Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2762116
Een paar maanden geleden is bij onderzoek en een foto, artrose bij Dommelsch in haar rug vastgesteld. Op dat moment had ze daar geen last van, althans het kwam voor mij als een onaangename verrassing. Ze heeft eigenlijk nooit last van haar rug laten zien, geen pijn, geen ongemak.

Maar de laatste weken, zie ik haar met meer en meer moeite "starten" en "stoppen". Opstaan, maar vooral gaan liggen, gaat niet makkelijk. Lopen gaat prima.

Ik heb haar na de artrose-constatering (en al een keer eerder, het is en blijft een oude beer) aan de glucosamine gezet, maar daar gaat ze ontzettend van aan de diarree. Haar darmen zijn al nooit meer geworden wat het was na het virus waardoor ze getroffen werd die zelfde paar maanden geleden, maar met een flinke dosis Psyllium Husk iedere dag bij haar eten, is dat aardig onder controle. Nu wil ik eigenlijk die glucosamine niet meer proberen voor het versoepelen van haar rug, bang dat dat die darmen weer een opdonder geeft.

Wat is het alternatief? Pijnstilling? Zijn er andere opties?  :-\
#2762120
Ach Sas, arme Dommelsch  :-* :-* :-*

Tja, Sammy heeft in beide voorpoten artrose, niet veel maar toch behoorlijk last  :'(
En bij haar helpt de glucosamine ook niet, zij staat dus op pijnstilling, een onderhouds dosis.
En dat helpt, niet zoveel meer als in het begin, maar ze heeft iig geen pijn en hobbelt lekker mee.

Enige wat ze niet kan is lang stil staan, dan gaat ze 'dribbelen' met haar voorpoten.
#2762138
Ik zou je een hydroenzymatisch extract kunnen aanraden (volkomen natuurlijk), ik gebruik het zelf, en ben er zeer tevreden over....alleen het is nog niet in Nederland te koop..het kan worden besteld in Italie en worden opgestuurd.
Het is duur, het flesje gaat snel op...dit zijn de werkzame bestanddelen:
Het wordt ingezet bij Displasie, Artrose, Arthritis, als ondersteuningsmiddel bij groei puppy, ter bescherming van de gewrichten in een hond die sport, ter ondersteuning van de gewrichten in oudere hond en ook ter ondersteuning na operaties.


Het bevat Duivelsklauw wortel (Harpagophytum procumbens) 240.000 mg/kg
Ribes Nigrum (Zwarte Ribes blad) 240.000 mg/kg
Boswellia serrata Roxb/Bosswellia Resina 240.000 mg/kg
Lavendel (Lavandula officinalis Mill/Lavanda fiori) 119.996 mg/kg
Glucosamina solfato 160.000 mg/kg
Toevoegingsmiddelen: E4 Rame 3,5 mg/kg, natuurlijke acido citrico

Rame (koper) gluconato ondersteunt de ontstekingsremmende werking van de andere ingredienten.
#2762149
Annemarie Rijnveld schreef: Ik zou je een hydroenzymatisch extract kunnen aanraden (volkomen natuurlijk), ik gebruik het zelf, en ben er zeer tevreden over....alleen het is nog niet in Nederland te koop..het kan worden besteld in Italie en worden opgestuurd.
Het is duur, het flesje gaat snel op...dit zijn de werkzame bestanddelen:
Het wordt ingezet bij Displasie, Artrose, Arthritis, als ondersteuningsmiddel bij groei puppy, ter bescherming van de gewrichten in een hond die sport, ter ondersteuning van de gewrichten in oudere hond en ook ter ondersteuning na operaties.


Het bevat Duivelsklauw wortel (Harpagophytum procumbens) 240.000 mg/kg
Ribes Nigrum (Zwarte Ribes blad) 240.000 mg/kg
Boswellia serrata Roxb/Bosswellia Resina 240.000 mg/kg
Lavendel (Lavandula officinalis Mill/Lavanda fiori) 119.996 mg/kg
Glucosamina solfato 160.000 mg/kg
Toevoegingsmiddelen: E4 Rame 3,5 mg/kg, natuurlijke acido citrico

Rame (koper) gluconato ondersteunt de ontstekingsremmende werking van de andere ingredienten.
Sorry Annemarie, ik had jouw reactie even gemist.  :-*
Dank. Is dit iets waarbij je heel snel resultaat zou moeten zien? En niet slecht voor de darmen? Ik wil eigenlijk ook niet eerst een half jaar "aanmodderen" en dan constateren dat ze tóch aan de pijnstilling had gemoeten. Dommelsch is ruim 9,5 jaar oud, en dat vind ik ruim te oud om te gaan "experimenteren".  :-\
#2762151
Van NSAID kunnen ze ook ontzettend aan de diarree gaan.... Dus dat is inderdaad even de vraag, welke ze kan verdragen.

In NL hebben we Cox Compositum van de Groene Os. Daar zit in:

Ingrediënten
Boswellia en yucca (pijnstillend)
Yucca, rozemarijn en Gember (sterke COX-2 remmende werking)
Groene Thee en rozebottel (sterke antioxidanten)
Lavendel (werkt kalmerend en verkoelend en compenseert de verwarmende werking van de gember en rozemarijn)
Gember en lavendel (werken kalmerend op maag en darmen)
Rozemarijn (opwekkend)

En er zit dus geen gluco in. Als dat niet werkt, zou ik toch ook zeker voor de NSAID gaan... Tramadol kan ook maar heel veel honden worden daar kierewiet van :-\
#2762159
-Saskia- schreef: Sorry Annemarie, ik had jouw reactie even gemist.  :-*
Dank. Is dit iets waarbij je heel snel resultaat zou moeten zien? En niet slecht voor de darmen? Ik wil eigenlijk ook niet eerst een half jaar "aanmodderen" en dan constateren dat ze tóch aan de pijnstilling had gemoeten. Dommelsch is ruim 9,5 jaar oud, en dat vind ik ruim te oud om te gaan "experimenteren".  :-\
Bij mij al na twee drie dagen had het effect, geen pijn meer en weer vrij in de bewegingen....je vermidert na een x aantal dagen tot je de meest werkzame hoeveelheid hebt gevonden....dat is bij mij toch wel de maximale hoeveelheid gebleven.
#2762160
Lizzy schreef: Van NSAID kunnen ze ook ontzettend aan de diarree gaan.... Dus dat is inderdaad even de vraag, welke ze kan verdragen.

In NL hebben we Cox Compositum van de Groene Os. Daar zit in:

Ingrediënten
Boswellia en yucca (pijnstillend)
Yucca, rozemarijn en Gember (sterke COX-2 remmende werking)
Groene Thee en rozebottel (sterke antioxidanten)
Lavendel (werkt kalmerend en verkoelend en compenseert de verwarmende werking van de gember en rozemarijn)
Gember en lavendel (werken kalmerend op maag en darmen)
Rozemarijn (opwekkend)

En er zit dus geen gluco in. Als dat niet werkt, zou ik toch ook zeker voor de NSAID gaan... Tramadol kan ook maar heel veel honden worden daar kierewiet van :-\
Stiekem dan voor de Cox Compositum dezelfde vraag: Is dat iets waarbij je relatief snel resultaat zou moeten zien? Ik ben erg vóór een alternatief boven NSAID, maar ik wil absoluut niet dat m'n lieve domme beertje onnodig pijn heeft.  :-\
#2762164
Als het werkt, werkt het snel. Met een paar toedieningen. En soms helpt het niet voldoende maar kun je de dosering NSAID zo laag mogelijk houden, wat bij Dommelsch misschien goed uit komt, aangezien NSAID ook wel diarree wil geven..... Maar ja goed, je kunt natuurlijk ook gelijk voor NSAID kiezen. Dat werkt zeker. Alleen is de vraag of ze er tegen kan/welk merk ze goed kan verdragen enzo. Dat kan net zo goed een experiment worden, eerlijk gezegd. Ik hoefde Brutus maar een Previcox te geven (en die staat dus goed bekend - weinig bijwerkingen) en die jongen liep leeg van de de diarree. Terwijl hij het op Metacam prima deed..... Ik ken honden die het niet goed doen op Metacam, niet goed doen op Previcox en weer super goed doen op Rimadyl....
#2762165
Lizzy schreef: Als het werkt, werkt het snel. Met een paar toedieningen. En soms helpt het niet voldoende maar kun je de dosering NSAID zo laag mogelijk houden, wat bij Dommelsch misschien goed uit komt, aangezien NSAID ook wel diarree wil geven..... Maar ja goed, je kunt natuurlijk ook gelijk voor NSAID kiezen. Dat werkt zeker. Alleen is de vraag of ze er tegen kan/welk merk ze goed kan verdragen enzo. Dat kan net zo goed een experiment worden, eerlijk gezegd. Ik hoefde Brutus maar een Previcox te geven (en die staat dus goed bekend - weinig bijwerkingen) en die jongen liep leeg van de de diarree. Terwijl hij het op Metacam prima deed..... Ik ken honden die het niet goed doen op Metacam, niet goed doen op Previcox en weer super goed doen op Rimadyl....
Dat is goed te horen en zéker het proberen waard boven NSAID, wat mij betreft. Ik ga even speuren waar dit te verkrijgen is en bestellen.
Dank!  :-*
#2762186
Annemarie Rijnveld schreef: Bij mij al na twee drie dagen had het effect, geen pijn meer en weer vrij in de bewegingen....je vermidert na een x aantal dagen tot je de meest werkzame hoeveelheid hebt gevonden....dat is bij mij toch wel de maximale hoeveelheid gebleven.
:-[ ;D Ik blijf jouw reacties missen, sorry!

Heb inmiddels de Cox Compositum besteld, en houd jouw alternatief even in m'n achterhoofd. Dank!  :-*
#2762219
Mijn oude beessie (ruim 14) krijgt alchemilla complex van dr Vogel, volgens het etiket: homeopathisch geneesmiddel bij gewrichtspijn. Werkt bij hem snel. Tijdje geleden ben ik ermee gestopt (om te checken) en na een paar dagen weer pijn in de poot.
(silicea, alchemilla vulgaris etc).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door