Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2757039
Hallo Allemaal

Helaas is Dino mij gisteren in het water gesprongen waar botulisme is vastgesteld. Hij heeft hier van gedronken. Ik ben direct naar huis gegaan en heb hem volledig afgespoeld en veel vleesvocht gegeven. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik hem niet aan de riem heb gehouden maar normaal gaat hij daar ook niet het water in. Nu is hij vanmiddag 2x door zijn poten heen gezakt. Ik heb niet volledig meegekregen wat er gebeurde de 2e x aangezien ik op de wc zat. Ik hoorde Dino dus met zijn nagels over het laminaat gaan (het geluid van te snel op willen staan maar niet gelijk grip krijgen) ben van de wc gerent en trof hem daar als volgt aan: voorpoten normaal en rechtop een knik in zijn achterpoten en zijn kont bijna aan de vloer. Ik heb hem vastgepakt en vastgehouden omdat ik bang was dat hij anders iets zou breken als hij zou gaan lopen. Zo heb ik tien minuten gezeten en ondertussen mijn vriendin gebeld met een auto die binnen 10 minuten bij mij was. Dino liep toen weer normaal en presteerde het ook tegen haar op te springen.

We hebben zijn temperatuur opgenomen en deze was 38.4 en zijn tandvlees enz zag er normaal uit. Dus de da gebeld en het verhaal uitgelegd. Hij had duidelijk last van zijn rug en dit ook aangegeven plus het waterverhaal. Zij dacht niet dat het botulisme was aangezien hij geen koorts heeft en op 1 plek duidelijk last had maar had een vermoeden dat hij misschien met spelen wat verrekt heeft. Ik had nog pijnstillers in huis dus deze gegeven. Hij moet iig op lijnrust en mag zich niet te druk maken. Mocht er iets veranderen moet ik gelijk contact opnemen. Nu ben ik even aan het lezen geweest over botulisme (het gaat om type c) en lees ik ook dat niet iedere hond verschijnselen heeft. Als ik het morgen niet vertrouw ga ik naar de da voor iig een bloedonderzoek.

Dino heeft daarna een kleine wandeling gehad, normale ontlasting gehad, gewoon zijn avondeten opgegeten en drinkt ook normaal. Hoop dat mijn zorgen onterecht zijn en zet het hier neer omdat iemand misschien nog tips of ervaringen voor me heeft.

Dankjewel alvast
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2757685
Hij is alleen wat moeier dan normaal maar dat kan natuurlijk ook door de pijnstiller komen. Die is vanavond om 18.00 uitgewerkt en dan prik ik hem om 19.00 nog 1x. Hij wandelt normaal, heeft om te testen vanmorgen konijnkarkas gehad en eet dus ook gewoon goed. Loopt normaal en is niet meer door zijn pootjes heen gezakt. Ontlasting is normaal en verder merk ik eigenlijk niks aan hem. Ik hoop dat het gewoon een verdraaiing is geweest en misschien een verrekt spiertje. Gelukkig deze week heel veel thuis dus kan ik het goed in de gaten houden.

Nu proberen zelf een beetje de stress los te laten  :(
Gebruikersavatar
Door mullermariska
#2757694
Gelukkig dat het goed gaat.
Iz heeft ook wel eens pijnstillers gehad en sliep dan ook veel.
Sterkte nog!
Gebruikersavatar
Door Radja
#2757751
Allemachtig wat een stress,wat zal je geschrokken zijn! Brrr juist toen hij in besmet water gesprongen was en ook nog gedronken heeft,zakt hij door z'n pootjes! Pfffff kan me voorstellen wat er door je heen ging! Je zou bijna denken "gelukkig" het is zijn rug,ook erg hoor!Sterkte!
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2757766
ik denk dat je wb botullisme er "goed"vanaf bent gekomen  ....... anders was ie wel aan de diaree en zou niets binnen kunnen houden .
hopelijk loopt t met een sisser af ......
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2760371
Pfff afgelopen dagen bloederig slijm in de ontlasting en vandaag spuitpoep. Heb de DA gebeld en zij zegt we leggen pilletjes tegen diarree klaar en je hoeft hier niet voor langs te komen  :-\ Ik persoonlijk vind het eigenlijk te lang duren. Nu 3 dagen rode ontlasting, gister bloed, vandaar spuitpoep of maak ik me nu teveel zorgen?

Er is overigens een vrij groot kippenbotje vrijdag uit zijn ontlasting gekomen, kan het daar mee te maken hebben?
Door Anne in Zweden
#2760569
Ik vind jou da wel heel makkelijk hiermee omgaan eerlijk gezegd. :-\ Zeker nu er bloed bij de ontlasting zit en hij spuitpoep heeft. Een pilletje klaarleggen... :-X Is er geen andere da in de buurt waar je even naartoe kunt?
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2760583
Gelukkig ik begon alweer aan mezelf te twijfelen. Het lastige is dat ik inmiddels al 5 jaar bij deze arts kom en zij het altijd bij het juiste eind heeft gehad en er steeds meer mensen naar haar overstappen. Maar ik vind in dit geval dat ze het te makkelijk beoordeeld omdat ze hem vanaf vrijdag helemaal niet gezien heeft. Toen ik gister het bloed zag dacht ik even kijken wat we morgen vinden en is het niet goed dan wil ik een afspraak maken. Nou dit was echt waterpoep met een aardige kracht en ik dacht nu moet ik echt gaan.

We hebben verder nog 2 artsen waar ik met mijn vorige heel lang bij geweest. De ene heeft hem met een huidontsteking naar huis gestuurd met hij heeft er geen last van. Na onderzoek bleek dit om de ziekte lupus te gaan plus een dermatitis met 6 weken op de ab en aan de prednison. De andere heeft hem behandeld voor demodex terwijl het om een allergische reactie ging. Ofwel deze heb ik nog minder vertrouwen in  :-\
Door Anne in Zweden
#2760882
Ik zou morgen toch echt mijn hond in de auto stoppen en naar de da rijden. De verschijnselen van botulisme openbaren zich 3-7 dagen na het inslikken van besmet water, dus ook dat klopt met jouw situatie. (Ben een beetje aan het lezen nu.)

Dat je geen alternatieve da's hebt, is vervelend, maar als Dino nu nog steeds diarree etc heeft, zou ik zeggen: ga gewoon naar je eigen da en eis dat ze hem onderzoekt!

Sterkte met de hele toestand. Ik hoop dat Dino gauw weer beter is!
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2760889
Anne in Duitsland schreef: Ik zou morgen toch echt mijn hond in de auto stoppen en naar de da rijden. De verschijnselen van botulisme openbaren zich 3-7 dagen na het inslikken van besmet water, dus ook dat klopt met jouw situatie. (Ben een beetje aan het lezen nu.)

Dat je geen alternatieve da's hebt, is vervelend, maar als Dino nu nog steeds diarree etc heeft, zou ik zeggen: ga gewoon naar je eigen da en eis dat ze hem onderzoekt!

Sterkte met de hele toestand. Ik hoop dat Dino gauw weer beter is!
helemaal mee eens ......morgen naar de DA dus ....
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2761041
Anne in Duitsland schreef: Ik zou morgen toch echt mijn hond in de auto stoppen en naar de da rijden. De verschijnselen van botulisme openbaren zich 3-7 dagen na het inslikken van besmet water, dus ook dat klopt met jouw situatie. (Ben een beetje aan het lezen nu.)

Dat je geen alternatieve da's hebt, is vervelend, maar als Dino nu nog steeds diarree etc heeft, zou ik zeggen: ga gewoon naar je eigen da en eis dat ze hem onderzoekt!

Sterkte met de hele toestand. Ik hoop dat Dino gauw weer beter is!
Dankjewel ik ga nu gelijk bellen en met nadruk vertellen dat ik vandaag op consult wil komen. Ik hou jullie op de hoogte
Door Anne in Zweden
#2761045
Amanda/Dino schreef: Dankjewel ik ga nu gelijk bellen en met nadruk vertellen dat ik vandaag op consult wil komen. Ik hou jullie op de hoogte
Ik leid hieruit af dat het nog niet beter gaat met Dino?

Sterkte bij de da!
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2761061
Nee vanmorgen nog steeds diarree maar verder gedraagt hij zich normaal, iig hij speelt normaal eet en drinkt normaal. Maar zoveel zorgen elke x is ook niks waard dus ze moeten hem nu maar gewoon onderzoeken.

Leg ik deze assistente het verhaal uit zegt ze nee dat klinkt niet goed dat moeten we even onderzoeken  :-\

Om 17.00 heb ik een afspraak staan, dankjewel voor het meedenken
Door Anne in Zweden
#2761067
Gelukkig eet en drinkt hij wel gewoon. Let er inderdaad op dat hij meer dan voldoende vocht binnenkrijgt. Diarree kan ook uitdroging veroorzaken.

Misschien valt het allemaal mee, maar dat kun je maar beter zeker weten. Ik duim dat het allemaal loos alarm blijkt te zijn!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door