Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door yava
#270476
Eindelijk heb ik mijn kat aan het verse voer gekregen.

Gisteren heb ik een bakje wiskas en vers gegeven en ze prefereerde toch het verse voer.
Eindelijk


Ze is gek op kipfilet,lamshart en koolvis.
Lamhart verkopen ze tegenwoordig ook bij de VOMAR dat is een supermarktketen in Noord HOlland

Heb haar ook eendagskuiken proberen te geven,maar dat moet madam niet.
Staat heel onhandig te kijken en kijkt mij aan of ze water ziet branden
Ik heb er nog een paar over het balkon gegooid in de struiken met de hoop dat de zwerfkatten bij ons er iets mee konden,maar ook die motten het niet.
Zelfs verse. dus waar zij niet aan heeft geroken. Maar dat motten ze niet.
Dus heb het maar weggeooid. in de vuilnisbak
Maar eindelijk ik heb haar aan het verse voer gegeven.

Vandaag geprobeerd om wat lijnzaadolie door haar eten te gooien,maar dat mot madam niet.

Weet iemand nog een groentesoort wat ik haar kan geven en gewoon mengen door de keukenmachine

Hoe zit het met rauw eieren schillen. Ik gebruik zelf biologisch? Ik hoor wel eens dat er in biologische eierenschillen meer dioxine in.


En mag je uitgelekte yoghurt geven. Daar zit namelijk bijna geen lactose in maar lactaat. Lactaat is een zout soort volgens mij melkzuur. Mag dat?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#270726
yava schreef: Eindelijk heb ik mijn kat aan het verse voer gekregen.

Gisteren heb ik een bakje wiskas en vers gegeven en ze prefereerde toch het verse voer.
Eindelijk


Ze is gek op kipfilet,lamshart en koolvis.
Lamhart verkopen ze tegenwoordig ook bij de VOMAR dat is een supermarktketen in Noord HOlland

Heb haar ook eendagskuiken proberen te geven,maar dat moet madam niet.
Staat heel onhandig te kijken en kijkt mij aan of ze water ziet branden
Ik heb er nog een paar over het balkon gegooid in de struiken met de hoop dat de zwerfkatten bij ons er iets mee konden,maar ook die motten het niet.
Zelfs verse. dus waar zij niet aan heeft geroken. Maar dat motten ze niet.
Dus heb het maar weggeooid. in de vuilnisbak
Maar eindelijk ik heb haar aan het verse voer gegeven.

Vandaag geprobeerd om wat lijnzaadolie door haar eten te gooien,maar dat mot madam niet.

Weet iemand nog een groentesoort wat ik haar kan geven en gewoon mengen door de keukenmachine

Hoe zit het met rauw eieren schillen. Ik gebruik zelf biologisch? Ik hoor wel eens dat er in biologische eierenschillen meer dioxine in.


En mag je uitgelekte yoghurt geven. Daar zit namelijk bijna geen lactose in maar lactaat. Lactaat is een zout soort volgens mij melkzuur. Mag dat?

Je hoeft een kat geen lijnzaadolie te geven, want daar kan die niks mee. Visolie is dan effectiever.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#270968
yava schreef: Eindelijk heb ik mijn kat aan het verse voer gekregen.

Gisteren heb ik een bakje wiskas en vers gegeven en ze prefereerde toch het verse voer.
Eindelijk


Ze is gek op kipfilet,lamshart en koolvis.
Lamhart verkopen ze tegenwoordig ook bij de VOMAR dat is een supermarktketen in Noord HOlland

Heb haar ook eendagskuiken proberen te geven,maar dat moet madam niet.
Staat heel onhandig te kijken en kijkt mij aan of ze water ziet branden
Ik heb er nog een paar over het balkon gegooid in de struiken met de hoop dat de zwerfkatten bij ons er iets mee konden,maar ook die motten het niet.
Zelfs verse. dus waar zij niet aan heeft geroken. Maar dat motten ze niet.
Dus heb het maar weggeooid. in de vuilnisbak
Maar eindelijk ik heb haar aan het verse voer gegeven.

Vandaag geprobeerd om wat lijnzaadolie door haar eten te gooien,maar dat mot madam niet.

Weet iemand nog een groentesoort wat ik haar kan geven en gewoon mengen door de keukenmachine

Hoe zit het met rauw eieren schillen. Ik gebruik zelf biologisch? Ik hoor wel eens dat er in biologische eierenschillen meer dioxine in.


En mag je uitgelekte yoghurt geven. Daar zit namelijk bijna geen lactose in maar lactaat. Lactaat is een zout soort volgens mij melkzuur. Mag dat?

Zonde van de kuikens je had ze ook eerst even kort kunnen koken, dan had ze ze vast wel willen eten, en dan herkent ze er in het vervolg ook eten in.

Groenten zou ik niet moeilijk over doen, katten hoeven geen groenten in hun menu, als ze het lusten maakt het niet uit natuurlijk maar als ze het niet lusten, niet geven dus..

De eierschillen gewoon malen en bij het vlees geven als je geen bot geeft (1 theelepel op 500 gr vlees)

één van mijn katten eet iedere morgen een klein beetje yoghurt
Gebruikersavatar
Door sylvia
#271142
yava schreef: Bedankt voor jullie tips.

Ik had ergens gelezen dat je ze af en toe eens lijnzaadolie kan geven.
Maar als ze dan hun eten niet meer lusten gewoon niet meer geven dan ;)
Door Eef+Stippels
#274690
yava schreef:

Heb haar ook eendagskuiken proberen te geven,maar dat moet madam niet.
Staat heel onhandig te kijken en kijkt mij aan of ze water ziet branden
Je kunt het eendagskuiken ook even in tweeen snijden. Als ze het eigeel eenmaal geproefd hebben is het volgens mij ineens duidelijk dat het een lekker hapje is ;D
Door Ollie
#274897
Evelyn schreef: Je kunt het eendagskuiken ook even in tweeen snijden. Als ze het eigeel eenmaal geproefd hebben is het volgens mij ineens duidelijk dat het een lekker hapje is ;D
Nou hier niet hoor, Jesse trekt ineens z'n neus ervoor op... ::) Gek word ik ervan!
Door Ollie
#275661
Hij heeft weer wat nieuws ::)

Ik pak normaal voor de nacht de brokjes weg, en krijgt hij 's morgens vlees.
Nou had ik laatst de brokjes vergeten weg te halen, ik dacht nou dan zal meneer z'n vlees wel helemaal niet willen ??? vreet hij in een keer z'n bak helemaal leeg! ::)

Komt het hier op neer, als ik z'n brokken wegpak vreet hij z'n vlees niet (lijkt het of hij over de honger heen is) laat ik z'n brokjes staan eet hij z'n bakkie schoon leeg! ::)
Door zurca
#276248
Ollie schreef: Ja inderdaad ::)

Hij gaat z'n gang ook maar, ik ga me er niet meer druk om maken! ::)
Dat is de juiste instelling! :D ;D
Laat het 'm maar bekijken hoor...hij gaat vanzelf weer vlees eten ;)
Door Ollie
#276302
zurca schreef: Dat is de juiste instelling! :D ;D
Laat het 'm maar bekijken hoor...hij gaat vanzelf weer vlees eten ;)
Dat doet meneer ook wel, zolang ik z'n brokjes maar laat staan! ::) ;D ;D
Door zurca
#276329
Ollie schreef: Dat doet meneer ook wel, zolang ik z'n brokjes maar laat staan! ::) ;D ;D
Ok je hebt dus een echte kat in huis...dit is dus "des kats" ze drijven je tot wanhoop en de "oplossing" is zo simpel...soms... ;D
Door Ollie
#276350
zurca schreef: Ok je hebt dus een echte kat in huis...dit is dus "des kats" ze drijven je tot wanhoop en de "oplossing" is zo simpel...soms... ;D
Hahahaha inderdaad! ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door