Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door scout
#276146
Scout is eigenlijk zijn hele leven al misselijk als hij niet optijd zijn eten krijgt. Als hij dit niet optijd krijgt dan wil hij niet meer eten. Ook moet hij 3 maal per dag zijn eten krijgen. Hij heeft ook al zijn hele leven last van winderigheid. Ook had hij regelmatig last van diaree en wilde dan ook niet meer eten omdat hij dan misselijk was.
Tot dat hij is overgestapt naar een speciaal voer (Hypoallergeen) van de dierenarts op basis van soja.

Maar als hij maar even wat verkeerds eet, een ander merk of zo, dan is hij gelijk weer van slag.

Heeft iemand hier ervaring mee????
Door Ollie
#276148
Ja ook ik heb hier een hondje (bulletje)die misselijk was als ze niet op tijd eten kreeg!

Sinds ze op vers zit, heeft ze eingelijk nergens geen last meer van!

Ik denk dat ze niet over gekookt vet kan, en dat haar maagje te snel leeg was door de brokken!

Gewoon overzetten op versvlees en 2x per dag eten geven, en ik denk dat het probleem dan opgelost is!
Laatst gewijzigd door Ollie op ma 07 mar 2005, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#276196
Ik zou ook overstappen op vers voer en die brokken in de kliko mikken.

(Met versvoer wordt bedoeld voer uit de diepvries , niet blikvoer )
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 07 mar 2005, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door scout
#276276
En wat geef je dan als "vers"voer. Ik ben vandaag pas voor het eerst op deze site.
Ik ben wel wat huiverig om zo maar over te stappen op ander voer. Ik heb wel eens licht verteerbaar voer(Brokken ) gebruikt maar daar was hij dagen ziek van. Het is echt heel zielig. Maar het voer wat ik nu heb ik ook niet alles, stel dat hij er gewoon vanaf kan komen omdat zijn bacterie huishouding gewoon niet goed is. Dit voer is trouwens ook heel erg duur. per drie weken 63 euro. Maar het geeft niet als het werkt en er niks anders is, maar als er wat anders aan te doen is dan is het natuurlijk zonde van de hond en geld.
Door Ollie
#276281
Met vers voer word bedoelt, Rodi, carnibest, energique, bibi, ahv.

Brokken is echt de oorzaak, en ik kan het weten want ik had ook dezelfde problemen met het misselijk zijn, en dan eingelijk niet meer willen eten, het was zelfs zo dat we het haar gewoon in de bek propten zodat ze maar niet meer misselijk zou zijn!

Nu ze op vers vlees staat, wij voeren energique, bibi en ahv heeft ze nergens geen last meer van!
Door scout
#276339
hoi ollie,

was het dan ook zo dat je hond af en toe aan de diaree ging?
Scout gaat dan aan de diaree en moet dan echt pillen krijgen van de DA om weer tot rust te komen.
Hij staat dan echt de hele dag te kwijelen en wil niks meer. Wel is hij buiten de oude, speelt en rent. Ook hoor je zijn darmen heel erg borrelen en hij laat de hele dag scheten.
Door Ollie
#276349
scout schreef: hoi ollie,

was het dan ook zo dat je hond af en toe aan de diaree ging?
Scout gaat dan aan de diaree en moet dan echt pillen krijgen van de DA om weer tot rust te komen.
Hij staat dan echt de hele dag te kwijelen en wil niks meer. Wel is hij buiten de oude, speelt en rent. Ook hoor je zijn darmen heel erg borrelen en hij laat de hele dag scheten.
Nee ze was niet aan de diaree, maar wel borrelende darmen, en de hele tijd niet meer willen eten van de misselijkheid :-\

Ik zou zeggen, gewoon op vlees zetten, dan zul je heel gauw verbetering zien!

Ik moest om ongeveer 8 uur mijn bed uit, anders was ze alweer misselijk, en ik kan nu sinds ze op vers staat (nu meer dan een jaar) heerlijk uitslapen, soms is het wel 10 uur voordat ik mijn bed kom uitrollen! :D ;D
Door scout
#276355
Hoi Ollie,

Ja dat ken ik helemaal ik moet ook speciaal voor hem vroeg mijn bed uit. (voor de rest ook hoor). Uiterlijk om 8 uur. Want anders wil hij niet meer eten.
Dus over op vlees, maar dan alleen vlees bv Rodi? dat gaf ik toen hij pup was ook. Kan ik dan alles geven van Rodi of mag hij dan weer niet alles?
Of een ander merk natuurlijk.
Door Ollie
#276361
scout schreef: Hoi Ollie,

Ja dat ken ik helemaal ik moet ook speciaal voor hem vroeg mijn bed uit. (voor de rest ook hoor). Uiterlijk om 8 uur. Want anders wil hij niet meer eten.
Dus over op vlees, maar dan alleen vlees bv Rodi? dat gaf ik toen hij pup was ook. Kan ik dan alles geven van Rodi of mag hij dan weer niet alles?
Of een ander merk natuurlijk.

Je kan beginnen met bijv rodi compleet, of energique, het is maar net waar je het beste aan kan komen.

Ze krijgen hier eingelijk van alles wel.
Ik wissel de energique af met bibi en ahv, en geef 1 dag in de week pens, en geef ook wel zelfmaak maaltijden, en dat gaat uitstekend! :D
Door Borke
#277226
Onze oudste kat had ook last van haar ingewanden met hypoallergeen voer van de dierenarts.

In plaats van Prednison heb ik haar toen Carnibest gegeven en al haar problemen zijn verdwenen (de dame is al 11 jaar)!

Probeer eens Carnibest eend voor je hond, dat is hypoallergeen, volgens mji heb je niets te verliezen!

Groetjes,
Door Ollie
#277626
AstridStraver schreef: Onze oudste kat had ook last van haar ingewanden met hypoallergeen voer van de dierenarts.

In plaats van Prednison heb ik haar toen Carnibest gegeven en al haar problemen zijn verdwenen (de dame is al 11 jaar)!

Probeer eens Carnibest eend voor je hond, dat is hypoallergeen, volgens mji heb je niets te verliezen!

Groetjes,
Hypoallergeen is nergens voor nodig!

Gewoon op carnibest, energigue, bibi, rodi of iets dergelijks is genoeg!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door