Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door ulla
#2760701
Vandaag ben ik met mijn honden wezen titeren.
Espen de oudste is verleden jaar bij Tannetje getiterd en had nog voldoende titers  wel verwachtte Tannetje dat ze dit jaar geënt zou moeten worden.
En die verwachting kwam uit.

Lahja was ik heel benieuwd naar zij is nu 8 maanden en heeft alleen de 6 weken enting gehad verder niets.
Door omstandigheden ben ik niet eerder in de gelegenheid geweest om te titeren .
De uitslag veraste mij Laahtje heeft hele hoge titers en hoeft zeker de komende twee jaar niet getiterd en dus niet geënt te worden.

Ik ben hier zo blij mee. :yeah:
Door ulla
#2761133
Ik kan je de volgorde van de kleuren geven.
Onderste donker grijs 2e van onderen ( is volgens mij parvo ) bruinig en de 3e van onderen wat donkerder bruinig.

Kan je hier wat mee?
#2761169
ulla schreef: Ik kan je de volgorde van de kleuren geven.
Onderste donker grijs 2e van onderen ( is volgens mij parvo ) bruinig en de 3e van onderen wat donkerder bruinig.

Kan je hier wat mee?
de 3e van onderen is HCC, apart dat je daar dan een titer tegen hebt, terwijl je er nooit tegen hebt gevaccineerd.
Dus of het komt toch wel degelijk voor in NL, of honden vaccineren elkaar met vaccinvirus, of de test is vals positief.
Door ulla
#2761226
Komt HCC niet voor in Nederland?

Zo nee, waarom wordt er dan voor geënt, hondenziekte komt ook zo goed als niet voor en ook daar wordt tegen geënt.

En is het niet mogelijk dat ze via de moedermelk meer dan genoeg antistof heeft mee gekregen?
#2761287
ulla schreef: Komt HCC niet voor in Nederland?

Zo nee, waarom wordt er dan voor geënt, hondenziekte komt ook zo goed als niet voor en ook daar wordt tegen geënt.

En is het niet mogelijk dat ze via de moedermelk meer dan genoeg antistof heeft mee gekregen?
HCC komt naar mijn mening wel degelijk voor in NL, maar er wordt regelmatig door anderen bij lage titeruitslagen geopperd dat het niet voor zou komen in NL.
Afweer via de moedermelk is na 16 weken verdwenen.
Door Fido
#2761316
Ik heb even gekeken naar de uitslag van Google die ook alleen op 6 weken is gevaccineerd.

Wij geven aan de kleurtjes wel een cijfer zodat er beter te vergelijken valt met de keren erna.


Uitslag titerbepaling 10-04:

Controle: 3
HCC: 1
Parvo: 6
Distemper: 6,5


Uitslag titerbepaling 14-06:

Controle: 3
HCC: 1
Parvo: 6.5
Distemper: 7

De HCC is dus te laag.

Ik denk dat ik Google weer even mee titer op 10 oktober. Best wel leuk om dit zo in de gaten te houden  ;)
Door ulla
#2761332
Ja leuk als je zelf kunt titeren.
Ik rij twee uur heen en dan weer terug. 8)

Ik heb haar enting boekje erbij gepakt.

Ze is geboren in het hoge noorden en geént door H. Avsaroglu en die zit bij mijn weten in de universiteits kliniek van Utrecht.
Als adres staat er Yalelaan 2.

Nu zitten er 2 stickers in haar boekje.
Links zijn er geen cijfers omcirkeld.

Dit heeft ze op 09-02-2013 gekregen: Vanguard Pup ( CPV ) en Vanguard Pup ( DA2Pi )

Dat zegt mij helemaal niets. ???
#2761448
Fido schreef: Ik heb even gekeken naar de uitslag van Google die ook alleen op 6 weken is gevaccineerd.

Wij geven aan de kleurtjes wel een cijfer zodat er beter te vergelijken valt met de keren erna.


Uitslag titerbepaling 10-04:

Controle: 3
HCC: 1
Parvo: 6
Distemper: 6,5


Uitslag titerbepaling 14-06:

Controle: 3
HCC: 1
Parvo: 6.5
Distemper: 7

De HCC is dus te laag.

Ik denk dat ik Google weer even mee titer op 10 oktober. Best wel leuk om dit zo in de gaten te houden ;)
ik moet mijn pup nog steeds titeren, maar ze wil niet dat mammie bloed afneemt :-[
Door Fido
#2761551
*Dorothea* schreef: ik moet mijn pup nog steeds titeren, maar ze wil niet dat mammie bloed afneemt :-[
Gemiste kans om je dominantie af te dwingen :P :biggrin2:

Maar ik geef toe dat ik het de eerste keer best moeilijk had om puppewup te prikken. En de tweede keer ook omdat ik dacht dat hij misschien wel boos was van de vorige keer.
En de aankomende keer vind ik ook lastig, stel dat hij me als prikkend monster gaat zien?
ulla schreef: Ja leuk als je zelf kunt titeren.
Ik rij twee uur heen en dan weer terug. 8)

Ik heb haar enting boekje erbij gepakt.

Ze is geboren in het hoge noorden en geént door H. Avsaroglu en die zit bij mijn weten in de universiteits kliniek van Utrecht.
Als adres staat er Yalelaan 2.

Nu zitten er 2 stickers in haar boekje.
Links zijn er geen cijfers omcirkeld.

Dit heeft ze op 09-02-2013 gekregen: Vanguard Pup ( CPV ) en Vanguard Pup ( DA2Pi )

Dat zegt mij helemaal niets. ???
Niet dus! ;D
Door Lizzy
#2761559
ulla schreef: Ja leuk als je zelf kunt titeren.
Ik rij twee uur heen en dan weer terug. 8)

Ik heb haar enting boekje erbij gepakt.

Ze is geboren in het hoge noorden en geént door H. Avsaroglu en die zit bij mijn weten in de universiteits kliniek van Utrecht.
Als adres staat er Yalelaan 2.

Nu zitten er 2 stickers in haar boekje.
Links zijn er geen cijfers omcirkeld.

Dit heeft ze op 09-02-2013 gekregen: Vanguard Pup ( CPV ) en Vanguard Pup ( DA2Pi )

Dat zegt mij helemaal niets. ???
Volgens mij heeft pup dan gehad: DHPPi. Dus Distemper, HCC, Parvo, Para Influenza. Zeker een Belgisch entingsschema? Hoe dan ook, daar zit dus HCC bij. Wij vaccineren dit Goddank niet in NL op 6 weken.
Gebruikersavatar
Door pike
#2761732
Kan een titer alleen maar stijgen als de hond in contact komt met het virus? Of kan er misschien nog sprake zijn van interpretatieverschil van de kleuren?:

Duc laatste enting was juni 2008
HCC titers:
2009: 2
2010: 3
2011: 1
2012: 2
2013: 2
Door ulla
#2761737
Lizzy schreef: Volgens mij heeft pup dan gehad: DHPPi. Dus Distemper, HCC, Parvo, Para Influenza. Zeker een Belgisch entingsschema? Hoe dan ook, daar zit dus HCC bij. Wij vaccineren dit Goddank niet in NL op 6 weken.
Als je denkt dat ik hier blij mee ben , niet dus. >:(
Ik begrijp deze enting op een leeftijd van 6 weken ook niet.
Lahja komt ergens uit Groningen en is in Nederland geënt/.
Maar het verklaart nu wel de HCC waarde want die heeft ze gewoon gehad.

En dan te bedenken dat ik nog heb gevraagd of ze bereid waren om haar niet te enten.

En ik heb dat boekje nooit eerder echt bekeken omdat ik haar verder niet heb laten enten. ???
Door Lizzy
#2761775
pike schreef: Kan een titer alleen maar stijgen als de hond in contact komt met het virus? Of kan er misschien nog sprake zijn van interpretatieverschil van de kleuren?:

Duc laatste enting was juni 2008
HCC titers:
2009: 2
2010: 3
2011: 1
2012: 2
2013: 2
Interpretatie verschillen is wel mogelijk maar niet van 1 naar 3, daar geloof ik niet in.

Ja, ik roep al 12 jaar dat HCC wel voor komt in NL. Pinkel was al een eeuwigheid niet gevaccineerd tegen HCC en bleek bij een titerbepaling echt een abnormaal debiel hoge titer te hebben tegen HCC en ik was een paar weken daarvoor nog bij mijn DA geweest met "joh, ik weet niet wat er aan de hand is maar ze is niet lekker" en toen bleken haar leverwaarden niet helemaal in orde.
Door Lizzy
#2761777
ulla schreef: Als je denkt dat ik hier blij mee ben , niet dus. >:(
Ik begrijp deze enting op een leeftijd van 6 weken ook niet.
Lahja komt ergens uit Groningen en is in Nederland geënt/.
Maar het verklaart nu wel de HCC waarde want die heeft ze gewoon gehad.

En dan te bedenken dat ik nog heb gevraagd of ze bereid waren om haar niet te enten.

En ik heb dat boekje nooit eerder echt bekeken omdat ik haar verder niet heb laten enten. ???
Ja nee, dat snap ik, dat je niet blij bent. Ik kreeg Biscuit ook op deze wijze gevaccineerd in huis dus ik voel met je mee.

Maar ja, HCC heeft ze dus gewoon gehad.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door