niet, maar zo te horen valt het bij de meeste mee en stinkt het niet. Misschien dat de winkelier het ontdooit heeft gehad en weer ingevroren??
Door Hondje_
#2771792
Voer al jaren Tinlo, eerst kat en hond, laatste tijd alleen hond maar geen problemen. Stinkt niet en ziet er goed uit. Ik heb de laatste maanden alleen konijn en eend ivm elimineren dat wel. Vind het een goede KVV. Had juist meer slechte rollen bij andere merken.
Door Chiraka
#2771871
Ik voer al zeker twee jaar Tinlo, alle smaken, behalve de makreel, daarnaast Haaksbarf , maar zie geen verschil..... denk dus dat je gewoon een verkeerde rol hebt gehad! Het is naar mijn gevoel wel wat grover geworden, juist fijn! En alle dieren zijn natuurlijk ook verschillend wat bespiering vetpercentage enz aangaat. Ik ben er zeer tevreden over , de pups hebben zich goed ontwikkeld op dit voer. Wel eens een keertje carnibest,of naturis gevoerd, maar dit eindigde dus in brijerige ontlasting. Deze merken bevielen mij dus echt niet!Het beste doen ze het uiteindelijk op zelf samenstellen BARF.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door