Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Iv
#2760171
Sinds enkele maanden geef ik Mex KVV.
Gaat heel goed. Wilde afwisselen. Ben begonnen met Carnibest, omdat hij dit al kende.
Daarna Barf gevoerd en nu voer ik Darf.
Maar sinds ik hem vlees voer stinkt hij meer uit zijn bek.
Komt dit bekend voor? En zo ja, hoe komt dit?
Door Parelridder
#2760254
Ik herken het niet, behalve dan dat hetgeen ze gegeten hebben soms nog even ruikbaar blijft en niet persé mijn eigen lievelingseten is.. Waar ruikt hij naar uit zijn bek, is dat de voeding zelf of een ander soort geur?
Gebruikersavatar
Door Thea
#2760288
Hier ook  niet bekend..
Maar zou misschien wel ontgiften kunnen zijn.
Bij de ene hond duurt dat langer als bij de andere ;)
Door Iv
#2760828
Ik denk niet dat het zijn eten is, want als hij hijgt 's middags in de auto, dan ruikt hij ook niet echt lekker. Toen hij brokken at, is het me nooit opgevallen.
Misschien is het ontgiften! In het begin had hij ook veel "prut" in zijn ogen, maar dit is nu sterk verminderd.
Als ik het weer ruik, als hij achter me in de auto zit, dan zal ik proberen het daarna te kunnen omschrijven.
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#2762227
Kom ik weer met mijn darmproblemen en maagproblemen, ook dit is niet goed, een hond ruikt nooit lekker uit zijn bek maar stinken, nee dat hoort niet.  Is dus uit de maag wat je ruikt en het gaat daar niet helemaal lekker denk ik.
Waar de oorzaak is en hoe e het kunt verhelpen?  Misschien reageert je hond verkeerd op iets wat in de voeding zit?
Door Martine-Tom
#2762237
[quote="nicolioo"]
Kom ik weer met mijn darmproblemen en maagproblemen, ook dit is niet goed, een hond ruikt nooit lekker uit zijn bek maar stinken, nee dat hoort niet.  Is dus uit de maag wat je ruikt en het gaat daar niet helemaal lekker denk ik.
Waar de oorzaak is en hoe e het kunt verhelpen?  Misschien reageert je hond verkeerd op iets wat in de voeding zit?
[/quote]Hoeft niet hoor, kan net zo makkelijk een ontstoken kies zijn, of keelontsteking, of ontgiften (Waar ik op zou gokken) of gewoon helemaal niks  ;)
Door Iv
#2762302
Ik houd het zelf ook op ontgiften, want Mex is kerngezond. Ziet er prachtig uit, glanzende vacht, vindt zijn vlees heerlijk, geen wormen (pas controle gehad bij het Woud), DA controle prima etc.
Maar ik dacht misschien zijn er barfers die dit in het begin herkende.
Door Martine-Tom
#2762370
[quote="nicolioo"]
Hoe lang kan dat ontgiften duren! Je schreef dat je al maanden vers voert. Gewoon goed in de gaten houden lijkt me.
[/quote]Als stelregel kan je voor elk brokgevoerd jaar een maand uittrekken voor ontgiften.
Door Martine-Tom
#2762822
Nou dan kan het dus prima ontgiften zijn, zolang er verder geen klachten zijn zou ik er zelf nog niet zo heel bang van worden  :)
Door Iv
#2765832
Mex ruikt al minder uit zijn bek.
Hij ruikt nu nog een beetje muf.
Dus het gaat de goede kant op.
Bedankt voor jullie meedenken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door