Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#2758776
hallo allemaal
ik ben nieuw met barf ik geef mijn hond op dit moment royal canin maar wil graag over op barf dit lijkt me gewoon veel beter nu was ik benieuwd wat jullie van mijn menu vinden en of ik het allemaal goed doe ;D wil absoluut niet dat mijn hond iets mis dus vandaar dat ik graag eventuele feedback terug wil van jullie of ik het goed doe of niet en of ik iets moet veranderen....

heb het helemaal veranderd hoop dat het nu goed is

zijn naam is bob het is een kruising bullmastiff/ bordeauxdog  op dit moment is het een flinke jongen van 50 kg en 1 jaar en 3 maanden oud
gerekend op 2%

ik heb dit perweek berekend
rauwvlees bot 3500 gr
orgaanvlees 1050 gr
spiervlees 1750
vis 700
groentes 700

rauwvleesbot 50%            spiervlees 25%              vis10 %
orgaanvlees 15% 20%                groenten  10%

maandag:
500 gr konijn karkas
350 kipfilet
50 gr. kalkoen lever
100 gr. groenten

dinsdag:
500 gr. eenden nekken
250 . rund pens
100 gr. groenten

woensdag:
350 gr. hertenvlees
500 gr . eenden vleugels
350 sprot
100 gr groenten

donderdag:
500 gr. eendennekken
250 gr. rund pens
350 paardenvlees
100 gr. groentes

vrijdag:
500 gr. kippenvleugels? ga ik bij het bochtje doorknippen
350 gr. zalmkarkas met vlees
210 gr. lamshart
100 gr groentes

zaterdag:
500 parelhoenkarkas
350 gr. rundvleesgemalen
50 gr. kalkoen lever
100 gr. lamspens
100 gr. groentes


zondag:
500 kippenruggen
350 gr : lamavlees
100 gr. lams nier
100gr. groenten

ik hoop dat ik het goed heb gedaan ik ga eventueel ook noten bijvoegen even kijken wat allemaal kan en wat niet
Laatst gewijzigd door stephanier1988 op di 10 sep 2013, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#2758785
Alvast even een snelle reactie , ik moet weer weg

Ik tel erg veel nekken in je menu , hooguit 2 x per week nekken is genoeg
Kippennekken zou ik met zo,n grote hond niet doen
Kalkoennekken vind ik voor een beginner nog niet geschikt
Konijnenkoppen ook nog niet geschikt voor een beginner

Als het mogelijk is , kijk dan naar meer goed bevleesd beginners -karkas
Dat kan zijn
Konijn , parelhoen , tamme eendenkarkas . Dat soort dingen dus
#2758786
[quote="smulpaap"]
Alvast even een snelle reactie , ik moet weer weg

Ik tel erg veel nekken in je menu , hooguit 2 x per week nekken is genoeg
Kippennekken zou ik met zo,n grote hond niet doen
Kalkoennekken vind ik voor een beginner nog niet geschikt
Konijnenkoppen ook nog niet geschikt voor een beginner

Als het mogelijk is , kijk dan naar meer goed bevleesd beginners -karkas
Dat kan zijn
Konijn , parelhoen , tamme eendenkarkas . Dat soort dingen dus
[/quote]


oke super bedankt ga het meteen veranderen!
ik heb ook een sharpei van 8 maanden oud en is niet zo groot zou het voor haar wel kunnen?
#2758804
Ik vindt 15 procent spiervlees weinig..
Zelf hou ik aan 45% vleesbot, 25 spiervlees, 15-20 orgaan ( waaronder 10 pens de res verdeeld hart lever en nier. ) 5-10% overige ( groente, eieren, noten etc ).

10% van t complete menu bestaat uit vis. Casper eet 600 gram per dag. Hij krijgt dus ongeveer 400-500 gram vis per week. Ene week een zalmkop ( reken ik onder vleesbot) andere wek zalmfilet ( spiervlees ) andere week hele makreel of haring ( compleet )

Ik mis tevens nier in je menu. Runder lever zou ik zelf niet geven tenzij echt biologisch. Lever en nier geef ik liefst van haas, lam , wild konijn, hert oid

Afwisseling in diersoorten is top!
#2758814
[quote="Kim en Casper"]
Ik vindt 15 procent spiervlees weinig..
Zelf hou ik aan 45% vleesbot, 25 spiervlees, 15-20 orgaan ( waaronder 10 pens de res verdeeld hart lever en nier. ) 5-10% overige ( groente, eieren, noten etc ).

10% van t complete menu bestaat uit vis. Casper eet 600 gram per dag. Hij krijgt dus ongeveer 400-500 gram vis per week. Ene week een zalmkop ( reken ik onder vleesbot) andere wek zalmfilet ( spiervlees ) andere week hele makreel of haring ( compleet )

Ik mis tevens nier in je menu. Runder lever zou ik zelf niet geven tenzij echt biologisch. Lever en nier geef ik liefst van haas, lam , wild konijn, hert oid

Afwisseling in diersoorten is top!
[/quote]

oei hahaha dus dan moet ik alles een beetje veranderen ga ik doen ! top bedankt!
runder lever schrap ik eruit
even weer bezig met alles te brekenen bedankt voor je hulp
wacht ik had het verkeerd neergezet ik had het al op 50& rauwvlees bot en 25& spiervlees


heb het weer veranderd allemaal vis ga ik per keer veranderen dan haringen dan makreel ligt er maar net aan
Laatst gewijzigd door stephanier1988 op ma 09 sep 2013, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#2759572
Op de dinsdag staat 435 gram hertenlever. Denk dat dit hertenvlees moet zijn?
En je geeft 105 gram pens. Dat is te weinig. Ik geef ongeveer 17-18 procent orgaan. Waarvan 10 procent pens is Minstens. pens is erg gezond en geef ik vaak nog wet extra als we erg actief geweest zijn.dus pens mag je echt veel meer geven. Er zijn barfers die een pensdag hebben. Dus een dag enkel pens.

En ik mis hart. Hart geef je ook ongeveer 4 procent. Lever en nier dan 3 procent.

Heb je de barfhulp gebruikt?
Waar ga jr je spulletjes bestellen?
#2759638
[quote="Kim en Casper"]
Op de dinsdag staat 435 gram hertenlever. Denk dat dit hertenvlees moet zijn?
En je geeft 105 gram pens. Dat is te weinig. Ik geef ongeveer 17-18 procent orgaan. Waarvan 10 procent pens is Minstens. pens is erg gezond en geef ik vaak nog wet extra als we erg actief geweest zijn.dus pens mag je echt veel meer geven. Er zijn barfers die een pensdag hebben. Dus een dag enkel pens.

En ik mis hart. Hart geef je ook ongeveer 4 procent. Lever en nier dan 3 procent.

Heb je de barfhulp gebruikt?
Waar ga jr je spulletjes bestellen?
[/quote]


oke heb het weer veranderd super bedankt weer voor je hulp
ik heb mijn pens nu op 600 gram staan lams en rund pens ik zou eventueel als we idd actief zijn geweest beloning snoepjes pens kunnen geven of als lekkernij
ik heb daarbij 100 gr. kalkoen lever en 100 gr. lamsnier
en 210 gr paarden hart
totaal 1050 gr orgaanvlees

ik ga het bestellen bij degomeat en bij diergelukkig. via de website dus
ik kan eventueel hier in de buurt bellen na de kalkoen slachterij en ze slachten daar ook kippen dus misschien kan ik daar een goeie aanbod bij doen
Laatst gewijzigd door stephanier1988 op di 10 sep 2013, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#2759950
Hoi ,

Je zou bijvoorbeeld ook bij Natural Paws kunnen bestellen. Ze hebben een breed assortiment aan vlees.
Als je wilt maakt ze een menu op maat voor je. Gesneden of ongesneden. Het wordt bezorgd of je kunt het ophalen.

Ik haal hier nu sinds 2 maanden mijn vlees (ben verhuisd vandaar  andere leverancier) en moet zeggen dat het vlees van zeer goede kwaliteit is.

Groetjes Veronique
#2759976
[quote="Veronique83"]
Hoi ,

Je zou bijvoorbeeld ook bij Natural Paws kunnen bestellen. Ze hebben een breed assortiment aan vlees.
Als je wilt maakt ze een menu op maat voor je. Gesneden of ongesneden. Het wordt bezorgd of je kunt het ophalen.

Ik haal hier nu sinds 2 maanden mijn vlees (ben verhuisd vandaar  andere leverancier) en moet zeggen dat het vlees van zeer goede kwaliteit is.

Groetjes Veronique
[/quote]

halloo

hahaha ik had eerst een ander bericht getypt maar wat is darf product??
is dan alles gemalen ofzo? ik zie ook dat het veel goedkoper is volgens mij ,
maar wat is het verschil ?? tussen darf en barf?
Laatst gewijzigd door stephanier1988 op di 10 sep 2013, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2759991
[quote="stephanier1988"]
halloo

hahaha ik had eerst een ander bericht getypt maar wat is darf product??
is dan alles gemalen ofzo? ik zie ook dat het veel goedkoper is volgens mij ,
maar wat is het verschil ?? tussen darf en barf?
[/quote]Darf  http://www.darf.info/
BARF: Afbeelding  ;)
#2760211
[quote="stephanier1988"]
halloo

hahaha ik had eerst een ander bericht getypt maar wat is darf product??
is dan alles gemalen ofzo? ik zie ook dat het veel goedkoper is volgens mij ,
maar wat is het verschil ?? tussen darf en barf?
[/quote]

Darf is inderdaad gemalen. Barf moeten ze kauwen. Spiervlees,botten organen ect.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door