Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#2762019
Mijn hond die bijna 13 en een half jaar oud is heeft al enige maanden een kwaadaardige tumor aan de voorpoot, zo ongeveer tussen de voet en pols.
Omdat het kwaadaardig is moet zoiets ruim weggenomen worden en daar is geen ruimte voor.
Het ding groeit relatief snel maar hij doet het verder prima, eet en drinkt goed, is vrolijk en gaat gewoon nog mee naar het bos zo'n uur tot anderhalf. Hij loopt (nog) niet kreupel al zie je wel dat het ongemak geeft. Mijn grootste zorg is dat de huid op/van de tumor erg dun wordt, het wordt ook steeds roder.
Ik ben eigenlijk een beetje bang dat ik hem straks in moet laten slapen omdat de tumor open springt, dit zal dan een vieze wond geven die niet meer dicht gaat.
Mijn vraag is dus of er iets is om de huis mee te ondersteunen cq verstevigen.

Gr. Jolanda
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2762124
Pfoe, niet gemakkelijk.
Ik denk dat alles wat je er aan doet om te verstevigen (verband erom? Sok? Schoen?) juist het averechtse effect zou kunnen hebben.
Is het geen optie om de tumor minder ruim weg te halen, de huid weer netjes te sluiten en zo erger proberen te voorkomen? Een grote wond die niet meer te sluiten is, lijkt me ook geen optie...

:-\
Door Lizzy
#2762154
Ik denk eigenlijk dat de kans dat ie dan helemaal heel snel terug komt heel erg groot is. Ik zou dit overleggen met een holistisch DA. Dit lijkt me niet geschikt voor zelfmedicatie.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#2762400
vanaalst schreef: oh jee..... heb een tervueren gehad met een tumor in zn poot... die was wat jonger hebben toen zn poot laten amputeren..
Ik ga bij een hond van ruim 13 de poot niet amputeren :-\  Dit zit echt aan de buitenkant (wwefsel) maar inmiddels helemaal rondom. Heb verder ook "vrede" met de situatie, voor zover dat kan natuurlijk.

@Lizzy, wat zou een holistisch dierenarts hier nog mee kunnen?
Door Lizzy
#2762570
JolandaB schreef: Ik ga bij een hond van ruim 13 de poot niet amputeren :-\  Dit zit echt aan de buitenkant (wwefsel) maar inmiddels helemaal rondom. Heb verder ook "vrede" met de situatie, voor zover dat kan natuurlijk.

@Lizzy, wat zou een holistisch dierenarts hier nog mee kunnen?
Geen idee, maar zij hebben vast meer ervaring met dit soort dingen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door